Létrehozva: 2016-11-22 12:17:00

Mazda 929 2.0i Limited Sedan 1986 - 30 éves luxus recycling…

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

Mit kap harmincadik születésnapjára az ember ha autóőrült? Hát autót….


Közel 10 éve kedves barátaimtól meglepetésképpen kaptam egy 1986-os évjáratú motorhibás Mazda 929 2.0i Limited Sedant ajándékba, nem kisebb céllal, hogy megvalósítsam belőle azt, amit mindenképpen szerettem volna, ha egyszer kertes házat veszek: GRILLSÜTŐT A MOTORTÉRBE!

Mazda 929 2.0i Limited Sedan 1986

Eredeti állapot

A cikk az autóról szól és az elmúlt 8 évéről. A modellnek ezt a karosszéria változatát 1982-től 1986-ig gyártották, szinte az összes modellt a jól bevált hajtáslánccal szerelték, ami egy kétliteres duplatorkú karburátoros, 120 Le leadására képes négyhengeres motorból és egy ötfokozatú manuális váltóból állt. Ezzel a konstrukcióval 12 mp-en belül képes volt elérni a 100 km/h sebességet és közel 200 km/h volt a csúcssebessége. Természetesen kor és területi jellemzőinek megfelelően ez a kategória hátul hajtott, nem titkolva azt, hogy ezek a modellek túlnyomó részben az amerikai piacra készültek. Ennek köszönhetően a Limited kifejezés egy légkondicionálóval, négy elektromos ablakkal, plüss kárpittal szerelt változatot takart, ami végül mégsem lett olyan népszerű a tengerentúli piacon, ahogy azt a Mazda mérnökei és a gyár szerette volna.

Mazda 929 2.0i Limited Sedan 1986

Dióhéjban ez a jármű 1986-ban a szinte akkor elérhető maximális luxust nyújtotta. Ugyan automataváltó nem volt benne, de nem is volt jellemző igazán az akkori japán modellekre. A belső tér eredeti fabetéteket tartalmazott, nem holmi utánzatot, mint a mai prémium járművek, a menetkomfort a minőségi anyagokból kialakított belső elemeknek köszönhetően kimagaslóan jó volt. Ennyit a technikáról.

És hogy mi a funkciója ma? GRILLSÜTŐ, egy kicsit elhasználva…

Mazda 929 2.0i Limited Sedan 1986

Mazda 929 2.0i Limited Sedan 1986

Mai állapot 2016-ban

Mikor hozzám került motorhibás állapotban, el lehet képzelni, hogy mekkora munka volt az utcáról behurcolni a kert végébe (kb. 40 méter mindenen keresztül). Végül miután a helyére került, jöhetett a „boncolás”. Motor, hajtás ki, utastér szétszed, majd mindent elhordani a legközelebbi vastelepre. Ennek végeztével kezdődött az átalakítás: a motortér kapott néhány samott téglát és némi kályhaezüstöt, majd az egész jármű le lett festve kalapácslakk arany színnel és kész. Funkcióját tekintve a motortér a sütő rész, az utastér a kerti szerszámos. Ez 8 éve történt, ma az alábbi képeken látható állapotban áll így ősszel, kertrendezés után.

Mazda 929 2.0i Limited Sedan 1986

Mazda 929 2.0i Limited Sedan 1986

Mazda 929 2.0i Limited Sedan 1986

Amikor elkészült 2009-ben

Jövőre sajnos megválok tőle, nálam kiszolgálta az elmúlt 8 évet, össze sem tudom számolni, hány kiló hús sült meg benne akár rácson, akár borona tárcsán….

Ha valakit érdekel a jármű, tavasszal ingyen elvihető lesz.

Borka J. Balázs

MAH Zrt.

Ajánlott cikkeink: