Létrehozva: 2020-09-23 08:44:07

A 2021-es Toyota GR Super Sport bemutatkozott Le Mans-ban

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

670 lóerős teljesítményre képes a japánok hibridhajtású hiperautója.


Mióta a Porsche elhagyta a World Endurance Championship csúcskategóriáját, a Toyota gyakorlatilag ellenfél nélkül maradt és mindent bezsebelt, amit csak be lehetett. A TS050 Hybrid az egyetlen gyári támogatással rendelkező autó az LMP1-es porondon. Éppen ezért várja mindenki rettenetesen a 2021-es szezont az endurance versenyzésben, amikor a Le Mans Hypercar (LMH) szabályok életbe lépnek. 

A múlt hétvégén szerezte harmadik győzelmét a Le Mans-i 24 órás versenyen a TS050 Hybrid. Ez a modell az alapja a 2021-ben életbe lépő új, Hypercar szabályrendszer szerint épített Toyota GR Super Sportnak. Az új versenyautó prototípusának fejlesztése olyan jól halad, hogy az egynapos megbízhatósági erőpróba előtt a japánok már be is járatták a legendás La Sarthe pályán. A Gazoo Racing kamuflázs festését viselő kocsit a volt Formula-1-es versenyző és kétszeres Le Mans-i győztes Alexander Wurz vezette.

2021-es Toyota GR Super Sport próbakörön Le Mans-ban szemből

A Toyota 2018-ban mutatta be a GR Super Sport utcai változatának koncepcióját, amelyről akkor annyit árultak el, hogy „egy versenyautó pedigréjével és teljesítményével rendelkező hipersportkocsi lesz.”

Az idei szezon végén a versenypályáknak minden bizonnyal végleg búcsút intő, összkerékhajtásos TS050 Hybridben egy ikerturbós, 2,4 literes V6-os és egy Toyota Hybrid System – Racing (THS-R) elektromotor dolgozik, melyek együttesen 1000 lóerős teljesítményre képesek. Joggal feltételezhetjük, hogy a GR Super Sport ennek a hajtásláncnak a továbbfejlesztett változatát fogja használni. Ám a Toyota egyelőre nem szeretett volna részleteket megosztani az új kocsi teljesítményével és technikai részleteivel kapcsolatban. 

Az LMH szabályok alapján az utcai hipersportkocsik versenyre felkészített változatai és az egyedi gyártmányú prototípusok is rajthoz állhatnak majd a WEC futamain. Az új kategória előírásai jelentős technológiai szabadságot engednek majd a gyártók számára. A májusban véglegesített szabályok értelmében a teljes hajtáslánc maximálisan 670 lóerős teljesítményt adhat le. Ebből az első kereket hajtó hibrid rendszer elektromos motorja 268 lóerőt ad majd. Az összkerékhajtású hiperautók minimális súlyát pedig 1100 kilogrammban határozták meg.

2021-es Toyota GR Super Sport prototípus szemből

2021-es Toyota GR Super Sport prototípus szemből

„Nagy megtiszteltetés volt, hogy én vezethettem először a nyilvánosság előtt a kocsit. Különösen, hogy egy olyan pályán tehettem ezt, mint Le Mans, ami olyan szorosan kapcsolódik ehhez az autóhoz.” – nyilatkozta a próbakör után Wurz. Az osztrák pilóta azt is elárulta, hogy ez volt az első alkalom, hogy kipróbálhatta a hipersportkocsit. „Nyilvánvaló, hogy egy ilyen bemutatókörön nincs lehetőség arra, hogy határon autózzon az ember, de már ennyiből is lehetett érezni, hogy a GR Super Sportban elképesztő teljesítmény rejlik.”

A Le Mans Hypercar kategória esetében úgy számolnak a szabályalkotók, hogy 3 perc 30 másodperc alatt érnek majd körbe a versenyzők a 13,6 kilométer hosszú La Sarthe-pályán. Idén a legjobb LMP2-es köridő 3 perc 27,6 másodperc volt. Szóval, ami az előírásokat illeti, várhatunk még némi finomhangolást az FIA és az ACO részéről, mielőtt a 2021-es endurance szezon elkezdődik. A legfrissebb hírek szerint a Toyota mellett jövőre az Alpine bőrbe bújtatott Renault, a ByKolles és a Scuderia Glickenhaus épít autót a Hypercar szabályok szerint. 2022-ben tér vissza Le Mans-ba a Peugeot, míg az idén tulajdonost váltó Aston Martin egy időre elnapolta a hiperautó projektjét.

 



Forrás:

 

Ajánlott cikkek: