Létrehozva: 2020-07-22 12:04:27

Íme az 1400 lóerős Ford Mach-E

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

Hét elektromotorjának köszönhetően driftelni is lehet az SUV-vel.


Mi a legjobb módja annak, hogy felkeltsük az emberek érdeklődését az EV-k iránt? Mutassuk meg nekik az elektromos autók teljesítményében rejlő igazi potenciált. A Ford pontosan ezt csinálta a Mustang Mach-E 1400 esetében, melybe nem kevesebb, mint 7 elektromos motort építettek be. És ahogy azt az autó neve is sugallja, ezek együttes teljesítménye 1400 lóerő, akárcsak a Mustang Cobra Jet esetében.

Az SUV-t a Ford Performance és az RTR Vehicles tuningcég készítette el azzal a céllal, hogy „áthidalja a szakadékot aközött, amit a vásárló gondol az elektromos járművek teljesítményéről, és amire egy elektromos autó valójában képes.”

Ford Mustang Mach-E 1400 driftelés közben szemből

A 7 elektromotor közül három az első differenciálműhöz csatlakozik, négy pedig, „palacsinta stílusú” elrendezésben a hátsó tengelyt hajtja. A Ford szerint ezzel a megoldással sikerült maximálisan kiaknázni az autó teljesítményét, és így a Mach-E pillanatok alatt képes egy csúcsteljesítményű pályaautóból driftelésre alkalmas járgánnyá változni. 

Az aerodinamika optimalizálása során főként a légbeömlőkre, az első splitterre és a jelentős méretű hátsó szárnyra fordítottak kiemelt figyelmet. A teljes projekt mintegy 10 000 munkaórát emésztett fel.

„A legnagyobb kihívást az jelentette, hogyan tarthatjuk kordában azt az elképesztő mennyiségű teljesítményt, melyet a hét motor képes leadni. A Mustang Mach-E 1400 egy remekmű, amely bemutatja, mire is képesek az elektromos járművek” – árulta el Mark Rushbrook, a Ford Performance motorsport igazgatója.

Ron Heiser, a Mustang Mach-E program főmérnöke hozzátette:

„A Mustang Mach-E 1400 maga az elmebaj.”

Ford Mustang Mach-E 1400 driftelés közben hátulról

A Fordnak pedig teljes mértékben igaza van. Ugyanis az elektromos járművek tényleg képesek elképesztően gyorsan közlekedni. Ezt már korábban is nyilvánvalóvá tették, amikor 2019. novemberében a SEMA-n bemutatták a 900 lóerős Mustang Lithiumot, majd idén áprilisban az elektromos Mustang Cobra Jet 1400-ast.

„Ennek az autónak a volánja mögött teljesen át kellett értékelnem magamban mindazt, amit eddig a teljesítményről és a forgatónyomatékról gondoltam” – mondta Vaughn Gittin Jr., az RTR Vehicles alapítója.

A driftre és pályára vonatkozó beállítások teljesen eltérő konfigurációt tartalmaznak, és alapjaiban megváltoztatják az autó első traktusának viselkedését. Például jóval nagyobb kormányszöget tesznek lehetővé a drifteléshez. A teljesítményt egyenlő arányban meg lehet osztani az első és hátsó tengelyek között, vagy tetszés szerint az egészet az egyik tengelyre irányítani. Attól függően, hogy milyen versenystílusban szeretnénk autózni a Mach-E-vel.

Az autóba épített 56,8 kilowattórás akkumulátor az ultramagas teljesítmény és a gyors kisülési sebesség miatt nikkel-mangán-kobalt ötvözetből készült, és úgy tervezték meg, hogy töltés közben folyadék hűtse.

Ford Mustang Mach-E 1400 beltér

A fékteljesítmény optimalizálása érdekében az autó Brembo fékrendszere elektronikus fékrásegítőt, ABS-t és menetstabilizátort is kapott. Emellett egy hidraulikus kézifékkel is felszerelték, hogy minél jobb teljesítményt érhessen el a drift pályákon.

Ám a Ford szerint a Mach-E 1400 akár a NASCAR-ban is megállná a helyét, ugyanis 250 kilométer/órás tempónál az autó több mint egy tonna (egészen pontosan 1043 kilogramm) leszorítóerőt termel. Erre azonban még biztosan várni kell, ugyanis a hírek szerint a Ford elsősorban tesztautóként tekint a kocsira, melynek segítségével még jobban kiaknázhatják az elektromos hajtásláncban rejlő lehetőségeket, illetve új technológiai megoldásokat próbálhatnak ki.

 

 

Forrás:

Ajánlott cikkek: