Idén eddig több zöld autót adtak el Európában, mint Kínában
Hosszú idő után először nem az ázsiai ország számít a zöld autók elsőszámú piacának.
Egy független, német elemzőcég felméréséből kiderül, hogy 2020 első hét hónapjában több zöld autót értékesítettek Európában, mint Kínában.
Kínában 2018-ban több mint 1,2 millió plug-in hibrid és elektromos autó talált gazdára, és azóta is magabiztos előnnyel a világ legnagyobb piacának számított az elektromos járművek területén.
Ugyanakkor a Mathias Schmidt által közzétett beszámolóból kiderül, hogy Nyugat-Európa autópiacán, amely az Európai Unió országait, valamint Norvégiát, Izlandot és Svájcot foglalja magába, 2020 első hét hónapjában 500 ezer tisztán elektromos és plug-in hibrid kocsit értékesítettek. Ez a szám 14 ezerrel több, mint a Kínában mért eredmények.
A meglepő eredmény fő oka abban keresendő, hogy a legnagyobb európai piacokon a kormányok és a gyártók komoly vásárlásösztönző támogatásokat igyekeztek a koronavírus-járvány negatív hatásait ellensúlyozni – derül ki a kutatásból.
Szintén fontos tényező, hogy Kína jelentősen csökkentette a kormányzati támogatásokat annak érdekében, hogy a gyártók függetlenebbé váljanak, illetve a Covid-19 is különösen súlyos hatással volt az ázsiai ország lakosságára.
Európában az idei év első hét hónapja során 231 ezer plug-in hibrid talált gazdára. Ez több mint a duplája a Kínában értékesített 108 ezer darabnak. Ám a világ legnagyobb piacát jelentő ország továbbra is jelentős előnnyel vezet a teljesen elektromos autók területén. A vizsgált időszakban 378 ezer EV-t vásároltak Kínában, szemben az Európában eladott 269 ezer példánnyal.
Ha az eladások ebben az ütemben folytatódnak tovább, akkor az év végére Európában a plug-in hibrid és a tisztán elektromos autók eladási adatai összesen meghaladhatják az egymillió darabot. Ezt az is nagyban elősegítheti, hogy több régóta várt modell is hamarosan piacra kerül. Ezek közül talán a legkiemelkedőbb a Volkswagen családi hatchbackje, az ID.3, amely az öreg kontinensen szeptembertől lesz elérhető.
Ugyanakkor nem valószínű, hogy Európa hosszú ideig képes lesz megtartani a vezető pozíciót. Múlt évben a Tesla végre megkapta a szükséges engedélyeket, hogy elkezdődhessen a Model 3-as gyártása a sanghaji Gigafactory-ban. A létesítménynek éves szinten 500 ezer jármű legyártására van kapacitása. Ha ennek a mennyiségnek csupán az ötödét sikerül értékesíteni, ami nem tűnik teljesíthetetlen feladatnak, Kína garantáltan visszaszerezné a helyét, mint a villanyosított járművek elsőszámú, legfontosabb piaca.
Magyarországon 2020 első hét hónapjában összesen 2835 EV talált gazdát. Ebből 1987 darab tisztán elektromos, míg 848 plug-in hibrid kivitel volt.
Forrás:
Ajánlott cikkek:
- E-Ray néven érkezhet az elektromos Corvette
- 1600 kilométeres hatótávval kecsegtet a Hyperion XP-1
- A Tesla kínai riválisa célba vette Amerikát