Létrehozva: 2018-04-27 14:23:37

Panamera motorral érkezik az új S8!

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

Tesztelésen kapták a legfrissebb Audi S8-at, melynek motorházteteje alatt egy Panamera Turbo szív dobog


 

Rövidesen érkezik az Audi zászlóshajójának legújabb „performance” generációja. A prémium szedán mostantól a Porsche Panamera Turbo motorjával szeli tovább az utakat, amely 535 lóerős teljesítményt jelent alsó hangon. A Nürburgringen elkapott fotókon a legújabb A8 variáns, tehát az S8, egy turbófeltöltős 4,0 literes TFSI motorral érkezik, amely 22 plusz lóerőt jelent az elődhöz képest.

Audi S8 tesztautó, a Nürburgringen oladlnézetből

Valószínűleg a teljesítmény nem éri el a Mercedes-AMG S63 konkurens 603 lóerős bivalyerejét, de mindenképpen kategória vezető lesz. Már az előző 4 ajtós verzió is elérte, hogy egyenes útja legyen a komoly sport autók közé. A 0-ról 100 km/h sebességre való gyorsulási idő 4,1 másodperc, amin a gyártó előzetes ígéretei szerint tovább javít majd a következő S8 és jócskán 4 másodperc alá viszik a gyorsulási időt.

Az ilyen mértékű teljesítmény növekedéshez elengedhetetlen az autó karosszériájának módosítása is. Az új S8 szerkezete 58% alumínium, valamint acél, magnézium és szénszálas elemek is megtalálhatóak. Ezekkel a módosításokkal és anyagokkal az új S8 95 kg-al könnyebb, mint az előző generáció. Így a súlya olyan 1900 kg köré kerül, ami soknak tűnik, de az 1945 mm-es szélességhez és az autó többi méretéhez képest sportos alkatnak nevezhető.

2018 Audi S8 tesztautó a Nürburgringen szemből

Az elődökhöz hasonlóan az S8 megőrzi a konzervatív dizájnt és a finom vonalvezetést, csak apróbb extrákat lehet érzékelni majd megjelenésben. A tesztautóról készült képek alapján a legszembetűnőbb változás, hogy nagyobb féktárcsák vannak az felnik mögött. Várhatóan a végleges modell 21 colos felnikkel és színezett hátsólámpákkal érkezik majd.

Az S8-as technikai listája többnyire meg egyezik a sima A8 felszereltségével, 48 V-os elektromos rendszer támogatta négykerék-kormányzás és 3. szintű önvezető rendszer segíti a sofőrt. Az önvezető rendszer képes irányítani a kormányzást, a fojtószelepet és a fékeket is. Az utasteret érintő változásokról még nincs sok információ, de az biztos, hogy az ülések esetében az Alcanatara bőr lesz az uralkodó stílus elem. Az előző verzió 30 millió forintos árról indult, a legfrisebb modell viszont egészen biztos, hogy magasabb árkategóriával indul majd.

Forrás:

Ajálott cikkek: