Létrehozva: 2017-04-28 11:25:00

Ezeket az autókat adják el leginkább egy éven belül

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

Az autógyártók nem túl kedvelt listája következik - sok márka maga generálja a gyors cserét, sok tulajdonos viszont a csábításnak nem tud ellenállni


Felemelő pillanat, amikor az ember beleülhet frissen vásárolt autójába, viszont ha már az elején nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, egyből szabadulnál tőle. Egy autóipari elemző cég az amerikai ISeeCars tett közzé egy listát, ahol azok az autók szerepelnek, amelyektől már az első év során megszabadulnának a tulajdonosok. Mivel a lista amerikai, így számos modell rajta nem található meg Európában, de néhány meglepő okra azért fényt deríthetünk a listát böngészve.

A lista első két helyezettje a BMW 3-as és 5-ös szériája 8 illetve 7%-os aránnyal, ennyiből szállnak ki egy éven belül. A harmadik a Mercedes C-osztály (6,1%), majd a Nissan Note, Dodge Dart, BMW X3 (3,9%), BMW 4-es (3,9%), Mercedes E-osztály (3,%), Chrysler 200, Subaru WRX, Nissan Versa következik. Az iparági átlag 1,5 % arra, mennyien adják el egy éven belül.

Mercedes E-osztály

Meglepő, hogy a listán a német prémiumok dominálnak. Leginkább a rosszul megválasztott felszereltség szerepel az elégedetlenségi okok között. Tény, hogy a luxusautó fapadosan elég kiábrándító lehet, mert egyszerűen nem azt az élmény nyújtja, amire számítottunk. A felmérés hozzáteszi, hogy a kereskedők segítenek kiszállni az ilyen autókból, ami magyarázat lehet arra is, hogy miért szerepel a BMW ilyen elöl a listán. Lehet, hogy rosszul választottál, de a márkáról azért pozitív a visszajelzésed.

Subaru STI

A prémium márkák arra ösztönzik a vásárlóikat, akik betérnek a kötelező szervizre például, hogy most kedvező áron üljenek át egy újabb autóba. A kereskedők erőltetik az újítást, ők megkapják a magas jutalékot, a gyártó pedig elkönyvelhet egy újabb borsos eladást a vezető prémium márka címért folyó versenyben.

A harmadik ok a valódi minőségi hiányosság lehet, erre bizonyítékként a prémium márkák melletti többi modell említhető, amik jellemzően rosszul szerepelnek az első 90 napos elégedettségi felméréseken.

Nissan Note

Sokszor a vásárlás után derül ki az új tulajdonos számára, hogy a szalonból megvásárolt autó egyáltalán nem találkozik az ő elvárásaival. Az egyik ilyen legnépszerűbb elégedetlenségi pont, ha az autójuk nem tud a telefonjukkal normálisan, gyorsan kapcsolatot létrehozni.

Forrás:

Ajánlott cikkeink: