
Toronymagasan vezeti az újautópiacot az első negyedév után Magyarországon a Toyota
A magyarországi újautó értékesítéseket immár évek óta vezető Toyota valósággal letarolta a piacot az első negyedévben, miután 14%-al növelte értékesítéseit és 1,1 százalékponttal növelte piaci részesedését az előző év azonos időszakához képest 5,2%-al bővülő magyarországi új személyautó- és kishaszongépjármű piacon. A Toyota értékesítések növekedésének dinamikáját jól mutatja, hogy a környezetbarát japán autómárka 2023 első negyedévében eladta teljes hazai értékesítéseinek mintegy egyharmadát.
A személyautók tekintetében még drámaibb, közel kétszeres a Toyota előnye
A magyarországi személyautó piacot külön vizsgálva a Toyota 14,6%-os piaci részesedéssel áll az első helyen, eladásai 85%-al haladják meg legközelebbi versenytársának értékesítéseit. A teljes kishaszongépjármű piacon a japán autómárka a 13,5%-os részesedéssel a harmadik helyen áll.
A piaci bővülés ütemének tizenkétszeresével növelte eladásait a Lexus
A Toyota prémium márkája, a Magyarországon közel 100%-ban környezetbarát részben, vagy teljesen elektromos (önöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos) autókat értékesítő Lexus a személyautó piaci 3%-os bővülésének tizenkétszeresével, 36,5%-al növelte eladásait hazánkban 2023 első negyedévében az előző év azonos időszakához képest. Ezzel a Lexus a vezető prémium márkák között a második legnagyobb bűvülést produkálta az idei év első három hónapjában hazánkban.
Ajánlott cikkek:
- Ford Explorer EV: Az elektromos forradalom új mérföldköve a márka történelmében
- Kifinomult, továbbgondolt, limitált: a MINI Clubman Final Edition különkiadás
- Jön a BMW Panorámakivetítő: 2025-ben a bajor prémiummárka sorozatgyártásba küldi a szélvédő teljes szélességét lefedő, újgenerációs head-up kijelzőt
Címkék: Toyota