Létrehozva: 2017-06-07 13:04:00

2020-ban jön a Ferrari-ellenfélnek szánt Aston Martin

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.
Az Aston Martinnál már komoly tervek vannak egészen 2023-ig, melyik modelljük mikor érkezik, ráadásul mégegy középmotoros típust szeretnének a palettájukba

Az Aston Martin nem pihen a babérjain, máris azt tervezik, hogy méltó ellenfelet kreálnak a Ferrari 488 ellen. Legalábbis az Aston Martin vezérigazgatója, Andy Palmer azt nyilatkozta, hogy a márka teljes megújulását akarják elérni és ebben persze benne van az is, hogy rivális kell maranelloi középmotoros szuperautónak. De a Ferrari-rivális mellé jön majd a DBX crossover is, az új generiációs Vanquish és Vantage, valamint két Lagonda szedán is.

2019-ben lesz már DBX-ünk, és lesz majd egy autónk, amit csak a vita kedvéért hívjunk (Ferrari) 488-riválisnak. Aztán ott lesz a Lagonda, pontosabban a Lagonda One és a Lagonda Two. Minden autóknak 7 éves életciklusa van, szóval 2023-ra itt lesz a DB12 is.”

Aston Martin AM RB 001 Hypercar

A Ferrari 488-rivális Aston Martin lesz a második középmotoros autója a márkának a Valkyrie után és valamikor a következő generációs Vantage és Vanquish után fogják piacra dobni. Utóbbiak egyébként 2017 végén és 2018-ban lesznek leváltva, aztán rá következő évre jön a DBX. Az új középmotoros szuperautó márka GT-autói között fog helyet foglalni, vagyis olyan illusztris társaság tagja lesz, mint a DB11, a Vanquish, a Vantage és az ultra-exkluzív Valkyrie hiperautó.

Aston Martin Vanquish S

Van egy egyértelmű vakfoltunk, ami a Ferrari esetében nincs meg, mert ott a 488 betölti azt.” – mondta Palmer, utalva az új modelljük leendő árára.

A 2017-es Ferrari 488 250 ezer dollárról, vagyis durván 68 millió 750 ezer forintról indul. Ezek mellett Palmer utalt arra, hogy az új modelljüknek nem feltétlenül kell középmotoros felépítésűnek lennie, viszont így könnyebb elérni a tökéletes 50-50-es súlyelosztást. És hát ebben az árkategóriában már a motor többnyire a sofőr mögé kerül, szinte evidens.

Aston Martin V12 Vantage S

Palmer ezek mellett kiemelte az új mérnöki folyamatot is, ami szerint dolgoznak és aminek a „Carry Over Carry Across”-nevet adták. Az új folyamat nemcsak a középmotoros új modell fejlesztését segíti, de a technológiát át tudják majd ültetni a többi modellbe, mint például a DB11-et váltó DB12-be. Ebben az esetben a Valkyrie mérnöki munkája és technológiája le tud szivárogni a „kisebb” kategóriába is, jókora előnyt biztosítva ezzel a Ferrari 488 riválisnak.

Aston Martin DBX koncept

A hét alapmodell mellé különféle változatok lesznek kaphatóak, úgy mint a DB11 Volante roadster, valamint egy teljesen elektromos Rapid S változat is, ami az elektromoros technológiáját nagy valószínűséggel Faraday Future-től fogja kölcsönözni. De az is lehet, hogy az elektromos változathoz az Aston Martin partnerétől, a Williamstől veszik a technológiát, ugyanis a Faraday Future finanszírozása és hosszútávú megmaradása jelen állás szerint erősen kétséges.

Forrás:

Motortrend

Ajánlott cikkeink: