Létrehozva: 2020-08-10 12:06:49

Önálló elektromos márkává válik az Ioniq

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

Három vadonatúj modellt dobnak piacra a következő 4 évben.


A Hyundai hivatalosan is bejelentette, hogy mostantól az Ioniq már nem pusztán a dél-koreai cég egyik modelljét takarja. Az Ioniq önálló márkává válik, akárcsak a Polestar a Volvo, vagy a DS a Citroën esetében, ezáltal kívánják felgyorsítani a fejlesztéseket az elektromos autóik terén. Az Ioniq önállósodása egy teljesen új villanyos modellcsalád születését is jelenti, melyek a Prophecy sportszedán koncepció és a retró stílusú 45 EV koncepció alapjain készülnek majd.

Az Ioniq márka elindítása egy „új fejezet kezdetét jelenti”, olvasható a bejelentés hivatalos sajtóközleményében. A cég pedig hatalmas ambíciókkal vág neki a munkának. Nem titkolt céljuk, hogy vezető szerepet töltsenek be az elektromobilitás területén.

Ioniq modellek látványterv

Habár a Tesla gyors fejlődése és a teljesen elektromos járművek iránti egyre növekvő érdeklődés Európában, az Egyesült Államokban és Dél-Koreában – ahol a Tesla az elmúlt időszakban az eladások tekintetében lenyomta a Hyundai elektromos autóit – nem kerül kifejezetten említésre, a Hyundai mindazonáltal kifejti: a márka létrehozása „a gyorsan növekvő piaci keresletre reagál, és felgyorsítja a Hyundai azon tervét, hogy a globális EV-piac vezető szereplőjévé váljon”.

A márkanévhez kapcsolódóan a Hyundai rendkívül gyors töltési időt és tágas belső tereket ígér, ráadásul a következő négy évben három vadonatúj EV modellt terveznek piacra dobni. Ez magába foglalja a 45-ös koncepció alapján készített, közepes méretű Ioniq 5 crossovert; a Prophecy koncepción alapuló Ioniq 6-os szedánt; valamint egy nagyobb méretű SUV-t, az Ioniq 7-est, amelyet 2024-re ígér a gyártó.

Noha a Hyundai nem árult el részleteket az Ioniq 5-tel és az Ioniq 6-tal kapcsolatban, előbbi modellt a Tesla Model Y, a Ford Mustang Mach-E, a Volkswagen ID.4, valamint a Nissan Ariya, míg utóbbit – kimondva-kimondatlanul – a Model 3 közvetlen riválisának szánják.

Hyundai 45 EV koncepció hátulról

Mindhárom Ioniq modell a Hyundai E-GMP platformjára épül majd, amelyet a teljesen elektromos autók számára fejlesztettek ki. Az Electric Global Modular Platform akár 350 kilowattos „gyors töltési időt és bőséges hatótávolságot tesz lehetővé” – állítja az Ioniq. A tervezők pedig a platform egyedi kialakításának köszönhetően teljesen sík padlót és lounge-stílusú belső teret ígérnek.

Az Ioniq márka meg fogja változtatni az elektromos járművekhez kapcsolódó paradigmákat” – mondta Wonhong Cho, a Hyundai alelnöke és a globális marketing igazgatója. „Olyan elektromos élményeket kínálunk majd, melyek a környezetbarát életmód szerves részét képezik.”

A Hyundai Motor Group – ami magába foglalja a Hyundai, a Kia, a Genesis és mostantól az Ioniq márkákat – célja, hogy 2025-től éves szinten 1 millió elektromos járművet értékesítsen, ezzel pedig világviszonylatban vezető pozíciót töltsön be az EV-k piacán. A Hyundai ebből a mennyiségből – részben, vagy teljes egészében az Ioniq márkán keresztül – 560 000 darabot vállal magára. Amennyiben sikerül elérniük ezt a célkitűzést, az egyben azt is jelenti, hogy a Hyundai csoport a világ harmadik legnagyobb elektromosjármű-gyártójává válik.

 

Forrás:

GreenCarReports

 

Ajánlott cikkek: