Létrehozva: 2016-06-13 10:45:00

VW Golf VII Facelift - még egy utolsó "harapás" a Golf VIII előtt!

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.
Modernebb technika, több extra és tartozék: A ráncfelvarrással (Facelift) a VW Golf még jobb lett, de az ára nem változott!

Az autós világunk minduntalan gyorsabban fejlődik és fejlődik – lásd új konkurenciák mint a Tesla - és ez a fejlődés a VW-nél talán még nagyobb ütemben zajlik, hiszen a diesel botrányból eredő problémát fel kell dolgozni, ezért vadonatúj VW modellek kerülnek „nagynyomással” a piacra. Nem szabad lemaradni, tartani kell a tempót, miután az elmúlt félévben a károsanyag kibocsátás manipulációjával szinte már minden bizalmat eljátszottak a Vevőknél.

Volkswagen Golf

A Golf megmutatja, hová vezet az út…

Szomorú, hogy pont a mai gyors ütemű változások korában az autóiparban az igazi újítások sok ideig tartanak. Annak ellenére, hogy computerek segítségével megy végbe a fejlesztés, körülbelül 3 évbe kerül, amíg az ötletből egy kész autó elkészül.  A Volkswagen legfontosabb autójára a Golfra nézve azt jelenti, hogy először a Golf VIII tudja helyre állítani a bizalmat, amely pont a botrány miatt 2019-re lett elhalasztva.

Ezért most a VW 2016 Júliusra bejelentett Golf VII Facelifttel kell hogy megmutassa, miként fog a VW márka a jövőre nézve fejlődni. Kívülről nézve kevés látszik a változásból. Optikailag ugyanis visszafogja magát a VW. Új légbeeresztés, új LED világítás az Audi TT stílusában, egy megváltoztatott hátsó lámpa és a hátsó lökhárítóba beleintegrált kipufogócsőnek kell elegendőnek lennie ahhoz, hogy a Németországban leggyakrabban eladott autót formában tartsa a következő 3 évben. Legalább az új fényszórók esetében, igaz felár ellenében mégis egy már új technika bújik meg: a VW ugyanúgy mint az Audi és a Seat felkínálja majd a Golf vásárlóknak is a  LED fényszórókat, ez eddig csak a két elektromos modellnél volt lehetséges (GTE és e-Golf).

Ellentétben az Opellel (lásd Astra) a VW lemond majd a Matrix technológiáról.

Volkswagen Golf

Modern digitális Cockpit 9,5 zollos érintőképernyővel. A kormánygombokat is átdolgozta a VW.

Kívül tehát kevésbé lesz majd tovább fejlesztve a Golf, de belsőtere teljesen újjá alakul. VW már ez év januárjában megmutatta a CES-en és a Detroit-i autó Show-n, hogy mit tervez: a Golf kap egy óriási érintő képernyőt (9,5") mint a Tesla.

Első gyártóként a VW hozza be a kompakt osztályba a BMW 7-ből már jól ismert mozgásérzékelőt, melyet átdolgozva továbbfejlesztve kínál.

A BMW esetében egy-két helyen az alkalmazás akadozik, úgy a Golfnál sokkal jobban működik az alkalmazás még több gesztussal. Az új szórakoztató technikához tartozik a Passat-ból ismert digitális eszközök. A klasszikus mutatók vagy sokfajta kapcsolók el lettek tüntetve a modernitás jegyében, mindezt egy 3 500€ csomag keretében.

A maradék elektronikus frissítést már ismerjük a nagyobb Passat-ból, amely ugyanazon technikai elemekből áll. A Golf a jövőben önvezető lesz – legalábbis majdnem. Dugó esetében a computer veszi át a feladatot 60km/óráig, követi az előttünk haladó járművet automatikusan. Miután még a sofőré a felelősség, így ez még autonóm közlekedéssel nem hozható összefüggésbe, de érezhetően már megkönnyíti a sofőr dolgát. Teljesen új lesz a „Trailer-Assisztens”, amely automatikus be és-kiparkolást tesz lehetővé egy utánfutóval.

Alacsony fogyasztású és erős R400:

Volkswagen Golf R400

Digitálisan a Golf a jövőt nézve az osztályában az élen jár majd. Klasszikus téren is pótolt a VW. Létrejön az ismert három hengeres motornál a Modell Blue Motion 115 lóerővel, amely pótolja a kis négyhengerest.

A GTE megkapja a Passat teljesítménytöbbletét és a jövőben egy 218 lóerős összteljesítményre képes motor hajtja. Egészen a felső szinten a VW kihozza a R400-t kisszériában: a négyhengeres 420 lóerővel bír majd mely felveszi a versenyt a 381 lóerős Mercedes –AMG A 45-el. Természetesen a VW finomítást hajt végre a futóművein is. A Golf ebben amúgy is a legjobbak közé tartozik a saját osztályában, az automatikusan elektronikus csillapítás beállítás a DCC  által a jövőben egy még szélesebb skálát hoz létre a komfort és a sport között.

Foglalkozzunk ismét az árral és így térjünk vissza a diesel botrányhoz. Ahhoz, hogy a piacon a VW fennmaradhasson, az elmúlt hónapokban igencsak magasra tette a lécet. Így az újjá varázsolt Golf nem lehet drágább, mint a mostani aktuális modell, jobb technika és feljavított állapot ellenére is 18.000.-EUR alatt indul majd az ára. A VW nagyon gyorsan döntött: jobb autót ad ugyanannyi pénzért.

A Golf vita nélkül a legnépszerűbb használt gépjármű a piacon és nem csak Németországban. A mostani aktuális Golf generáció ráncfelvarrása különösen a jelenlegi használt Golf VII áraira lesz kihatással. A Golf VII 2012 ősze óta van a piacon 86 -300 lóerővel. A sokat utazók akik spórolni szeretnének nyugodtan választhatják az alap diesel modellt 1.6 TDI akár 90/105/110 lóerővel. Bármelyikük eléggé erős és mégis alacsony fogyasztású. Aki viszont szívesen belehúz de viszont keveset vezet, az a 140 illetve 150 lóerős 1.4 TSI motorral jól jár (9.000.- EUR-tól ). Aki viszont még komolyabb dinamikára és teljesítményre vágyik azt a GTI és R-Modellek szolgálják ki melyek akár 300 lóerőre is képesek (25.000EUR –tól). Az elektro és Plug-in Hybrid Modellek a mai napig igencsak ritkán látottak a használtautó piacon, ez nem is csoda, hiszen ez az innovatív technológia még kevésbé elterjedt, de kíváncsian várom, hogy 10 év múlva mit írunk majd...

Ajánlott cikkek: