Létrehozva: 2020-09-30 15:45:28

Nissan RE-LEAF: az életmentésre tervezett vészhelyzeti jármű

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

Katasztrófahelyzetben mobil áramforrásként üzemel a crossover megjelenésű elektromos autó.


Ezt az elektromos koncepcióautót a Nissan készítette. Ezúttal a japán mérnökök nem a GT-R következő generációját, vagy egy ezernél is több lóerős teljesítményorientált szörnyeteg készítettek. Ugyanis ez egy olyan gyorsreagálású vészhelyzeti jármű prototípusa, amit arra találtak ki, hogy mobil áramforrásként funkcionálva bevegye magát a katasztrófa sújtotta övezetekbe és megkezdje a sürgősségi segítségnyújtást. 

Sajnos a természeti csapásokat a tudomány jelenlegi állása szerint nem lehet kivédeni. Egy földrengés, vulkánkitörés, árvíz stb. jelentette katasztrófát követően az első órák kritikus jelentőségűek az emberi életek megmentése/védelme szempontjából. A veszélyhelyzet elhárítása és a villamosenergia-hálózat helyreállítása pedig akár több napot is igénybe vehet. Márpedig a mentést végző egységeknek szükségük van elektromosságra, hogy működtetni tudják az életmentéshez nélkülözhetetlen műszereket és berendezéseket. Ez egy újabb lehetőség, ahol a villanyautók fontos szerepet játszhatnak, hiszen egy hagyományos dízel generátorral szemben sokkal hatékonyabb, tisztább és csendesebb áramforrást biztosíthatnak. 

Nissan RE-LEAF szemből

Nissan RE-LEAF hátulról

Az autót RE-LEAF névre keresztelték, és a Nissan mérnökei azzal a céllal építették, hogy „demonstrálja az elektromos járművekben rejlő potenciált a katasztrófák elhárítása terén”. Valójában Japánban már 2011 óta használják a Leafeket a természeti katasztrófákat követő sürgősségi áramellátáshoz és szállításhoz.

A Leaf teljesen feltöltött, 62 kilowattórás akkumulátora révén egy mobil erőműként képes funkcionálni és ezzel az energiával egy átlagos brit háztartás egyheti áramszükségletet tudja fedezni. Katasztrófaelhárítás során pedig ez az energia 110 és 230V közötti feszültséget igénylő készülékeket, mint például elektromos légkalapácsokat, nagyteljesítményű szellőztető ventilátorokat, intenzív ellátáshoz szükséges eszközöket vagy 100 wattos LED reflektorokat működtethet. 

32 colos LED kijelző a Nissan RE-LEAF csomagterében

Nissan RE-LEAF átalakított csomagtere felszereléssel megpakolva

A speciális felhasználásra való tekintettel az autót alaposan átépítették. A Leaf alvázát megerősítették, a hasmagasságát 70 milliméterrel megemelkedett, és a kocsi egy egyedi haspáncélt is kapott, amely abban segít, hogy a villanyautó probléma nélkül át tudja verekedni magát a különféle terepakadályokon, vagy az útra hullott törmeléken. Emellett elől 90, hátul pedig 130 milliméterrel lett szélesebb a nyomtáv. A motorsportihletésű 17 colos kereke brutális terepgumik kerültek, valamint sárvédőív szélesítések és a kerekek mögé sárfogógumik kerültek az autóra. Összességében sokkal inkább hasonlít egy crossoverre az átalakításoknak köszönhetően.

A Nissan eltávolította a hátsó üléssort, annak érdekében, hogy minél nagyobb csomagtér álljon rendelkezésre a mentéshez szükséges felszerelések szállításához. Emellett egy raktérelválasztórácsot is beszereltek a Leafbe. A csomagtér hátuljában egy 32 colos LED képernyő is helyet kapott. Így az EV könnyedén egy mozgó parancsnoki központtá alakítható, hogy a mentést végző egységek munkáját központilag, egy helyről lehessen irányítani.

Az olyan koncepciók, mint a RE-LEAF megmutatják, milyen módon használhatók az elektromos járművek a katasztrófák következményeinek elhárításában és demonstrálja, hogy az okosabb, tisztább technológiák az életmentésben is képesek segítséget nyújtani” – nyilatkozta Helen Perry, a Nissan Europe elektromos személyautóiért felelős vezetője.

Nissan RE-LEAF hátulról vészhelyzeti mentés közben

 

Forrás:

 

Ajánlott cikkek: