525 lóerős elektromos restomod készült az Alfa Giulia GT-ből
3 héttel, 3 nappal ezelőtt

525 lóerős elektromos restomod készült az Alfa Giulia GT-ből

A csodaszép Giulia GT elektromossággal, karbonnal és rengeteg teljesítménnyel támad fel poraiból.

Úgy tűnik, az elektromosított restomodok egyelőre meglehetősen megosztó jelenségnek számítanak az autórajongók körében. Valószínűleg ez alól a Totem Automobili első terméke sem fog kivételt jelenteni. Ugyanis az olasz cég a csodaszép Alfa Romeo Giulia GT restaurálása során úgy döntött, az eredeti sornégyes erőforrás helyére elektromos motort épít.

Ráadásul GT electric névre keresztel kocsiban dolgozó a villanymotor nem kevesebb, mint 525 lóerő leadására képes. Ez csak egy egészen kicsivel több, mint az Alfa Giulia GT eredeti, 195 lovas teljesítménye. Sőt, még az új Alfa Giulia Quadrifoglio 510 lóerejét is képes überelni, és alig marad alul az 540 lóerős Alfa Giulia GTA-val szemben.

A Totem azzal kezdte a restaurálás, és átépítés folyamatát, hogy miután lecsupaszította és teljesen szétszerelte az 1970-es évekbeli GT Junior 1300/1600-ast, megerősítette a kocsi vázát, hogy a fent említett 525 ló ereje ne rogyassza meg a szerkezetet az első dinamikusabb kigyorsításnál. Végül az Alfa eredeti alvázának mindössze 10 százaléka maradt meg.

a Totem Automobili által készített Alfa Romeo Giulia GT electric szemből

a Totem Automobili által készített Alfa Romeo Giulia GT electric hátulról

Előre vadonatúj MacPherson felfüggesztés került, manuálisan állítható Bilstein lengéscsillapítóval, míg hátulra alumínium multilink, azaz többlengőkaros rendszert csatlakoztattak az új hátsó segédvázhoz.

A Giulia eredeti, sornégyes, benzines erőforrásának helyére egy elektromos motor került, amelyet egy 50,4 kilowattórás, folyadékhűtéses akkumulátorcsomag táplál energiával. Ugyanakkor a Totem elmondta, aki hiányolná a hagyományos, belső égésű motor hangját, azt bizonyára kárpótolni fogja a drift üzemmód, a rajtautomatika, valamint az a számtalan apró kiegészítő, amivel mindenki a saját ízlésére szabhatja a villanyos Alfát.

Ami a számokat illeti – legalábbis a Totem –, a GT electric 3,4 másodperc alatt képes álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra gyorsulni. Ez a megsüvegelendő teljesítmény pedig gyakorlatilag bármelyik modern sportkocsinak dicséretére válna. Ehhez jön még a 245 kilométer/órás végsebesség, illetve az egy töltéssel megtehető 360 kilométeres hatótáv.

a Totem Automobili által készített Alfa Romeo Giulia GT electric szemből

A Totem az elektromos csomagot egy kifejezetten csinos, teljes egészében karbonból készül kasztniba csomagolta. A cél természetesen a súlycsökkentés volt, illetve az, hogy egy olyan letisztult, „kisimult” külsőt kölcsönözzenek a GT electric-nek, amely a Giulia 1750 és 2000 GTAm modellek előtt tiszteleg. Emellett előre és hátulra is LED-es fényszórókat kapott a kocsi.

A beltérben szénszálas anyagból készített üléseket találunk, az olasz mérnökök pedig nem spóroltak a különféle bőrök és fát faanyagok használatával sem. Az Alfa Romeo emblémával díszített Momo kormány, a mechanikus kézifék és a sebváltó is a régi idők Giulia GT-it idézi. De emellett a légkondi, az elektromos ablakemelő, illetve a kulcsnélküli indítás lehetősége is az alapfelszereltség részét képezi.

a Totem Automobili által készített Alfa Romeo Giulia GT electric beltere

Ami az árat illeti, egyelőre nem hozták nyilvánosságra, mennyit is kell majd fizetni a villanyos Giulia GT-ért. Azt pedig mindenki döntse el saját preferenciája szerint, hogy az elektromosított restromod az értékmentés egyik nagyszerű formája-e, vagy egyszerűen csak szentségtörés.



Forrás:

TopGear

Ajánlott cikkek:

Szerző: Magyar Autókereskedőház zrt.
2 nappal, 8 órával ezelőtt

Az elektromos BMW i4 három kivitelben érkezik 2021-ben

A csúcsot az M-es verzió jelenti, 460 lóerő körüli teljesítménnyel.

Elolvasom
2 nappal, 14 órával ezelőtt

Közlemény a Magyar Autókereskedőház Zrt-t ért vádakra reagálva

Öntsünk tiszta vizet a pohárba!

Elolvasom