Létrehozva: 2016-09-23 10:48:00

Jaguar XE 25T Portfolio - Teszt

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

A tegnapi napon lehetőségünk volt kipróbálni egy Jaguar XE 25T Portfolio felszereltségű változatot. Kategóriájában a BMW 3-as sorozat, a Mercedes Benz C osztály és az Audi A4-es modellpalettája lett konkurensként megcélozva


Reggel 9.10 percet írt az órám, amikor megérkeztünk reggel a márkakereskedésbe. Sorra áltak az új Jaguár modellek, voltak köztük korábbi modellek és a teljesen új, minden ízében porcában saját fejlesztésű, új konstrukciójú darabok. Az telepen történő körülnézést követően a szalonban lépve számomra meglepő volt, hogy már kora reggel szép számmal volt érdeklődő az autók körül. Mivel tesztvezetésre érkeztünk, vártuk a sorunkat, mikor lehet már átvenni a megbeszélt modellt. Bemutatkozást követően hamar, a szerződés és minden egyéb dokumentum megírását követően azonnal megkaptuk az új XE 25T-t ami egy kétliteres, 240 LE-s turbós benzines változat volt a legmagasabb, Portfolio felszereltségben. Azért azt hozzáteszem, hogy a márka ügyesen választ tesztautót, mindig a legerősebb és egyben a legmagasabb felszereltséget választják erre a célra, gondolom magyarázni senkinek nem kell, hogy miért...

Jaguar XE 25T

A presztizst visszavárjuk

Az minket kiszolgáló értékesítő hölgy tájékozottságára nem lehetett panasz, amikor technikai adatokat kérdeztem tőle, mindenre precizen tudta a választ. Az autó átvételét követően közel 2 órán át mentünk vele, és őszintén megmondva pozitív volt a benyomásom, de valahogy hiányzott az a + amire azt mondom, hogy igen ez az. Jól ment, az anyagok jók voltak (mondjuk ebben a felszerelségi szintben ez elvárható), de egy kicsi lehangoló volt az elcsépelt zongoralakk műszerfalelem a közepkonzol teljes egészében. A Jaguar állítása szerint a fa berakások valódi fából készültek, lehetett volna a zongoralakkot ezzel helyettsesíteni, mert a fa részek ízlésesek voltak és igazán jól néztek ki.

Jaguar XE 25T

Műszaki paramétereit nézve egy egy felső középkategóriás gépjármű, motorja erős, teljes tartományban nyomatékos, mindenképpen kíváncsi lettem volna a 200 le-s benzines változatra is... A dízel modellek 180 le körül és 400 Nm felett teljesítenek, ezek is teljesen új fejlesztésű motorok, megfelelő teljesítménnyel a mai elvárásoknak. A jármű összsúlya 1 500 kg körül mozog, ez részben köszönhető a teljesen új és egyedi fejlesztésnek, ami abban mutatkozik, meg, hogy a teljes váz és karosszéria jelentős mértékben aluminium elemekből áll. Futóműve megfelel a konkurens modelleknek és a kategóriájának. Feszes, már-már sportosnak is mondható, ellenben rossz útviszonyok között nem jön át annyira az viszontagsága, mint az elsőre gondolná az ember az útfelület látványából. A váltó közel sem éri el a duplakuplungos váltók közvetlenségét, ennek a váltás sebessége elfogadható. A visszakapcsolás intézménye viszont jól működik, a turbómotor szinte azonnal reagál és még nagyobb tempónál is egész jó a kigyorsítás érzete. Magasabb tempóval is minden további nélkül lehet vele közlekedni, egyedül a fogyasztás rovására.

Jaguar XE 25T

Belső méretei megegyeznek kategória társaival, talán valamivel szűkebbnek éreztem, mint a könkurens modellek darabjait. A belső anyaghasználat jó, de kiemelkedőnek semmiképpen sem mondanám. A tesztautó a legjobb felszereltségi szintű volt, finomabb minőségű bőr, tolatókamera, navigáció és sorolhatnám még az extrák listáját. Minden rendre jól működött, de itt sem említhetek semmi kiemelkedőt. 

 Jaguar XE 25T

Összességében az új Jaguar XE egy jól összerakott, felsőközép autó, átlagos minőségben, átlagos dolgokat tudva. A teszmodell újkori vételára közel 12 mHUF volt, ami nem mondható soknak, de igazán kevésnek sem. A jármű márkájából fakadó presztizsét még a Jaguarnak vissza kell állítania, kell hozzá néhány év és akkor azt gondolom, hogy ilyen minőségű autókkal ismért szerves résztvevője lehet a prémium gépjárművek szektorának.

Borka J. Balázs

MAH Zrt.

Ajánlott cikkeink: