Volvo V90 D5 AWD 2016 beszámoló
A Volvo V90 leváltja a V70-et. Megállapításunk: Volvo több mindent másképpen csinál...
A Volvo V90 esetében az új valóban újat jelent. A 4,94 méter hosszú kombi kihasználja a terméktervezést (SPA) és így semmi köze nincsen már elődjéhez,a V70-eshez. Az 1,88 m szélességével terebélyesen áll előttünk. A 12 cm-el nagyobb hossz teret ad egy szélesebb frontnak és egy lecsapódó hátsó résznek, de viszont nem több csomagnak: 1527 Liter a maximum a V90-nél, míg elődje a V70 1600 –al bírt. Lecsapódó hátsó csomagrész, kisebb pakolási felülettel? Ez sokkolja a régi hagyományosan szögletes Volvo kombik hódolóit. Mert hiszen az évtizedeken át megtartott szögletesség bizony hasznára volt a nagyobb térnek. Designfőnök Thomas Ingenlath feláldozta mindezt az elegánsabb V90-es megjelenésért.
Elindulunk a Volvo-val. Megyünk Andalúzia országútjain, melyek többnyire nem a legjobb állapotúak, de a Volvo 90 egy jó benyomást kelt ezeken. A tervezők javítottak az XC90 esetében a kormányzáson. Ebben segít a sokkal alacsonyabbra tett súlypont és a valamennyivel kevesebb össztömeg. Már a legkönnyebb kombi verzió is amúgy 1,8 Tonnát nyom. Ez se gátolja viszont a V90-et abban, hogy azonnal jól reagáljon a precíz kormányzásra. A gépjármű kormányozhatósága által a sofőr megtudja mindazt, amit tudnia kell. A további kanyarokból mind jól jön ki a Volvo, nyugodtan fekszik a kombi, az összkerékhajtásnak köszönhetően stabilan jön ki a szűk helyzetekből. Spontán erőre egy elektromos kompresszor által jut : az sűritett levegőt adagol a turbóhoz. Ezáltal nem élvez hiányt a Turbina, a nagy autó bírja az iramot, gázadást. A 235 lóerő és a 480 Nm egy magabiztos benyomást kelt, csak álló helyzetben lehet kihallani a négy hengert. Amúgy belül elnyomja az aktív hangszigetelés (Active Noise Cancelling) a négyhengeres brummogást.
A fedélzeti computer adatai szerint a teljesítményért a motor 7,2 Litert fogyasztott. Tekintettel a hegyi területre ez egy jó érték. Mindenképpen elmondhatjuk tehát, hogy a V90 a régebbi Volvo kombikhoz képest sokkal dinamikusabb. A hátsó tengely légrugózásával és plusz az adaptív szabályozással (1970 EUR) még komfortosabb is. Különben kisebb löketeket könnyen elnyel a futómű, amelyben a 18- Zoll-kerekek is szerepet játszanak, úgy mint például a menetzaj esetében. A diesel motor az álló helyzetben lévő vibrációt eltekintve szinte egyáltalán nem feltűnő avagy kellemetlen. De összeségében a komfort az, amely megnyerő.
Ami nem nyerő: pont a csomagtér roló és csomagháló nehézséges beépítése. Mindkettő nehezen elérhető és amennyiben egyszer csak leszereljük, úgy repülnek a nehéz tárgyak össze-vissza a csomagtérben. Ezt a konkurencia jobban meg tudja oldani és a régi hagyományoknak megfelelően a kombik világában ez nem helyén való.
Viszont hoz újat az aktív biztonság terén: a Volvo 90-el bevezette a Volvo 2016 nyarán a részleges autonóm vezetést. A Pilot Assist 130 km/óra sebességig tartja a sávot. A kocsi követi a bal oldali fehér vonalakat és jobb oldalon a sávot. Az előző szériákban a rendszer nem volt mindig aktiválható, de ha mégis, akkor viszont hibátlanul működött. Amenyiben a gépjármű kimegy a sávból és kifelé tart, abban az esetben működésbe lép egy új rendszer, az útszélsáv felismerő rendszer, mely visszakormányozza a gépjárművet és fékez is, ha kell. Az ütközés figyelmeztető rendszer mostantól felismer már nagyobb állatokat , vadakat is, mint például szarvasokat, jávorszarvasokat. Ez legfőképpen Svédországban és az USA-ban igen fontos és hasznos.
Minimum 45.800.- EUR-ot kérnek a Svédek…
Tehát komfortos, agilis és biztonságos az új nagy kombi Volvo. Csak a kasszánál lesz igen fájdalmas…. Az alapmodell D4 190 lóerős diesel 45.800.- EUR. Ez ez év novemberétől lesz megvásárolható. Addig a benzines 254 lóerős T5 a legolcsóbb 53.000.- EUR árért a V90 esetében. A diesel D5 AWD összkerékhajtással és 235 lóerővel minimum 57.500.- EUR –ba kerül. A nyolcfokozatú automata sebességváltó viszont mindig széria tartozék.
Ajánlott cikkek: