Létrehozva: 2016-07-12 12:25:00

Itt az új Panamera

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

A Porsche Panamera-nak is elérkezett az ideje, hogy a második generációba lépjen – új Style, karcsú hátsó farrész és egy nagy digitális műszerfal, ezek az új, meghatározó elemek


A Porsche Panamerának mindig is két arculata volt. Kívülről nézve sosem volt igazán szép és kívánni való. Túl durva volt a Design és púpos a hátsó far része, de mindez hamar feledésbe ment, amikor az ember beült a feszes sportkormány mögé. A motor dinamikája és a futómű feszessége miatt már az első méterek után elfelejtődik minden aggályunk és előtör az érzés bennünk, hogy IGEN egy igazi Porsche-ban ülünk… Ezt az erőt és feelinget akarták megtartani a tervezők második generáció kivitelezésében, úgy hogy az előző széria negatív aggályait megszűntetik.

Optikailag mindenképpen elérték a céljukat a tervezők. Habár méretében nem nagyon tér el elődjétől, mégis sokkal jobban bejön az új Panamera formája. Egy pár centit itt-ott eltoltak és máris sokkal jobban az összhang. A hátsó farrész annyira elegáns lett, mint amit mindig is nagyon szerettünk volna. Mindehhez pedig hozzájön az új alacsonyabb tető is, amely elődjénél kereken 20 mm-el lett kisebb.

Porsche Panamera

Hihetetlen, de az új forma egyáltalán nem csökkenti a belső teret, sőt épp ellenkezőleg. Az új sportülések olyan komfort érzetet  nyújtanak, mint a 911-esben, csak éppen magasabban. A fejünk felett bőven marad még elegendő hely, több is, mint bármely más konkurensnél, ígéri a Porsche. Valószínűleg igaz is, mint ahogyan azt a próbamenet közben érzékeljük is. Valóban az elülső üléseknél érződik az új térhatás, hiszen akár 2 méter magas utasok is kényelmesen elférnek most. A csomagtartó mérete is nagyobb lett, mostantól még egy kis bőrönddel több elfér benne, a térfogata 495 Literre nőtt.

Új Digitális Cockpit – de a fordulatszámmérő klasszikus marad

Még a helytöbbletnél is jobb az, amit a Porsche a Cockpit esetében változtatott. A régi Panamera kezelő felülete ugyanis sok kritikát kapott. Azonnal szembetűnik az 5 kerek kijelző melyek közül csak a középső a fordulatszámmérő analóg többi digitális. A középkonzolon  elhelyezkedő nagy érintőképernyő kiegészíti a kijelzőket, tökéletes az elhelyezkedése. A legnagyobb változás viszont kétség kívül a közép „alagúton” van.

Porsche Panamera

Érintésre reagáló panelek felváltották a  gombokat és kapcsolókat – nagyon előkelő és finom formában van tálalva mind anyagát és elrendezését tekintve.. Használatuk pedig kellemesen könnyű, már az első szériát is így kellett volna  megtervezni.  Annyira jól sikerült a második széria összességében, hogy úgy érzi az ember, mintha egy tömbből lenne kifaragva. Létrejött a belsőhöz a külső összhang, az a stílus, ami eddig nem igazán volt meg. Ezért az élményért a Porsche megkéri az árát, hiszen minimum 113.027.- EUR-ot kell fizetni érte.

Panamérat vezetni már 40.000.- EUR értékhatár alatt

Az első szériás Panamerát használtan már egész "olcsón" 37.000.- EUR-tól lehet kapni. Ennyiért a 2009/2010-es évjáratok vannak 300 lóerővel és épp hogy 200.000 km futott teljesítménnyel. Aki több teljesítményre vágyik, annak a Panamera S vagy 4S Modellt ajánljuk, ezek körülbelül 40.000.- EUR –tól kaphatóak. Már 2011 óta létezik a Porsche  Panamera diesel változata 250 lóerős motorral. A diesel verzió egy igen komfortos utazó limusin és rendkívül keresettek. Egy 2011-es modell kb. 100.000.- km –el az órájában 45 000.- EUR –tól kapható. Ugyanúgy 2011.-től létezik a piacon a Panamera S E –Hybrid is, amely egy 6 hengeres benzinmotort kapcsol össze egy elektromotorral.  Nem igazán lehet könnyen találni használt Hybrid Panamérát és az árak is igen eltérőek. Körülbelül 50.000.- EUR-nál indulnak az árak.  Aki szereti az erőt, az az 500 lóerős Panamera Turbót választja. Elég nagy választékkal lehet jó felszereltséggel találni már 100.000.- km-t futott  példányokat 56.000.-EUR-tól. A még erősebb Turbo S 550 lóerővel elég ritka és az ára már 69.000.- EUR felett van. A 2013-as év közepén átesett a Panamera egy könnyed ráncfelvarráson amely optikailag adott neki frissítést, a hátsó farrészen finomítottak és a motor kapott több teljesítményt. A 2014-es ráncfelvarrás utáni Panamera Modellek online minimum 64.000.- Euroba kerülnek. Aki egy 2014-es Panamera Turbót  szeretne 520 lóerővel, annak a zsebébe kell nyúlnia mivel ezen modellek  86.000 EUR-tól kezdődnek a használt piacon. Ennyi pénzért viszont fiatal autót kap a vásárló és relatív kevés kilométerrel. A Panamera mint típus igen előkelő helyen helyezkednek el a német TÜV statisztikákban, szinte hibamentesek és ellentétben a vártakkal sokkal alacsonyabb a fenntartási költségük. Például a diesel változata át esett egy hosszú teljesítmény próbán, ahol sem gyengeséget, sem javítani valót nem találtak ráadásul a 30.000.- km utáni kötelező szerviz költsége 400 EUR volt, amely fantasztikusan alacsony . Tény ami tény hogy a 8 hengeres verziókra igaz az, hogy igencsak szomjasak ha forszírozzuk a teljesítményét és a nagy súly miatt a fékek is hamarabb kopnak el, de aki ezt választja az már előre tudja mivel kell számolnia.

Ajánlott cikkek: