Hopium Māchina: hidrogénhajtással tör a Tesla babérjaira
3 héttel ezelőtt

Hopium Māchina: hidrogénhajtással tör a Tesla babérjaira

2026-ban kezdhetik gyártani a 500 lóerős, 1000 kilométeres hatótávú francia luxusautót.

Ha minden alkalommal kapnék egy dollárt, amikor egy új, nagyra törő tervekkel érkező, a Tesla babérjaira törő autógyártóról olvasok, már rég vehettem volna egy saját Teslát. Most megérkezett a legújabb trónkövetelő: a Hopium Māchina.

A francia Olivier Lombard, aki 2011-ben a Le Mans-i 24 órás verseny LMP2-es kategóriájának legfiatalabb győztesévé vált, azzal az ambiciózus elhatározással alapította meg a HMC (Hydrogen Motive Company) csoportot, hogy 2024-ben az első hidrogénhajtású versenyautóval álljon rajthoz az egynapos megbízhatósági versenyen. Mindezt a Hopium márkanév alatt.

Ráadásul Lombard azt tervezi, hogy az „igazi technológiai áttörésként” beharangozott, most bemutatott, Māchina névre keresztelt kocsi lesz a világ első hidrogénmeghajtású luxusautója.

Hopium Māchina oldalról – látványterv

Letisztult, elegáns, avantgárd stílusú formaterv, egyedi fényszórók, légáramlást segítő aero-kerekek, panoráma napfénytető és a Tesla Model 3-ra emlékeztető, ajtóba süllyesztett kilincsek. A külső visszapillantó tükrök hiányából pedig arra következtethetünk, hogy az utastérben elhelyezett képernyőn jelenik majd meg a visszapillantó kamerák által közvetített kép a mögöttünk történő eseményekről.

A technikai paraméterekről a Hopium egyelőre elég kevés információt osztott meg. Annyit azonban már most tudni lehet, hogy egy 500 lóerős erőforrás dolgozik majd a kocsiban, amely 1000 kilométert képes egy tank üzemanyaggal megtenni. És mivel hidrogén fogja hajtani, a tankolás mindössze három percet vesz majd igénybe.

Emellett a cég azt is elárulta, hogy a Māchina teljesen karbonsemleges lesz, a „teljesítményt, a biztonságot és az ergonómiát” ötvözi, a beltérben pedig a „sportosság és a luxus” játssza majd a főszerepet.

A hírek szerint az első prototípus már a következő évben el fog készülni, ám a sorozatgyártásra egészen 2026-ig kell várni. Szóval egy ideig még biztosan várni kell arra, hogy a Franciaországban épülő Māchinát az utakon is megcsodálhassuk. Ám, ha a Hopium törekvéseit siker koronázza, akkor nemcsak Európában, de Kínában, Japánban, Dél-Koreában és az Egyesült Államokban is forgalmazni fogják a luxuskocsit.

Hopium Māchina hátulról – látványterv

Már két éve dolgozunk a projekten, ami „mostanra már elég kiforrottá vált ahhoz, hogy a nyilvánosság elé tárjuk. A Hopium célja, hogy világviszonylatban a hidrogénmeghajtású járművek elsőszámú, legmeghatározóbb márkájává váljon, és 2030-ra elérje az 1 milliárd eurós forgalmat” – árulta el Lombard.

Méreteit tekintve a Māchina nagyjából akkora lesz, mint a Tesla Model S, az ára pedig várhatóan 130 ezer és 170 ezer euró (mai árfolyamon számolva 46,8 és 61,3 millió forint) körül alakul majd.

Lombard azt is elárulta, hogy a HMC szeretne minél több olyan innovatív projektben részt vállalni, melyek a hidrogénalapú közlekedés minél szélesebb körben való elterjedéséhez vezethetnek. Meglátása szerint a Hopium márka elindítása lehet az első fontos, meghatározó lépés egy olyan, megújuló energiaforrásokra épülő társadalom felé vezető úton, melynek alapját a hidrogén jelenti.

Mindezek alapján úgy tűnik, önbizalomban a HMC háza táján sincs hiány. Természetesen nagyot mondani bármikor lehet, a végén úgyis a tettek lesznek azok, melyek alapján eldől, mi valósul meg a nagyratörő tervekből. Egy azonban tény: az autóipar változik. Hogy az elektromos vagy a hidrogénes hajtásé (esetleg valami új, ma még nem ismert vagy alkalmazott technológiáé) lesz-e a jövő, idővel úgyis kiderül. Addigis kíváncsian várjuk, mit lesz képes megvalósítani a Hopium a céljaiból.

Forrás:

Ajánlott cikkek:

Szerző: Magyar Autókereskedőház zrt.
7 perccel ezelőtt

Az Audi új fejlesztése a gyermekek biztonságára helyezi a hangsúlyt

Évente közel 6300 halálesettel végződő gyalogosgázolás történik az USA-ban.

Elolvasom
6 nappal, 2 órával ezelőtt

A Volkswagen ID.3 csillagos ötösre vizsgázott a törésteszten

Az új elektromos hatchback kiválóan helytállt az Euro NCAP vizsgálatán.

Elolvasom