Létrehozva: 2018-08-10 12:22:04

Újabb modellel készül Musk

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

A Tesla a nemrég bejelentett Model Y után egy kompakt ferdehátút tervez


A Volkswagen ID elektromos autó jövőbeli riválisaként emlegetett kompakt elektromos autó 2022-ben kerülhet sorozatgyártásba. A Model 3 gyártásával felmerülő problémák után ezzel a típussal szeretné stabilizálni helyzetét a Tesla. A Model Y-nal együtt a Sanghajban újonnan épülő gyárban készítik majd ezt a modellt. A gyártósor kapacitása évi 500 000 autó lesz, így a Tesla feltehetően nagy piaci potenciált lát a kompakt kisautóban és az Y elnevezésű SUV-ban.

Tesla kompakt elektromos autó, kék színben.

A Tesla viszonylag későn érkezik az elektromos kompaktok piacára, a Volkswagen ID 2020 elején már gyártásba kerülhet, ám helyzeti előnye a német gyártóval szemben a saját akkumulátorokból fakadó olcsóbb árazása lehet többek közt.

Tesla Roadster II elektromos autó, piros színben, úton fotózva.

A Panasonic-kal együttműködésben Musk úgy gondolja, hogy az akkumulátorok gyártása egy sarkalatos pontja az elektromos autók készítésének. Nem is csoda, hogy a többi piaci szereplőnek nagy erőfeszítésekbe kerül a megfelelő mennyiségű akkutelep beszerzése.

A Volkswagennek nagyjából 200 euróba (kb. 64 ezer forint) kerülnek az akksik kilowattóránként, ami például az ID alapkivitelénél 12 ezer eurós (3 840 000 forint) összeget jelent. Ez egy nagyon jelentős árnövekedést eredményez a hagyományos belsőégésű motorral és manuális váltóval szerelt autókhoz képest.

A felmérések szerint 2025-re az akkumulátorok készítői le tudják szorítani az árakat a 100 euró/kilowattórás szintre. Az autógyártók szerint ez kulcsfontosságú lehet az elektromos járművek felvirágzásának szempontjából. Ezzel szemben a Tesla-Panasonic kettős 2020-ra tervezi elérni ezt a költséghatárt. Ha Musk és csapata ezt valóban meg tudja valósítani az elkövetkezendő években, akkor joggal feltételezheti, hogy előnyre fog szert tenni a riválisaival szemben.

 Tesla elektromos kamion, kék színben, úton fotózva.

Ahhoz, hogy a Tesla megfizethető elektromos autót gyárthasson a közeljövőben, először a Model 3 gyártásával kapcsolatos nehézségeken kell túllépnie. Az új modell Kínában történő gyártása nem csak a bekerülési költségek szempontjából, hanem a kereslet oldaláról is jó döntésnek bizonyul, hiszen ott várhatóan nagy piaca lesz egy megfizethetőbb árú, kisebb méretű elektromos járműnek. Kína már most is az elektromos autók legnagyobb felvevőpiaca.

A Tesla további előnye lehet a riválisokkal szemben az új, flexibilis áramköreinek alkalmazása, melynek során vékony műanyagrétegek közé áram vezetésére alkalmas anyagot préselnek. Ennek köszönhetően a Model Y-ban a kábelek hosszát 100 méterre csökkenthetik. Összehasonlításképpen egy Model X-ben például 3 km a kábelek összesített hosszúsága. Az új kompakt modell gyártásakor szintén jelentős költségeket spórolhatnak meg ezzel a technológiával.

Forrás:

Ajánlott cikkek: