Létrehozva: 2020-10-01 09:20:55

500 eurós havidíjért vihető haza az európai Lynk & Co 01

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

A kínai gyártó 262 lóerős plug-in hibrid és 197 lóerős hibrid motorokkal támad Európában.


Aki követi a Túraautó Világkupa eseményeit, az már találkozhatott a Lynk & Co nevével. A 2016-ban alapított kínai gyártó autóit eddig csak a távolkeleti országban lehetett megvásárolni. Ám a Geely tulajdonában lévő cég most hivatalosan is bejelentette, hogy 2021-től már Európában is elérhetővé teszi a 01-es névre keresztelt SUV-ját. 

Ráadásul egy merőben szokatlan értékesítési modellt kínálnak. A Lynk & Co autóit nem a hagyományos módon lehet majd megvásárolni, hanem havi előfizetéses rendszerben értékesítik őket. Ez elsőre talán furcsán hangozhat. A lényeg, hogy maximum 500 eurós (mai árfolyamon számolva nagyjából 182 ezer forintos) havidíjért teljes körű szolgáltatást kínálnak. 

Lynk & Co 01 oldalról

A Lynk & Co azt tervezi, hogy a tulajdonos ezt a havidíjat csökkentheti, ha megosztja az autója használatát másokkal is. Akinek nincs szüksége saját autóra, az ingyenes tagsággal is regisztrálhat és csak akkor kell fizetnie, ha autót kölcsönöz. 

A havidíj magába foglalja a biztosítást, a szervizszolgáltatást, a különféle adókat és járulékokat, valamint a hozzáférést az autómegosztó felületéhez. A tulajdonosnak tehát – persze a havidíjon felül – csak a benzinért kell fizetnie. Az esetlegesen felmerülő javításokat a Volvo kereskedésekben végzik majd. 

Ma egy teljesen új megvilágításba helyezzük az autóvásárlást és a mobilitást. Egy radikális megoldást kínálunk az ügyfeleink új generációja számára, akik a saját feltételeiknek megfelelő mobilitásra vágynak. Az autóipar ugyanazt a forgalmazási és tulajdonosi modellt követte, amely már 100 éve is létezett. Mi azonban megváltoztatjuk ezt. Az ügyfelek ma az olyan termékeket értékelik, amelyek tükrözik a digitális és folyamatosan változó életmódjukat.” – nyilatkozta Alain Visser, a cég vezérigazgatója.

Lynk & Co 01 hátulról

Mi vagyunk a Lynk & Co, és az a célunk, hogy ennek az innovációnak köszönhetően leegyszerűsítsük és újraértelmezzük mindazt, amit eddig az autó megvásárlásáról, birtoklásáról, szervizeléséről és használatáról gondoltunk.” 

A Lynk & Co európai pályafutása a 01-es modellel kezdődik, amely ugyanarra a CMA-platformra épült, mint a Volvo XC40-es. Az ázsiai SUV hibrid és plug-in hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz, melyeken szintén az XC40-essel osztozik a kínai autó. Előbbi egy 1,5 literes, háromhengeres, turbós benzinmotorból és egy elektromos motorból áll, melyek együttes teljesítménye 197 lóerő. Az autó 9,0 másodperc alatt képes nulláról százra gyorsulni, és a végsebessége 190 kilométer/óra. 

A plug-in hibrid verzióban egy izmosabb, 180 lóerős változatát találjuk a háromhengeres erőforrásnak, amihez egy 82 lóerős villanymotort kapcsoltak. A hajtáslánc részét képezi még egy 17,6 kilowattórás akkumulátor, amelynek köszönhetően a 01-es modell WLTP szabvány szerinti mérési adatok alapján közel 70 kilométert képes tisztán elektromos hajtással megtenni.

Lynk & Co 01 utastere

Extralista nincs, ne is keressük. Hiszen minden, ami elérhető, azt a kínai mérnökök már eleve beépítették a kocsiba. A leendő vásárlóknak mindössze azt kell eldönteniük, hogy milyen színben (feketében vagy kékben), illetve milyen hajtáslánccal (hibrid vagy konnektoros hibrid) szeretnék „lízingelni” az autót a Lynk & Co vállalattól. Mert bármilyen szépen is csomagolják be a marketingesek, a lényeg mégiscsak egy tartósbérlet, még ha „előfizetéses rendszernek” és „havidíjnak” is hívjuk.

Már az idei év végén lehetőség nyílik ellátogatni a Lynk & Co szalonjaiba, jobban mondva Klubjaiba. Ugyanis a kínai gyártó így nevezi őket. A hírek szerint az első Amszterdamban, a következő pedig Göteborgban nyílik majd.


Lynk & Co logo a 01-es hátulján

 

Forrás:

 

Ajánlott cikkek: