Elektromos, és üzemanyag cellás erőátviteli rendszeren gondolkodik a Lexus
1 héttel, 6 nappal ezelőtt

Elektromos, és üzemanyag cellás erőátviteli rendszeren gondolkodik a Lexus

Hamarosan új erőátviteli rendszereket kaphat a Lexus LS, hogy méltán vehesse fel a harcot a Jaguar és a Mercedes-Benz elektromos modelljeivel és nem utolsó sorban persze a Tesla Model S-el.

Mivel a Lexusnál sosem vicceltek, nem csupán teljesen elektromos hajtásláncokról van szó, a mérnökök asztalán úgy tűnik minden lehetséges opció felmerül, köztük a hidrogén üzemanyagcellás technológia is.

A hírek az ausztrál GoAuto kiadványból származnak, amelyek az autó bemutatásával egy időben lezajlott interjú alatt hangzottak el. Az LS tervezőmérnök csoportjának vezetője, Toshio Asahi nyilatkozott. Asahi szerint a plug-in hibrid, a tisztán elektromos és az üzemanyagcellás erőátviteli rendszerek is mind megfontolás tárgyát képezik.

Lexus LC500-ask közúton

Az LS jelenleg két erőátviteli opcióval elérhető: egy szabványos 3,5 literes iker-turbófeltöltős V6-os motorral, amely 415 lóerős teljesítményt kínál, vagy egy 3,5 literes V6-os hibrid támogatással, valamint vagy E-CVT fokozatmentes sebességváltóval vagy egy 4 sebességes automata sebességváltóval. Az utóbbi rendszer 354 lóerős teljesítményt hordoz magában, de Asahi szerint a Lexus mérnökei dolgoznak a hibrid erőátviteli rendszer egy izmosabb verzióján.

Visszatérve az alternatív motorokhoz, a Lexus 2015-ben egy LF-FC koncepcióval rukkolt elő, amely mondhatni az LS alapjait képezte és üzemanyagcellás rendszer működtette. Valójában a design meg maradt és az aktuális LS megjelenése lett. 2017-ben pedig hivatalosan is levédette a Lexus az LS-FC CONCEPT nevet ezzel utalván kicsit a hidrogén üzemanyag cellás megoldásokra.

Az elektromos változat sokkal inkább meglepetés a Lexus háza táján, hiszen az anyavállalat, a Toyota lassan fogadta el a tisztán elektromos erőátvitelt, hiszen hibridben mondhatni világelsők. Ettől függetlenül a Toyota vezetősége a Genfi Autószalonon elhangzottak alapján készül rá, hogy 2025-re minden egyes legyártott modell, amihez közük van (beleértve a Lexusokat is) hibrid vagy elektromos erőátviteli rendszerre lesz cserélve.

 Lexus LC500 ezüst és fekete színben videéki környezetben

A Toyota már most nem gyárt dízel motoros autókat, 2018 márciusának elején hivatalosan is lehúzták a rolót, így várható volt, hogy új akkumulátor technológiai fejlesztések is zajlanak a háttérben. A Lexus emellett várhatóan nem adja fel a tüzelőanyag-cellás technológiát, ennek a stratégiának talán köze lehet a japán kormány hidrogén- és üzemanyagcellás technológiák iránti elkötelezettségéhez. A prémium árú Lexus egy üzemanyagcellás hajtáslánccal végül is többet érhet a még bimbózó technológia szempontjából, egy úttörő modell lehet, ami, ha tényleg beválik rengeteget hozhat még a Japán óriásvállalat konyhájára. Asahi nem erősítette meg az üzemanyagcella-alapú LS-t, de megjegyezte, hogy az új hajtómű "várhatóan" egy Lexusba kerül, és hamarabb, mint azt sokan gondolnák.

Forrás:

Ajálott cikkek:

Rendelhető autóink

Adatlap

LEXUS NX 200

Évjárat: 2017 / 9

Futott km: 10 km

Motor: 1998 cm³

Teljesítmény: 175 kW

16 620 000 Ft
Adatlap

LEXUS NX 200

Évjárat: 2017 / 9

Futott km: 10 km

Motor: 1998 cm³

Teljesítmény: 175 kW

16 620 000 Ft
Adatlap

LEXUS NX 300

Évjárat: 2017 / 9

Futott km: 9 km

Motor: 2494 cm³

Teljesítmény: 145 kW

17 090 000 Ft
További ajánlatok
13 órával, 21 perccel ezelőtt

Luxus SUV a Mercedes-Maybachtól

A Pekingi Autószalonon mutatja be a Mercedes-Maybach fényűző tanulmányautóját, az Ultimate Luxury koncepciót

Elolvasom
1 nappal, 10 órával ezelőtt

Ez itt az új Lexus ES szedán

A 2015-ös elődre már ráfért a megújulás

Elolvasom