Létrehozva: 2017-10-06 11:17:00

Kiugróan teljesít a Skoda: mit tehet a Volkswagen?

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

Élesedik a Volkswagen konszern házon belüli versenye, ami nem is csoda, hiszen a Skoda a vállalat második legjobban termelő szervezetévé nőtte ki magát


A Reuters hozott le egy cikket nemrég, melyben az áll, hogy egyre feszültebbé válik a Skoda és a Volkswagen közötti házastársi viszony. A Volkswagen kénytelen leépítéseket eszközölni, a dízelbotrány költségeit is fizeti, közben viszont a Skodánál nagyon is jól alakulnak a dolgok. A Volkswagen szeretné elérni, hogy a csehek a gyártás egy részét átvigyék Németországba, a VW Passat és Golf gyártása mentén keletkezett űr kitöltésére. Ráadásul még több jogdíj fizetésére is köteleznék a közösen használt technológiákért, például az MQB-nevű padlólemez-architektúra felhasználói jogdíját is növelnék.

Volkswagen T-Roc

A csehek ragaszkodnak ahhoz, hogy autóik továbbra is hazájukban készüljenek, de biztosítani szeretnék a VW beruházási terveinek a biztonságát. Azért sem lenne előnyös az áthelyezés, mert ezzel akár 2000 munkahely szűnhetne meg a Skodánál.

Skoda Karoq

A Volkswagen-konszernen belül a Skoda a második legjobban termelő vállalat a Porsche után, hiszen az üzemi eredménye megduplázódott három év alatt, elérve az 1,2 milliárd eurót. Az előny az olcsó munkaerőben is kereshető, hiszen a bér Csehországban átlagosan 10,10 euró óránként, míg a németeknél 38,70 eurós összegekkel számolhatunk. Igaz, hogy a termékpaletta nagyjából hasonló, ám egy Skoda Kodiaqért 1500 euróval kevesebbet kell fizetni, mint a testvér, VW Tiguanért. Ugyan ez az árkülönbség figyelhető meg a többi testvér-modellnél is, melyek minőségben gyakorlatilag egy szintet képviselnek.

Volkswagen elektromos autó koncepció

A Volkswagen szeretné jobban elhatárolni egymástól a két márka termékeit, különösen az elektromos autók terén. 2020-ra érkezhetnek a villanyos SUV-k, amik akár 500 kilométer megtételére is képesek lesznek.

Forrás:

HVG

Ajánlott cikkeink: