Létrehozva: 2022-03-09 10:24:31

Az orosz-ukrán háború katapultálta az autóiparban használt fémek árát

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

A Stellantis vezérigazgatója azonnali lépésre szólította fel az amerikai és európai döntéshozókat.


Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója felszólította az amerikai és az európai döntéshozókat, hogy csökkentsék az acélra kivetett védővámok mértékét, mivel Oroszország Ukrajna elleni invázióját követően a nyersanyag- és energiainfláció az idei profit csökkenésével fenyeget.

Nagyobb versenyre, vagy nagyobb mértékű termelésre van szükségünk az egyes régiókban, hogy minél inkább az egyensúlyra törekedjünk a kereslet és kínálat viszonylatában, ezáltal ne hozzunk létre inflációt” – mondta Tavares.

Míg az acélárak az elmúlt egy év legalacsonyabb szintjére estek vissza, az autógyártók továbbra is növekvő költségekkel néznek szembe az autókhoz szükséges egyéb kritikus anyagok esetében.

félkész autók a gyártósoronA károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében használt katalizátorokban található palládiumért már több mint 3000 dollárt (aktuális árfolyamon átváltva 1,07 millió forintot) kérnek tonnánként. Az elmúlt 10 hónapban nem került olyan sokba a palládium, mint jelenleg.

A héten az alumínium történelmi csúcsot ért el 3500 dolláros (1,24 millió forintos) tonnánkénti árával, míg a fém szállítási díjai Észak-Amerikában a valaha volt legmagasabb szintre emelkedtek. Ráadásul a különféle fémek importját illetően a magas, egyes esetekben akár 25 százalékos vám az autógyártók szerint mesterségesen felfújja az irányadó árakat.

 

Forrás:

Automotive News Europe