Létrehozva: 2018-06-08 21:18:09

Vélemény: a Fiat-Chrysler csoport hét legizgalmasabb jövőbeli modellje

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

A Fiat Chrysler Automobiles tőkepiaci napja rengeteg hírrel szolgált a közelgő új modellekkel kapcsolatban. A csoport vezető márkái bemutatták az ötéves tervüket a pénzügyi elemzők számára.


Az esemény legnehezebb része az volt, hogy az ember ennyi nagy bejelentést egy lélegzetvételre feldogozzon. A gyártók ugyanis egymást felülmúlva hozták nyilvánosságra az új modelljeiket, melyek láttán hirtelen mindenki többet akart róluk tudni. Következzen az a hét új modell, melyek a legizgalmasabbnak ígérkeznek.

Talán nem ezek voltak az esemény legjelentősebb autói – valahogy mégis mindegyik kitűnik a tömegből.

7. Alfa Romeo GTV

Az Autocar internetes oldal korábban exkluzív interjúban számolt be az Alfa Romeo nagy teljesítményű Giulia coupé fejlesztéséről. A találgatások végül igaznak bizonyultak, a különbség mindössze az autó nevében rejlik.

A Giulia helyett az Alfa úgy döntött, hogy leporolja a GTV névtáblát. Jó húzásnak tűnik, hűen tükrözi az Alfa Romeo történelmét, még a hatalmas SUV-ok és a kizárólag kínai piacra, gyártott hosszú tengelytávval rendelkező modellek korában is.

Alfa Romeo GTV

6. Jeep Grand Cherokee Deserthawk

A Jeep célul tűzte ki, hogy megerősítse piaci pozícióját az SUV-ok világban, melyhez a 4x4 modellek gyártásában megszerzett tapasztalat szolgáltat „létjogosultságot”. Ezért fejlesztették ki a két zászlóshajójukat, a Grand Cherokee Trailhawk and Trackhawk modelleket.

A fentebb említett két modell mellé érkezhet még a Deserthawk, mely új dimenziókat hozhat a homokos terepen történő nagy teljesítményű száguldás világába. Való igaz, ennek kevés hasznát venné egy európai vásárló, érdekességnek azonban mindenképpen beillik.

Jeep Grand Cherokee Deserthawk

5. Maserati Alfieri

A Maserati Alfieri felveheti a versenyt a Tesla elektromos autójával, ennek tükrében izgalmasnak mondható a hivatalos bejelentés. Nulláról százra körülbelül 2 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig 300 km/h felett van.

Maga a bemutató is nagyszabásúra sikerült. A Levante SUV elsöprő sikere után a Maserati hosszú tervezés és gondolkodás után alkotta meg az Alfierit, és egyből az elektromos autók királyává akarja tenni.

Maserati Alfieri

És, ha már a Maserati elektromos autói kerültek szóba...

4. Maserati Blue

A Maserati nem csak egy teljesen elektromos gépet jelentett be, hanem rögtön hármat. Az Alfieri mellett érkezik ugyanis az új Quattroporte és Levante elektromos modell. Az olasz autógyár a „Maserati Blue” fantázianévvel látta el az új modelleket.

Fontos még megjegyezni, hogy a Maserati összes hajtóegységét a Ferrari adja – igen, még az elektromos motort is - , mely előnyt jelenthet a Porsche és a Tesla hasonló képességű modelleivel szemben. Ez a tény arra enged következtetni, hogy a Ferrari az eddig bejelentettnél is komolyabban gondolja az elektromos motorok fejlesztését.

3. Jeep Wrangler plug-in hybrid

Azt már eddig is tudni lehetett, hogy érkezik egy Jeep Wrangler hálózatról tölthető hibrid formátumban, az FCA által szervezett legutóbbi bemutatón bárki bepillanthat a részletekbe is.
A hibridek hagyományos vonzereje – az alacsony működtetési költség, és a szabályozásoknak való könnyed megfelelés – nem igazán izgatja az amerikaikat, ugyanis ott olcsó az üzemanyag, és viszonylag lazák a törvények is. Ennek megfelelően igyekezték a Jeep előnyös oldalát hangsúlyozni, mely a nagyobb nyomatékból fakadó magasabb szintű off-road kapacitásban rejlik.

Úgy tűnik, hogy a Ford is hasonló stratégiát fog alkalmazni a közelgő F-150-es hibrid pick-up bemutatásánál. Ezzel pedig elősegíthetik az elektromos hajtóegységek elterjedését szerte az Egyesült Államokban.

Egy kaliforniai lakosnak még el lehet adni egy hibridet a zöld előnyök miatt, ezzel szemben ezek a vonatkozások kevésbé érdekelnek egy amerikait, mondjuk Texasban. Neki azt kell bemutatni, hogy képes az autó terepen hasítani, és akkor talán fel lehet kelteni az érdeklődését.

2. Fiat 500 Giardiniera

Az eseményen az FCA elnöke, Sergio Marchionne megerősítette, hogy a Fiat Európában elektromos városi autókat kíván gyártani, főként a Fiat 500 modellre alapozva a kínálatot. A Fiat történetét figyelembe véve ez egy drasztikus váltás, ám ha mindent jól csinálnak, rengeteget profitálhatnak belőle a jövőben. A modern technológia és az imádnivaló nosztalgia elegye egy új, frissebb arculatot adhat a vállalatnak.

Az első benyomás jónak nevezhető: az elektromos 500e mellett bemutatták az 500 Giardiniera estate modellt is. Érdekes, hogy nem egy koncepciós vázlatot láthatott a közönség, hanem az eredeti Giardiniera retró reklámjával mutatták be az újat.
A motor közvetlenül az autó hátsó része alatt lapul, ezzel próbálták növelni a hátsó rakodóteret, ez az elrendezés megszokott a legtöbb elektromos autó esetében. Remélhetőleg az új Giardiniera inkább egy okos, intelligens kisautó lesz, mintsem egy magamutogató tervezési csoda, mint az 500X, 500L, vagy a Mini Clubman.

1. Ram TRX

Igen, az első helyen egy valódi amerikai pick-up szerepel, amely valószínűleg soha nem jön át Európába – főként azért, mert az itteni utak túl szűkek lennének neki. Azt azonban illetlenség lenne tagadni, hogy észbontóan jól néz ki.

Mike Manley, a Ram első embere nyíltan beszélt a TRX létjogosultságáról: a Ford F-150 Raptorral kívánják felvenni a versenyt, ugyanis arra számítanak, hogy az ügyfelek hajlandóak lesznek többet fizetni egy nagyobb teljesítményű pick-upért. Ennek megfelelően a TRX a Tyrannosaurus Rex rövidítéseként szerepel az autó nevében (emlékeztetlőul, a T-Rex megölte a raptorokat a Jurassic Park végén...).

Ami még ennél is izgalmasabb, hogy valószínűleg a Dodge 5,7 literes, V8-as Hellcat motorja fogja hajtani a TRX-et, mely 697 lóerős teljesítmény leadására képes. Hogy kell-e egy ilyen autónak ennyi lóerő? Persze, hogy nem. Az elektromos autók korában jó ötlet egy V8-as, dinoszauruszról elnevezett géppel próbálkozni? Talán.

TRX

No és ki ne szeretne kipróbálnálni egy Ram TRX-et?

Forrás:

Ajánlott cikkek: