Elation Freedom: elektromos hajtás, 4 motor és több mint 1900 lóerő
A luxus hipersporkocsi ára 2 millió dollárról indul. Felárért benzinmotorral is kérhető.
A Carlos Satulovsky és Mauro Saravia által alapított Elation feltett szándéka, hogy az első olyan autógyártó lesz, amelyik luxus hipersportautókat készít elektromos hajtással, kifejezetten az amerikai piacra.
Az Elation első modellje a Freedom, vagyis „szabadság” nevet kapta a keresztségben, és a kifejlesztéséért az „argentin versenysport legkiválóbb elméi” feleltek. Ez elsőre furcsán hangozhat, de a cég elmondása szerint mérnökeik korábban „a Formula–1-ben, a Le Mans-i 24 órás futamon, és számos, különböző európai autóverseny-szériában” dolgoztak.
A Freedom megjelenését tekintve kifejezetten jól néz ki, bár egyes részletei leginkább a Lotus Eviját, vagy a Ferrari SF90 Stradalét juttathatják eszünkbe. Az Elation nem árult el részleteket, de a látványtervek alapján a kocsi karbon első splitterrel, rengeteg légbeömlővel ellátott orr-résszel és az optimális légáramlást segítő küszöbökkel rendelkezik. Emellett sirályszárnyas ajtók, aktív hátsó szárny, valamint egy brutális méretű diffúzor is helyet kapott az autón.
A belteret leginkább a vadászrepülőgépek pilótafülkéje ihlette, digitális műszeregységgel és egy minimalista középkonzollal, illetve rengeteg szénszálas anyaggal. Az Elation azt ígéri, az ügyfelek a saját ízlésükre szabhatják majd az utasteret prémium bőr, nemesfém és drágakövek felhasználásával.
A Freedom egy karbonból készült monocoque köré épül, amely nagyjából 82 kilogrammot nyom. Ez a monocoque tartalmazza a T-formájú lítium-ion akkucsomagot, amely 100 és 120 kilowattórás kivitelben is elérhető lesz. A gyár által közzétett információk alapján előbbi pakk nagyjából 483, míg utóbbi megközelítőleg 644 kilométeres hatótávot tesz majd lehetővé egyetlen feltöltéssel.
Az alapmodell a tervek szerint három elektromos motorral rendelkezik majd, melyek együttesen 1414 lóerő leadására lesznek képesek. Az Elation emellett egy négymotoros, 1903 lovas teljesítményű változatot is készít a sportkocsiból. Ezzel kapcsolatban azt ígérik, hogy mintegy 1,8 másodpercre lesz szüksége, hogy álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra gyorsuljon. Míg a csúcssebességét 418 kilométer/órában (260 mérföld/órában) maximalizálják.
Ám akkor sem kell kétségbe esni, ha nem különösebben rajongsz az elektromos autókért. Ugyanis a vállalat azt ígéri, hogy Freedom Iconic néven egy összkerékhajtásos, 5,2 literes, V10-es benzinmotorral, valamint hétsebességes, duplakuplungos S-tronic váltóval szerelt változatot is készíteni fog. A 750 lóerőt teljesítő és 664 newtonméter forgatónyomaték leadására képes hajtásláncot az Audi fogja szállítani. A németek által biztosított erőforrás révén a kocsi 2,5 másodperc alatt lesz képes nulláról 100-ra gyorsulni, mielőtt elérné a 386 kilométer/órás (240 mérföld/órás) végsebességét.
Bár ezt a néhány teljesítményadatot leszámítva a Freedomról nem sokat tudni, de az árat máris nyilvánosságra hozta a kaliforniai központú cég: az elektromos modell alapára 2 millió dollárról (mai árfolyamon átszámolva 607 millió forintról) indul majd, míg a belső égésű motoros kivitelért 2,3 millió dollárt (699 millió forintot) kell majd letenni az Elation asztalára. Ám arról egyelőre nem szólnak a hírek, hogy mikor kezdődhet meg a modell gyártása, ahogy arra sincs semmi garancia, hogy valóban elkészül majd a képeken látható kocsi.
Forrás:
Ajánlott cikkek:
- Apróbb frissítésekkel érkezik a 2021-es Audi SQ2
- Videón a teljesen elektromos Mercedes EQA és EQS
- 525 lóerős elektromos restomod készült az Alfa Giulia GT-ből