Létrehozva: 2016-07-07 08:05:00

Ilyen lesz a megújult BMW 3-as széria

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.
A BMW az új 3-asnál egy radikális lépést tesz a gyár

Optikailag a bajorok zsák utcába keveredtek, hiszen akárhogyan is nézzük,a közép, felső és luxusosztály, mind jól sikerültek, de sajnos elég kevéssé különböznek egymástól és elég konzervatívnak látszanak. Bátor dolog pont a 3-mas szériával kezdeni el valami újat, hiszen manapság már minden negyedik eladott BMW egy középosztályhoz tartozó modell. Más szavakkal a lényeg: a müncheni gazdasági siker nagyban függ BMW 3-as szériától. Az új Designfőnök Adrian van Hooydonknak és csapatának jutott az a feladata, hogy a leporolja a 3-as szériát és valami újat alkosson. 

Az új BMW Design nem csak fejlődő hanem modern útmutató is 

Az új 7-es felnyitotta a BMW vezetés szemét. Fantasztikus autó, hihetetlen menettulajdonságok – de az autó nem néz ki annyira újnak, mint ahogy kellene, ezért  szükséges, hogy az új 3-as elődjétől jelentős mértékben eltérjen. A BMW tervező csapata stratégiailag nagy fába vágta a fejszéjét . Az új 3as széria nem a kisebb 1-sel együtt kerül fejlesztésre, hanem az 5-ös szériával, így a tervező Design főnök van Hooydonk a klasszikus értékekhez nyúl vissza és marad a hátsó kerékhajtás is. 

A Cockpit: egy leheletnyi i8 a 3-asban

A műszerfal létrehozásában a BMW kevésbé bátran lép fel, többnyire az i8 Spyder Designelemeket találhatjuk majd meg benne, amelyet a müncheniek a Las Vegasi CES kiállításon mutattak be a nagyközönségnek 2016 elején. Az új 3-as szériában újabb és nagyobb képernyők kerülnek előtérbe, a kijelzőket, a Head-up-Displayt és a központi monitort egybe veszik egy nagy képernyőbe, amely differenciál és valamely információkat  előtérbe is helyez majd a látófelületen. A feladatok bevitelei érintéssel végezhetők, a keresés a Navigációban és egyéb bevitelek még gesztikulálás és a tekintet irányításával is elvégezhetőek lesznek majd. Egy jól működő párbeszéd képes kommunikációs modul, pedig mindent felülírhat.

Helymeghatározás: melyik osztályba sorolható az új darab?

A valóságban „G20-as család” besorolása igen komplikált. A legfontosabb tényezők a következők: az 1-es széria a hátsómeghajtásról átvált első kerék meghajtásra  és ezzel egy igen fontos piaci értéket felad. A 2-es széria coupe verziója marad a hátsó meghajtásnál, a Gran Coupé -val viszont eléggé közelít a 3-ashoz. Az M2-es ott terjeszkedik kényelmesen, amely kategóriában még 10 évvel ezelőtt az M3-as volt. Tehát a következő M3 generációnak, feljebb kell lépnie onnan. A Touring ugyan megmarad számunkra, de a biológiai órája már egyre hangosabban ketyeg. Az iránta érdeklődők inkább az Európában találhatóak és ez a gépjármű a legolcsóbb alternatíva az olyan vásárlók számára, akiknek nagy a helyigényük.

BMW 3

Technika: a tervezés rejtelmei…

A 3-as BMW közös alapokra épül az új 5-össel. A CLAR azaz „Cluster Architecture”más néven „platform” a 3-as új szériának technikailag egy olyan minőségi ugrást ad, amely magas flexibilitást nyújt, javított feszességet és mindenek előtt kisebb súlyt eredményez. Annak ellenére, hogy nem a Carbont választották a karosszéria anyagának, mégis 80 kg -val könnyebb lesz az új széria, aminek persze kihatása lesz a fogyasztásra és a kormányzásra is. A mérnökök már most is csak dicsérik az új 3-ast valamint annak tulajdonságait és a sportosság szerencsére egyáltalán nem ment a komfort kárára.  A BMW a jövőben tervezi a hátsótengely kormányzás bevezetését az aktív stabilizátorok és az új fékgeneráció mellett. A fejlesztéshez tartozik egy új fényszóró rendszer, amely elöl elől lézer-, hátul pedig OLED technológiát alkalmaz. 

A BMW jövőjét a CLAR jelenti

Az újjá fejlesztett platform majd 4 féle meghajtási koncepciót fog szolgálni: Benzin/Diesel, Hybrid HEV, Elektro BEV és az üzemanyag cella FCEV.

Ahhoz, hogy ezt az összetettséget jól lehessen kezelni, létrehoz a BMW egy a tengelyek között elhelyezkedő „lapos tároló egységet”. Ezt az utat választotta az Audi, a Mercedes és a Porsche is, de a lapos tárolóegység úttörője a Tesla, mert már 2003-ban felismerte, hogy a legjobb, ha az akkumulátorok mélyen kis helyigénnyel fekszenek a járműben. 

Meghajtás: egészen az E_Hybridtől az M3-asig.

Érdekes téma maga a motor választék is, hiszen továbbra is a kisebb motorral szerelt járművek a trend. Így az új 3-mas széria is kap 3, -4,- és 6 hengeres verziót is. A hathengeres viszont már 280 lóerőt tud majd vagy még többet. Az hogy az 500 lóerős M3-mas még kapható, az már becsületbeli ügy. 2018 nyarán a széria startnál jelennek meg majd az elektromos autók is. A BMW bővíti ezt a szegmenst is, létrehoz egy Plug-in-Hybride-t „iPerformance „ Model név alatt aminek nagyobb hatótávolsága lesz, mint a most aktuális 330e-nek. Mindenek felett még tervez a BMW egy Tesla ellen Modelt is a 3-mas szérián belül, eDrive Sport névvel, 90 KW /órás akkumulátorral, ami több mint 500 km megtételét ígéri egy feltöltéssel. 2025-től pedig létezhet majd egy újfajta üzemanyagcellás verzió. 

Új extrák

Az asszisztens rendszereken is finomít a vállalat. Például közlekedési dugó esetén használható segédasszisztens az új 3-as szériában már 60/km/óráig működik majd, sávelhagyás vezényszóra és akár teljes automatikával is használható lesz. Még arra is lesz a vezetőnek lehetősége, hogy rövid ideig levegye tekintetét az útról. A beparkolási automata az új 7-esben kívülről is irányítható lesz távirányítással. A legtöbb rendszer hagyja magát frissíteni, felülírni, és még válaszol is. Ez azt jelenti, hogy kommunikáció lehetséges lesz az adathordozókkal.

Ajánlott cikkek: