Létrehozva: 2019-10-11 14:09:24

Kanyarban az új, elektromos Macan, mely a Taycan architektúráját hordozza magában!

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

Az új elektromos Porsche szabadidő-autó 2021-ben érkezik, várhatóan 700 lóerővel fog bírni.


 

A Porsche szabadidő-autók fejlesztéséért felelős vezetője elsőként az Autocar magazinnak számolt be a Macan részleteiről még 2018. októberében. Az új modell karosszériája teljesen eltérő lesz a korábbi Macan modellétől, amivel a vállalat tükrözni szeretné, hogy egyetlen modell esetében is tudnak olyat alkotni, mintha valami egészen új típusról lenne szó.

Porsche Macan egy autószalonon

Nemrégiben zajlott le egy világhírű, magas színvonalú autós rendezvény, amely természetesen nem más, mint a Frankfurti Autószalon. A Porsche SUV-igazgatója, Julian Baumann az eseményen megerősítette, hogy a jelenlegi palettában szereplő, belső égésű motorral szerelt Macan szabadidő-autó továbbra is elérhető lesz annak ellenére, hogy érkezik a vadonatúj, elektromos változat.

Az elektromos változat bevezetésére 2021-ben kerülhet sor, várhatóan a Taycanhoz hasonló teljesítménnyel fog bírni, amit a már jól ismert jellegzetes „Turbo” jelvény is alátámaszt. A vezető azzal indokolta, hogy a belső égésű motoros verziók is maradnak a kínálatban, hogy szerinte számos ügyfél még nem áll készen az elektromos autózásra. Márpedig, ha mindenképpen a Macan mellett tennék le a voksukat, miért ne maradhatna a hagyományos biturbós benzines?

Porsche Taycan

Az új Macan ugyan a Taycan padlólemezére épül majd, viszont annak nem a jelenlegi, hanem továbbfejlesztett változatára. Ezért is van az, hogy a jármű teljesítményét többnyire még csak találgatni lehet.

A Volkswagen-csoport új Premium Platform Electric (PPE) architektúráját a Porsche Taycan J1 nevezetű platformján fejlesztették ki annak érdekében, hogy lehetővé tegyék a kellő fizikai rugalmasságot. Ez az az architektúra, amit az új Macan is megkap.

Ezenkívül a Porsche alelnöke, Lutz Meschke elmondta az angol autós magazinnak, hogy jelenleg csak az Audi és a Porsche modellek számára fenntartott platform segítségével a saját fejlesztési költségek mintegy 30%-át meg lehet takarítani.

A vállalatnál dolgozók azon munkálkodnak, hogy az új Macan a jelenleginél sokkal, de sokkal aerodinamikusabb vonásokkal bírjon, akik a fejlesztéseket végzik, az maga a „Taycan csapat”. Ahogyan a Taycan esetében sem adták fel, úgy a Macannál is küzdeni fognak a végletekig.

Porsche multifunkciós kormány

A 600 kg-os akkumulátor ugyan nem kedvez a dinamikának, viszont az alacsony súlypont annál előnyösebb tényező!

Forrás:

Ajánlott cikkek: