Létrehozva: 2019-06-28 09:08:31

Ilyen gyönyörű lehet a következő Alfa Romeo GTV

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

Jön, nem jön? A korábbi értesülésekkel ellentétben úgy néz ki zöld utat kapott a 2021-re várható sportautó, az új Alfa Romeo GTV.


 

Az utóbbi időben egymásnak teljesen ellentmondó hírek jelentek meg az olasz márka sportautójával kapcsolatban. Tavasszal még attól volt hangos az autós világ, hogy felfüggesztik az izgalmas projektjeiket (GTV, 8C szuperautó és E-SUV). Most mégis úgy tűnik, van remény arra, hogy 2021-re elkészüljön az Alfa Romeo GTV második generációja. A zűrzavar oka valószínűsíthetően az volt, hogy az ezek fölött bábáskodó Fiat-vezér Sergio Marchionne 2018 nyarán elhunyt, így átmenetileg megtorpantak a konszernhez tartozó Alfa Romeo fejlesztései is.

Alfa Romeo GTV 2021 Taekang Lee koncepció oldalról
A kép nem hivatalos, a dizájn megálmodója a dél-koreai Taekang Lee 3D modellező

 

Az előző GTV és annak vászontetős változata a Spider kis kétajtós, izgalmas elsőkerekes sportautók voltak a márka kínálatában. A Pininfarina által megálmodott, szívtipró megjelenésükkel, virgonc motorjaikkal az autófanatikusok kedvencei voltak. 1995 és 2005 között gyártott GTV-ből 41 700, míg a roadster verziójából (1995-2006) mintegy 39 000 darab készült összesen. Tömegmodellnek nem nevezhetők, de talán pont ettől voltak izgalmasak.

Ennek megfelelően az utód Alfa GTV érkezését hatalmas érdeklődés övezi. Elképzelhető, hogy ebből is lesz Spider, azaz nyitható tetejű kivitel is. A 2+2 üléses sportautóból igyekeznek egy igazi élményautót faragni, a kocsi 50-50%-os súlyelosztására kínosan ügyelnek már a tervezési szakaszban is. Az orrnehéz előd vezethetősége korántsem volt tökéletes, az új autónak ezt a csorbát mindenféleképpen ki kell küszöbölnie. Remek hír, hogy ezúttal alapból hátsókerék-hajtással támad az új sportautó.

Alfa Romeo GTV 2021 Taekang Lee koncepció hátulról
Ebből a nézetből kicsit az új Toyota Suprára hajaz a koreai művész látványterve

 

Mozgatásáról a Giuliából és a Stelvióból is ismert 2,0 literes 4 hengeres és 2,9 literes V6-os benzines turbómotorok gondoskodhatnak. Az erőforrások kaphatnak majd egy, a váltóhoz kapcsolt kiegészítő villanymotort is. Az együttes teljesítmény a csúcsmodell esetén akár 600 lóerő fölött is lehet, amit itt egy összkerékhajtású rendszer hivatott az aszfaltra vinni. A hibrid verziójú sportkocsi EV-módban tisztán villanyautóként 48 kilométert tehet majd meg, ami 2021-ben alapelvárás lehet minden új autó esetén. Csak remélni tudom, hogy a gyáriak is a képeken láthatóhoz hasonló dizájnt álmodnak az új GTV-nek.

Források:

Ajánlott cikkek: