Létrehozva: 2019-02-21 13:55:05

Kemény sporthibridet csinál a Peugeot az 508-ból?

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

A francia gyártó ütős koncepciót mutat be legnagyobb szedánjából


A Peugeot is komolyan gondolja az elektromos technológia alkalmazását, ez abból is látszik, hogy a 2019-es Genfi Autószalonon bemutat egy sporthibridet, melyet az 508-as szedán alapjaira terveztek. A franciák ezzel mutatják meg, hogyan képzelik el a villanyos technológia felhasználását modelljeik sportosabbá tételére.

2019-es Peugeot 508 PSE tanulmány elölről

Az 508 speciális tanulmányának a Peugeot Sport Engineering (PSE) kódnevet adták, az orrában pedig egy 200 lóerős, 1,6-os benzines turbómotor kapott helyet, melyhez egy 110 lóerős elektromotort kapcsoltak. A hátsó tengelyt viszont egy 200 lóerős villanymotor hajtja, a rendszerteljesítmény így 500 lóerő körüli lett. A gyártó adatai szerint a 0-100-as sprintet 4,3 másodperc alatt teljesíti a limuzin, ami egy ekkora autótól egészen jónak számít. Az összkerekes koncepciómodell végsebességét 250 km/órában korlátozták.

Az autóba szerelt 11,8 kilowattórás akkucsomag 50 kilométeres hatótávot eredményezne tisztán elektromos üzemben, ráadásul hibrid módban mindössze 49 g szén-dioxidot bocsát ki az 508 PSE száz kilométerenként.

2019-es Peugeot 508 PSE tanulmány hátulról

A széria 508-hoz képest külsőre is sokat változtattak a tervezők tanulmányautón, hiszen egy aerodinamikai csomagot is kapott, mely többek közt új első lökhárítót, hátsó szárnyat és diffúzort foglal magában. A karbonszálas visszapillantó tükrök és a nagyméretű könnyűfém felnik szintén a sportos vonalat erősítik.

A beltérben Alcantara kiegészítőket látni, a sportos kormánnyal és az érintésérzékeny váltókarral pedig még egyedibbé tették a fülkét. A középkonzolon egy 10 colos kijelző trónol, alatta pedig a „mezei” 508-ból már megszokott stílusos kapcsolók sorakoznak. A sötét elemeket a beltérben zöld varrással, kívül pedig szintén zöld betétekkel igyekeznek megtörni.

2019-es Peugeot 508 PSE tanulmány beltere

 „Ez a koncepció megmutatja, hogy mire vagyunk képesek, és hogy mire lehet számítani az elkövetkezendő öt évben, miközben fokozatosan haladunk a teljes modellkínálatunk elektromossá alakítása felé.” – mondta David Peel, a Peugeot egyik vezetője.

A gyártó már korábban bejelentette, hogy kilép a rali-világbajnokság sorozatából annak érdekében, hogy az elektromos technológiába fektessen be. A hírek szerint az 508 PSE egyelőre nem kerül gyártásba, de a jövőben garantáltan megjelenik a koncepciómodellben használt rendszer a szériakivitelekben.

Forrás:

Ajánlott cikkek: