Létrehozva: 2020-07-20 16:08:30

Top 10 elektromos autó 2020-ban

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

Ezek közül a villanyautók közül érdemes választani, ha fontos a hatótáv és a minőség.


Bár egyre több elektromos autó közül lehet választani, mégis világszerte még mindig elég alacsony a számuk a benzin- és dízelmotoros járművekhez képest. Ez elsősorban a relatíve alacsony hatótávnak, a lassú töltési időnek és a hagyományos üzemanyagot használó társaikhoz képest magas áruknak köszönhető. Ám a világ változik, és a gyártók gőzerővel dolgoznak azon, hogy ezeket az akadályokat leküzdjék. Az autóipari trendek pedig egyértelműen abba az irányba mutatnak, hogy az EV-k jelentik a jövőt a fosszilis energiaforrásokat használó autókkal szemben.

Most összeszedtem, hogy szerintem melyek 2020 legjobb elektromos autói.

 

10. Renault ZOE

A Renault ZOE egy nulla helyi károsanyag-kibocsátású erőforrást kínál, jól felszerelt belső térrel és elfogadható teljesítménnyel. Ráadásul megfizethetőbb áron, mint a konkurencia modelljei. A legnagyobb hátrányát a hatótáv jelenti. A WLTP-szabvány szerint a második generációs ZOE akkumulátora egy feltöltéssel 395 kilométeres hatótávot bír, ami elsősorban városi közlekedésre predesztinálja az autót. Arra viszont kiválóan alkalmasnak és praktikusnak bizonyul.

A ZOE R110 elektromos motorja 136 lóerős teljesítményt kínál, ám ennél sokkal fontosabb az a 245 Nm nyomaték, ami a rendelkezésre áll és nagyon lendületes kigyorsításokat tesz lehetővé. Ám a nagyobb tempóról történő gyorsításánál, vagy meredekebb emelkedőkön azt fogod tapasztalni, hogy ez az erő jelentősen lecsökken.

2020-as Renault Zoe szemből

 

9. BMW i3

Az i3 egyetlen jelenleg kapható BMW-hez sem hasonlít. A márkától megszokott módon megtartotta a klasszikus hátsókerék-hajtást, ám a csomagtartó alatt egy 170 lóerős elektromos motor található, amihez egy lítiumion-akkumulátor csatlakozik. A 2018-as modellfrissítés során a bajorok egy új, izmosabb i3-ast is piacra dobtak, melybe 184 lóerős motor és újragondolt futómű került a sportosabb vezetési élmény érdekében.

Nagyban hozzájárult a típus népszerűségéhez, hogy az i3-as nem csupán tisztán elektromos, hanem plug-in hibrid változatban is elérhető volt. Ez azt jelentette, hogy a csomagtartó alatt egy generátorként üzemelő, kéthengeres, benzines, motorkerékpár erőforrást is beépítettek, mint Range Extendert (REx), ami áramot termelt az elektromotor számára, így növelve meg az autó hatótávját. Ez a verzió azóta már nem elérhető, ám a jelenleg piacon lévő i3-asok így is 200 kilométeres hatótávra képesek egyetlen feltöltéssel. Ez mondanom sem kell, szinte kizárólag városi használatra teszi alkalmassá az autót.

Az elektromos motor szinte azonnali nyomatékának köszönhetően az i3-as 7,2 másodperc alatt gyorsul nulláról százra. Ráadásul három vezetési beállítás közül választhat a sofőr (Comfort, EcoPro és EcoPro+). Utóbbi kettő kifejezetten az energiahatékonyság jegyében lett kifejlesztve. Az EcoPro+ funkció lekapcsolja a klímát és a maximálisan elérhető sebességet 90 kilométer/órában korlátozza, hogy a lehető legtöbb kilométert lehessen megtenni a rendelkezésre álló energiával.

BMW i3 szemből

 

8. Audi e-tron

Az Audi az új e-tron SUV-jával kíván konkurenciát teremteni a Jaguar I-Pace-nek és a Tesla Model X-nek. Elképesztően kifinomult, és minden porcikájában érezni, hogy itt egy prémium termékről van szó, köszönhetően a felhasznált anyagok minőségének és a technológiának. 

Az erősebbik, Audi e-tron 55 modell 436 kilométeres hatótávval rendelkezik, míg a gyengébbik e-tron 50-es 336 kilométert bír, és 150 kilowattos gyorstöltőn ennek a kapacitásnak a 80 százalékát képes feltölteni 30 perc alatt. Azonban sajnos ez Európai Unióban egyelőre még nagyon korlátozott mennyiségben elérhető a 150 kilowattos töltési lehetőség.

Bár az autó 2650 kilós önsúlyával elképesztően nehéznek számít, az elektromos hajtáslánc 402 lóerős teljesítményének köszönhetően mindössze 5,7 másodpercre van szüksége, hogy álló helyzetből százra gyorsuljon. Az e-tron nem érződik olyan lendületesnek, mint az I-Pace és nem is olyan robbanékony, mint a Tesla Model X, de kimagasló kényelmet és kifinomultságot kínál, míg utazás közben alig szűrődik be a külvilág zaja az utastérbe.

És ha már az utastérnél tartunk: mindenhol visszaköszön az elegáns, letisztult dizájn és a kiváló minőségű anyaghasználat. Az élményt pedig a könnyen használható infotainment rendszer teszi teljessé.

Audi e-tron szemből

 

7. Mercedes EQC

Meglepően sokáig tartott – főleg a cég méretét és a nemzetközi piacon elfoglalt helyét figyelembe véve –, mire a Mercedes is megjelent az elektromos autók porondján. A német gyártó már évek óta készít hibrideket, ám az EQC az első teljesen elektromos autó a gyár palettáján.

Bár hivatalosan az EQC a Mercedes első teljes jogú EV-je, de számos alkatrészét meglévő modellekből emelték át, az alapját pedig a GLC SUV adta. A beltér összetéveszthetetlen és minden ízében Mercedes: a németekre jellemző minőségi anyaghasználat mellett precízen összerakott.

Igaz az EQC és a GLC SUV alapjai megegyeznek, mégis komoly átalakításra volt szükség, hogy beférjen a 80 kilowattórás akkumulátor és a két villanymotor, melyek közül az egyik az első, míg a másik a hátsó tengelyt hajtja. Az azonnali nyomaték az elektromos autók szinonimájává vált, és ez az EQC 408 lóerős és 760 Nm-es hajtáslánca esetében sincs másként. A WLTP szerint 425 kilométert képes egy feltöltéssel megtenni, ami erősen optimista becslés, és a valóságban ez inkább 350 kilométert jelent.

Az autó mérete és súlya (2495 kilogramm) ellenére az EQC-nek mindössze 5,1 másodpercre van szüksége, hogy nulláról elérje a százat. Ráadásul meglepően jól irányítható. Mégsem valószínű, hogy ezzel a kocsival fogsz kanyarokat vadászni. A vezetési élmény egészen jó, és mivel a Mercedes komoly munkát fektetett a hangszigetelésre, egy hagyományos, belsőégésű motorral szerelt autóból átülve, a csend szinte letaglózó.

Mercedes-Benz EQC szemből

 

6. Nissan Leaf

A második generációs Nissan Leaf célja, hogy minél szélesebb körben népszerűvé tegye az elektromos autókat. A gyár szerint az új Leaf egy teljes feltöltéssel, városi közlekedés esetén 389, vegyes használat során 270 kilométeres távot képes megtenni.

Mivel az eredeti Leaf úttörőnek számított az elektromos autózás terén, nem meglepő, hogy a Nissan a ráncfelvarrás és a továbbfejlesztés, mintsem egy új modell kifejlesztése mellett döntött.

A nagy változások az elektromos rendszerben rejlenek. Az új, 147 lóerős elektromotor 320 Nm nyomatékot képes leadni, míg a továbbfejlesztett, 40 kilowattórás lítiumion-akkumulátor 67 százalékkal több energiát képes eltárolni, mint elődje. Annak ellenére, hogy a csomag ugyanakkora, mint a régi modellben. Az akksi az utastér alatt kapott helyet, míg az elektromotor és a váltó előre került.

Ahogy az elvárható az elektromos autóktól, a Leaf is szinte azonnali, maximális teljesítményleadásra képes. A gyártó mérései alapján nulláról százra 7,9 másodperc alatt gyorsul fel, és bár ez az adat némileg alacsonyabb, mint a konkurensek eredményei, a Leaf mégis kimondottan virgoncnak érződik, ha a gázra lép az ember.

Összességében a Leaf vezetési élmény szempontjából inkább tekinthető pihentetőnek, mint izgalmasnak. Az alacsonyan elhelyezett akkumulátoroknak köszönhetően a kocsi a kanyarokban is stabil marad, a jó kezelhetőségről pedig a Qashqaiból ismert elektronikai csomag gonoskodik.

Nissan Leaf szemből

 

5. Tesla Model S

Miután a Lotus Elise alapjaira épített Roadsterrel megvetette a lábát a Tesla, a Model S meghozta az áttöréses az amerikai cég számára.

És egyáltalán nem érdemtelenül: korábban még sohasem találkozhattunk olyan autóval, mint a Model S. Ez a teljesen elektromos kocsi olyan gyors, mint egy Porsche, olyan kifinomult és elegáns, mint egy Mercedes, és ugyanolyan környezetbarát, mint egy Nissan Leaf.

Méreteit tekintve nagyjából azonos méretű, mint a BMW 7-es sorozat, és tele van olyan technológiai megoldásokkal, amelyekkel valószínűleg még sohasem találkozhattunk egy sorozatgyártású autóban. A teljesen elektromos hajtáslánc pedig – kiviteltől függően – akár 610 kilométeres hatótávra is képes. Nulláról gyorsulva pedig alig 2,6 másodpercre van szüksége, hogy elérje a százat.

A futurisztikus beltérben nincs kézifék vagy indítógomb – csak be kell ülni és menni. A középső konzolon egy hatalmas, 17 hüvelykes érintőképernyő található, nem pedig a hagyományos gombok. A csomagtartóban elhelyezhető extra üléspárnak köszönhetően pedig a Model S akár hétülésessé is bővíthető.

Tesla Model S szemből

 

4. Hyunai Kona Electric

A Hyundai egyszerre több fronton is támad az alternatív üzemanyagokat felhasználó járművek fejlesztésében. Az Ioniq benzin-elektromos hibrid, plug-in és teljes elektromos meghajtással rendelkezik. Emellett a Hyundai az üzemanyagcellás technológia és a hidrogén-energia felhasználásának területén is komoly eredményeket ért már el. De a dél-koreai gyártó palettájának legújabb tagja, a Kona Electric komoly változásokat hozhat az elektromos autók technológiájában.

A Kona Electric 39 vagy 64 kilowattórás akkucsomaggal kerül forgalomba. A nagyobb változat vezetési stílustól és terepviszonyoktól függően nagyságrendileg 450-500 kilométeres hatótávra képes egyetlen feltöltéssel. Az alapára 8,5 millió forintnál kezdődik (állami támogatással együtt), ami az egyik legversenyképesebb árú elektromos autóvá teszi a fiatalos crossovert. Nem is csoda, hogy a Hyundai nem képes tartani a lépést a megrendelésekkel.

Hyundai Kona Electric szemből

 

3. Jaguar I-Pace

A Jaguar az elmúlt években egy egész sor nagyszerű új modellt mutatott be. Az I-Pace révén a brit márka nem pusztán egy prémium elektromos SUV-t kínál a vásárlói számára, de az autó egy teljesen új irányt jelent a nagymacskások életében. Az I-Pace nemcsak a német versenytársait utasította maga mögé a piacon, hanem az elektromos úttörőnek számító Teslával is felveszi a versenyt.

Az I-Pace esetében egy teljesen új, elektromos platformról van szó, ahol az akkumulátorokat alacsonyra helyezik az alvázban, az elöl, illetve hátul elhelyezett elektromotorok pedig a négykerék-meghajtásról gondoskodnak. Ez kiváló tapadást és kigyorsítást tesz lehetővé, valamint sokkal jobb kezelhetőséget jelent, mint a Tesla Model X esetében. A két motor együttesen 400 lóerős teljesítményre képes, és míg az I-Pace nem rendelkezik a legfürgébb Teslák félelmetes gyorsulásával, az autó álló helyzetből így is 4,8 másodperc alatt van százon, ami szintén nem nevezhető lassúnak. De talán még ennél is fontosabb, hogy a Jaguar hatótávolsága a gyári adatok szerint 470 kilométer. Igaz, a tapasztalat azt mutatja, hogy a való életben ez az érték 350-400 kilométer körül mozog.

Jaguar I-Pace szemből

 

2. Kia e-Niro

Az elektromos autók fejlesztése egyre komolyabb tempóban zajlik. A Kia pedig úgy érkezett meg erre a színtérre az e-Niróval, hogy inkább a szegmens alsó részét célozta meg egy megfizethető árú autóval, amely ugyanazt az elektromos hajtásláncot használja, mint a Hyundai Kona Electric (és az ára is ugyanott kezdődik). Ez egy kompakt crossover, 455 kilométeres hatótávval és tágas belső térrel, amely funkcionális, bár nem túl izgalmas.

Az e-Niro megjelenését tekintve nagyon hasonló a többi Kia Niro modellhez (a hibrid és a plug-in hibrid lehetőségek is megtalálhatók a palettán), de a lefalazott hűtőrács jelzi, hogy itt nincs belső égésű motor. Az első kerekeket hajtó, 204 lóerős, 395 Nm nyomatékkal rendelkező elektromos erőforrást egy 64 kilowattórás akkumulátor látja el energiával. 100 kilowattos gyorstöltővel pedig 54 perc alatt nulláról 80 százalékig lehet feltölteni a telepeket.

Kia e-Niro szemből

 

1. Tesla Model 3

A Tesla Model 3 az amerikai gyártó negyedik modellje, és vitathatatlanul ez az eddigi legfontosabb.

A Tesla egy 500 kilométer feletti hatótávolsággal rendelkező, versenyképes árú EV-t kínál olyan felszereltséggel és sokoldalúsággal, melyek nemcsak az elektromos autók piacán teszik egyedülállóvá, de a BMW 3-as sorozatának és a Mercedes C-osztálynak vetélytársaivá is emelik a modellt.

A Model 3-as 75 kilowattórás akkumulátorának köszönhetően 3,2 másodperc alatt gyorsul nulláról százra. A Long Range kivitel pedig akár 560 kilométeres hatótávot is lehetővé tesz. Ez a Tesla egyedi akkumulátor technológiájának köszönhető, melynek révén az amerikai gyártó autói a legjobb hatótávolsággal rendelkeznek a jelenleg megvásárolható EV-k között.

Bár az ára nem mondható éppen alacsonynak, de tény, hogy a Model 3-as az egyik – ha nem a – legjobb elektromos autó, amit 2020-ban megvehetünk.

Tesla Model 3 szemből

Forrás:

Ajánlott cikkek: