Létrehozva: 2020-08-25 15:40:01

Íme egy különleges Golf GTI a Volkswagen gyakornokaitól

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

Hibrid technológia és a motorsport DNS ötvözéséből született a GTE HyRACER.


A Volkswagen Golf GTI kétségtelenül az autóipar egyik legikonikusabb darabja. Az eredeti, Giorgetto Giugiaro által aprólékosan megtervezett GTI bár nem az első hot hatch volt a piacon, mégis ennek a modellnek köszönhető, hogy a hot hatch-ek igazán ismertek és népszerűek lettek.

A VW Golf GTE HyRACER a wolfsburgi Autostadtban dolgozó gyakornokok munkájának eredményeként született meg. A Volkswagen Retail Group Germany fiataljai kaptak egy hetedik generációs Golf GTI-t, hogy alakítsák át a saját ízlésüknek megfelelően. A csapat néhány hónap alatt el is készítette a HyRACER koncepciót, ahol a „Hy” a hibrid hajtást jelöli, míg a „RACER” pedig azt a motorsport DNS-t, ami az utcai használatra is alkalmas autó mögött rejlik.

Volkswagen Golf GTE HyRACER szemből

Az autót hivatalosan a 39. Wörthersee Treffenen, vagyis az osztrák Wörthi-tó partján megrendezésre kerülő Volkswagen GTI találkozón mutatták volna be, több új projekttel együtt. És bár garantáltan nagyot szólt volna élőben, a koronavírus-járvány miatt végül törölték az eseményt.

Évente egyszer a Volkswagen és különösképp a Golf GTI legszenvedélyesebb rajongói összegyűlnek, hogy megosszák egymással az elképzeléseiket, ötleteiket és együtt ünnepeljenek” – nyilatkozta Jürgen Stackmann, a VW értékesítésért felelős igazgatósági tagja.

Nemcsak a rajongók, de a gyakornokok is nagy izgalommal szokták várni ezt az eseményt” - tette hozzá.

Bár a hibrid hajtáslánc tűnik a HyRACER legérdekesebb részének, a gyár mégis elég kevés információt hozott nyilvánosságra vele kapcsolatosan. A hírek szerint a motor teljesítményét az eredeti 204 lóerőről 250-re tornászták fel. Ám, amit igazán érdekes lenne látni, azok a nyomatékkal kapcsolatos adatok. Gyanítható, hogy az igazi mágia a newtonméterekben rejlik, nem véletlenül nem hozta nyilvánosságra a számokat a VW.

Volkswagen Golf GTE HyRACER beltere

Az erőforrás mellett egy új, egyedi karosszériát kapott a Golf, első splitterrel, szélesített, sportosabb lökhárítókkal, hátsó diffúzorral és az Arteon ihlette, tetóspoilerbe integrált féklámpákkal. Míg a kerékjárati íveket 80 milliméterrel szélesítették ki.

Emellett a Volkswagen kapott egy sportkipufogó rendszert, 40 milliméterrel mélyebbre hangolható futóművet és 380 milliméteres első féktárcsákat. Ehhez jönnek még a feketére fényezett, 19 colos, egyedi tervezésű felnik, a beltérbe sportülések kerültek és fekete Alcantarával vonták be a műszerfalat, az ajtókat, valamint a kormányt is.

 

Forrás:

Motor1

 

Ajánlott cikkek: