Létrehozva: 2018-09-10 15:10:48

Itt a középmotoros 2019 Corvette C8

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

Semmi meglepetés nincs a 2019-ben érkező Corvette C8 motorkiválasztásával kapcsolatban. Igen, a General Motors mostani 6.2 literes, V8-asának továbbfejlesztett változatáról van szó.


Annak ellenére, hogy nem tudja felvenni a versenyt a turbófeltöltős változatokkal, azért ez az egység is nagyon rendben van. Könnyű, jól reagál, viszonylag olcsó az előállítási költsége, és alacsony mértékű erőfeszítéssel is körülbelül 500 lóerős teljesítményre képes.

A merőben új modell és a továbbra is gyártani kívánt, orrmotoros Corvette közti kapcsolat is világosan kirajzolódik. Ennek előnye a vásárlói közönségben rejlik: a meglévő modell vásárlói ugyanis idősebbek és konzervatívabbak, mint más sportautóké Amerikában. Az új modell népszerűbb lehet a fiatalabb vásárlók körében is.

Corvette

A lendület és az erő tuti választás – főleg a GM történelmét tekintve: az alapmodell bevezetése után általában érkezik egy gyorsabb változat is.

Az amerikai médiából származó információk szerint a kínálatban szerepel az újonnan kifejlesztett vezérműtengellyel ellátott V8-as, mely normál szívómotor, és dupla turbós változatban is elérhető lesz. Az utóbbi legalább 745 lóerős teljesítményre lesz képes, csakúgy, mint a Corvette ZR1 modell. A későbbiekben várható egy hibrid verzió is, egy elektromos meghajtású első tengellyel, és egy közel 1000 lóerős összteljesítménnyel.

Chevrolet Corvette

További komoly változás még a sebességváltó-differenciálmű egység, melyet a Tremec nevű cég fejlesztett ki. Ez egy jelentős lépés, hiszen ezzel gyakorlatilag el lehet felejteni a hagyományos, manuális váltót, ami az eddigi Corvette modellek fontos jellemzője volt.
A Ferrari, Lamborghini, McLaren hármashoz hasonlóan az új Corvette is középmotoros kiadásban érkezik majd.

A dizájnnal kapcsolatos tovább információkat egyelőre homály fedi, a teszteken látott példány az autó elejében lévő hűtőrendszerén kívül sokat nem árul el. Annak ellenére, hogy a General Motors európai részlegét eladta a PSA csoportnak, az új autó fejlesztésének nagy része a legandás nürburgringi Nordschleifén történik.

Afelől semmi kétség sincs, hogy a C8 rendkívül gyors lesz. A drága alkotóelemek használata miatt azonban igencsak nehéz alacsonyan tartani a költségeket. A térhálós alumínium vázra természetesen üvegszálas karosszéria kerül, csakúgy, mint a korábbi generációk esetében. A karbon fékek megléte alapvetés, és a Corvette az öntöttvas féktárcsákhoz is ragaszkodik. A C7 Corvette kivehető tetőpanelekkel rendelkezik, a C8 valószínűleg a coupé és kabrió közti hagyományos megoldással operál, ez utóbbit majd egy későbbi időpontban láthatja a közönség.

Forrás:

Ajánlott cikkek: