Létrehozva: 2016-07-14 16:14:00

Érkezik a legerősebb Audi TT

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.
Az Auto Bild tesztelhette elsőként  az új Audi TT RS-t – Mégpedig nem is akárhol, hanem a méltán híres Le Mans-i versenypályán, az idei 24 órás verseny két kvalifikációs köre között

Az új Audi TT RS esetén a csoda nem más, mint a remek motor. Ugyanúgy mint az RS3-ban, a TT RS-ben is  az 5 hengeres turbófeltöltéses „szív” dobog. Ezt az orgánumot  nem lehet összetéveszteni semmivel sem, ami az RS kipufogóiból áramlik. Rekedt és durva  - így csak az Audi legendás 5 hengeresei szólnak. A TT RS megörökölte nagy testvérből - az R8-asból - a kormányról gombnyomással indítható motort és a „Drive Select” kapcsolót, amivel különböző motor és futómű karakterisztikákból választhatunk . A kormány mögött egy 12,3”-os digitális műszerfalat találunk, ami a sebesség és fordulatszám kijelzés mellett, megmutatja a guminyomást, az aktuális nyomaték leadását a motornak és az autó oldal gyorsulását azaz a sofőrre ható G-erőket.

A TT RS-t diétára fogták, amit rögtön az első kanyar után érezni is lehet

A pálya szabad, ráléphetünk a gázra. A maximális 480 Nm nyomaték már 1700-as fordulattól jelen van és kitart egészen 5850-ig. Indulás után az egyenesben azonnal kiélheti magát mind a 400 LE. Az első kanyar már megmutatja a súlycsökkentés eredményét, nagyon gyors terhelés váltásokra képes a TT csúcsverziója, nagyon jól lehet  egyik kanyarból a másikba kormányozni az autót. Fékezés közben is behúzza magát a szűk „Tertre Rouge” kanyarjába. Az autó menetkész súlya 1440kg-ra csökkent, csak a motor 26 kg-ot vesztett a súlyából, ami többek között  a teljes egészében alumíniumból készült  motor blokknak és az aluminimum-magnézium  ötvözetnek  köszönhető.  Mindehhez jön még az Ingolstadti gyár, saját kevert anyagkonstrukciója az Audi Space Frame*.

*Az Audi Space Frame (ASF) technológia először az 1993-as frankfurti autószalonon mutatkozott be az A8-as karosszéria szerkezeteként. 

Tulajdonképpen a nagyszilárdságú alumíniumból nyújtott és préselt profilok és központi elemek komplex rendszere, amelyben a karosszéria burkoló lemezei egyben teherviselő szerepet is betöltenek. Az ASF építési mód előnye, hogy nemcsak jelentős súlycsökkenés érhető el, hanem jobb irányíthatóságot  és alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást eredményez, de az így készült autók rendkívül magas karosszéria merevsége miatt az átlagosnál jobbak a törésbiztonsági tulajdonságai is. 

Audi TT

Akár 280 km/h sebességre is képes a TT

Az ASF technológiának köszönhetően jöhetett létre a 3,6 kg/LE-s súly lóerő arány. 3,7 másodperc alatt teljesíti a 100km/h-s sprintet és alap esetben 250km/h-nál van maximalizálva az autó végsebessége, de a gyártó a vásárló kívánságára kiiktatja a korlátozást és tovább gyorsulhat az autó egészen 280 km/h-ig. 

Az Auto Bild által tesztelt autóban megtalálható az opciósan rendelhető „RS sport futómű plusz”, ezáltal a lengéscsillapítók a vezető kívánsága alapján elektronikusan állíthatóak . Az RS-t az alapverziónál 10 mm-el alacsonyabb futóművel, 19”os felnikkel és 245-ös gumikkal szállítják majd 2016 Őszétől. Alapára 66.400 EUR lesz, míg a Roadsternek 69.000 EUR.

Ajánlott cikkek: