Létrehozva: 2018-04-23 14:13:07

Ez itt az új Lexus ES szedán

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

A 2015-ös elődre már ráfért a megújulás


Friss bemutató videót tett közzé a Lexus az érkező ES szedánról. A hivatalos bemutatkozás az április 25-én kezdődő Pekingi Autószalonon esedékes, de a gyártó már borzolja a várakozók kedélyeit némi infómorzsa szórással. A videó ugyan csak 18 másodperces, szépen kivehetőek az új részletek.

Mint ahogy azt mostanra te is láthattad, a legnagyobb változás az orr részt érinti, azon belül is a hűtőrácsot. Nekem rettentően tetszik a Lexus új design-ja a hűtőrácsokat illetően, ez a homokóra vonalvezetés pedig egyszerre végtelenül elegáns és roppant vagány, sportos, karakteres. Az első fényszórók is karcsúbbak, élesebb vonalvezetésűek lettek, valamint a Lexus logó is középre került, ha teljesen szemből nézzük az autót, remekül húzza az ember tekintetét a márkajelzés felé

Láthatóvá válnak az új hátsó vonások is, illetve az autó oldalnézetből is. Amennyi ebből kiderül, valóban teljes megújulásra lehet számítani, hiszen azon kívül, hogy szedán, nem sokban hasonlít az elődhöz. Az ES szedánnak eddig sajnálatos módon voltak gyermekbetegségei mind vezetés mind utazás szempontjából. Megoldódhat a kissé pontatlan kormányzás, illetve a fura rázkódó érzés a hátsó üléseken. Az új ES szedán már a Toyota frissen fejlesztett TNGA platformjára épült, így véleményem szerint ezek a kisded bakik véglegesen eltűnnek.

Lexus ES hűtőrács vonalvezetés

A jelenlegi ES modell, egy 3,5 literes V6-os benzinmotorral megy, ami 268 lóerő teljesítményre képes. Ez a motorverzió egy 6 sebességes automataváltóval dolgozik össze, aminek köszönhetően viszonylag fürge járású az autó. Ha hibrid modellre vágynál az aktuális választási lehetőséged egy 2,5 literes 4 hengeres, soros elrendezésű motor, és egy azt támogató elektromos motor kombináció az elérhető számodra. Ezzel 200 lóerős teljesítményt vásárolsz, ami véleményem szerint már éppen, hogy csak elég az autó tömegéhez és méreteihez képest.

A MotorTrend által tesztelt hibrid 7,5 másodperc alatt gyorsult fel 100 km/h sebességre. Nem kell hátast dobni tőle, ahogy attól sem hogy CVT váltó van a hibrid rendszer alatt. Mondhatni egy nagy és hosszú „vőőőm” amíg az autó gyorsul, vagy éppen eléri az utazási sebességet. Én nem szeretem azt az érzést, de valakinek ez a kényelmes és az ideális. Embere válogatja. Egyelőre pontos teljesítmény adatokat még nem közölt a Lexus, de biztosan lesz benzines és hibrid verzió is. Ha pedig hibrid, én arra tippelnék, hogy az amerikában olyan népszerű camry, 2,5 literes 4 hengeres hibrid támogatásos rendszerét teszik alá. Kíváncsian várom az április 25-t, hiszen aznap mindenre fény derül az új ES szedánnal kapcsolatban.

Forrás:

Ajálott cikkek: