F1-es világbajnok segédkezett a Delage D12 kifejlesztésében
1 hónappal, 1 héttel, 1 nappal ezelőtt

F1-es világbajnok segédkezett a Delage D12 kifejlesztésében

A legendás márka egy versenytechnológián alapuló utcai hipersportautóval támad fel.

Az olyan legendás autó, mint a McLaren F1 vagy a Ferrari F50 példáját követve ezúttal egy francia jelentkező érkezett, hogy egy erősen Formula-1-es ihletésű, utcai, hipersportautót építsen. Minden bizonnyal mindenki a Bugattitól várna egy ilyen lépést. Ám ezúttal a Delage, az 1920-as évek legbrutálisabb versenyautóit készítő cégről van szó. A nemrégiben feltámasztott vállalat azt tűzte ki célul, hogy elkészítse a valaha volt egyik leggyorsabb sorozatgyártású kocsit.

A merész projekt mögött egy francia vállalkozó, és versenyautó-történelem nagy rajongója, Laurent Tapie áll, aki az 1953-ban megszűnt Delage márka szeretne új életet lehelni.

Delage D12-es szemből

Delage D12-es hátulról

Az új kezdetek jegyében született D12-es modell prototípusát még 2019. december 10-én mutatták be Los Angelesben. A leleplezést a közönség leeső állal fogadta, hiszen a hipersportkocsi leginkább egy futurisztikus vadászrepülőgép és egy Formula-1-es autó ötvözetének tűnt.

Mivel a modell munkálatai továbbra is a fejlesztési fázisnál tartanak, és az első vásárlói tesztvezetéseket pedig 2021 nyarára tervezik, a gyártó egyelőre nem sok részletet árult el a D12-essel kapcsolatban.

A meghajtásról egy hibrid hajtáslánc gondoskodik, amelynek szívét egy brutális 7,6 literes, V12-es, szívómotor jelenti, és nem kevesebb, mint 990 lóerős teljesítményt képes leadni. Bár korábban a Delage azt közölte, hogy az erőforrást házon belül fejlesztették, az azóta kiszivárgott információk alapján az egység összeszerelése már Ausztráliában történt.

A V12-es munkáját egy nagyteljesítményű elektromos motor segíti, amely két változatban, 20 lóerős, és 110 lóerős kivitelben is elérhető lesz. A nagyobb verzió az utcai használatra szánt D12 GT-t hajtja majd, és rövid időre tisztán elektromos hajtást is lehetővé tesz majd. A kisebb, és könnyebb motorral a D12 Club kivitelben találkozhatunk, amelyet kifejezetten versenypályára optimalizáltak. Míg a D12-es brutális teljesítménye egy nyolcfokozatú sebességváltón keresztül érkezik meg a Delage hátsó kerekeire.

Delage D12-es felülről

Delage D12-es szemből, nyitott utastérrel

A széles és rendkívül alacsony építésű, futurisztikus karosszériát egy fejlett, a legfrissebb F1-es módszerek és technológiák felhasználásával készített alvázra építették. Az autó utasa egy kiváló minőségű karbonból készített központi monocoque-ban foglal helyet a minél nagyobb biztonság érdekében.

A légellenállás és a leszorítóerő optimalizálását szem előtt tartva, a D12-es aktív aerodinamika elemeket használ, így többek között az első és a hátsó szárny is képes változtatni a dőlésszögét menet közben. Ami a felfüggesztést illeti, a Delage ezen a területen is a Száguldó Cirkuszból merített ihletet.

Az autó fejlesztéséért, és finomhangolásáért az 1997-es Formula-1-es világbajnok, és Indy 500 győztes Jacques Villeneuve felelt. Ennek eredményeként a D12-esnek mindössze 2,6 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy álló helyzetből 100 kilométer/órára gyorsuljon, míg a csúcssebessége 360 kilométer/óra lesz.

a Delage D12-es pilótafülkéje belülről

A modell értékesítését jövőre kezdi meg a Delage, és csupán 30 darab készül a különleges sportautóból. Az elsőért mintegy 4 millió dollárt (aktuális árfolyamon számolva 1 milliárd 162 millió forintot), míg a további 29 példány darabjáért nagyságrendileg 2,5 millió dollárt (726 millió forintot) kell majd fizetni.

A vásárlóknak lehetősége lesz Villeneuve-vel együtt tesztelni az autót, a belteret pedig egyedileg fogják a sofőrökre szabni – akárcsak egy F1-es kocsi esetében –, hogy az ülés, a kormány, a lábtámasz és a pedálok is a tökéletes pozícióban álljanak

Összességében elmondható, hogy a Delage D12 egy roppant különleges hipersportautónak ígérkezik. És bár erősen Formula-1-es technológiára épül, senki se számítson rá, hogy olyan élményben lesz majd része, mintha Lewis Hamilton Mercedesében körözne. Ettől függetlenül borítékolható az egyedülálló vezetési élmény.

Delage embléma közelről a D12-es orrán

A francia gyártó azt azért elárulta, valamikor a jövő év folyamán számíthatunk rá, hogy a D12-essel megkísérlik megdönteni a Mercedes-AMG GT Black Series által felállított körrekordot a Nordscheleifén a sorozatgyártású autók kategóriájában. A cél tehát, hogy a kocsi túlszárnyalja a 6 perc 43,616 másodperces eredményt. Kíváncsian várjuk, mit lesz képes letenni az asztalra.



Forrás:

autoevolution

Ajánlott cikkek:

Szerző: Magyar Autókereskedőház zrt.
5 órával, 34 perccel ezelőtt

A Škoda naponta 250-350 darab elektromos Enyaq iV gyártását tervezi

Az eddigi tendencia alapján az egyik legnépszerűbb EV lehet Európában 2021-ben.

Elolvasom
3 nappal, 7 órával ezelőtt

A What Car? szerint ez 2021 legkényelmesebb elektromos autója

Földöntúli kényelem és zajtalan utazás – mintha egy franciaágyban közlekednél.

Elolvasom