Létrehozva: 2020-08-19 14:26:23

Csak a szalonokban lehet frissíteni a Porsche Taycan szoftverét

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.
A Teslával ellentétben mégsem over-the-air érkeznek az új szoftveres megoldások.

Az over-the-air (OTA) szoftverfrissítések nem számítanak újdonságnak az autóiparban és nem kizárólag a Tesla használja ezt a megoldást. Jó ideje már a legtöbb autógyártó elérhetővé teszi ezt a lehetőséget a vásárlói számára. Ugyanakkor ezek a frissítések a legtöbb esetben csak apróbb módosításokat jelentenek, a komolyabb frissítési csomagokért szinte minden esetben el kell látogatni a kereskedésbe.

Mikor a Porsche Taycant először bemutatták a nagyközönségnek a 2015-ös Frankfurti Autószalonon – akkor még a Mission E nevet viselte a projekt –, a német gyártó azt ígérte, a Teslához nagyon hasonló módon érkeznek majd a legújabb szoftververziók az autóhoz. Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója egyenesen kijelentette, hogy a Taycanhoz rendszeresen, szinte heti gyakorisággal jelennek majd meg az over-the-air frissítések.

A németek 2019-ben megkezdték a Taycan sorozatgyártását, és az első tulajdonosok már birtokba is vehették a villanyos Porschét. És bár a lehetőség adott az OTA frissítések elfogadására, a gyártó csupán kisebb szoftveres változtatások esetén használta ezt a megoldást. Ha egy komolyabb frissítési csomag érkezik a Taycanhoz, a tulajdonos kénytelen ellátogatni a kereskedésbe, ahol a „nagysebességű internetkapcsolat” segítségével installálják az újdonságokat.

Porsche Taycan és Tesla Model S szemből, menet közben

Az OTA rendszert jelenleg is használjuk kisebb léptékű frissítések esetén” – olvasható a Porsche által Nicolas Boehmernek küldött levélben, mely a LinkedInen lett megosztva. „Ugyanakkor az ilyen összetett frissítéseknél, amikor ilyen nagy mennyiségű adat kerül átvitelre, a Porsche Centerben elérhető nagysebességű internetkapcsolat biztosítja a zökkenőmentes frissítések lehetőségét. Ezt követően az összes vezérlőegység működését teszteléssel ellenőrzik. Egy olyan csúcstechnológiával felszerelt autó esetében, mint a Taycan, a különféle rendszerek rendkívül bonyolultak, ezért úgy döntöttünk, hogy ezt a gyakorlatot alkalmazzuk.”

Ezzel szemben a Tesla minden szoftverfrissítése a felhasználók saját Wi-Fi kapcsolatát használva az over-the-air szolgáltatáson keresztül érkezik. Igaz, ezek az új szoftververziók nem azonnal válnak elérhetővé minden Tesla tulajdonos számára. Annak függvényében, hogy a bolygó mely pontján tartózkodunk, eltarthat néhány napig, míg az autó automatikusan frissíti magát.

Miközben a hagyományos autógyártók igyekeznek utolérni a Teslát, a szalonokban történő szoftverfrissítések komoly akadályt jelenthetnek, hogy sikeresen ledolgozzák a hátrányukat a Palo Altó-i céghez képest. És bár a Porsche elméletben képes a komolyabb frissítések OTA-n keresztüli telepítésére anélkül, hogy külön el kelljen zarándokolni a márkaszervizbe, a német gyártó mégsem teszi elérhetővé a vásárlói számára ezt az opciót. Legalábbis egyelőre biztosan nem.

 

Forrás:

InsideEVs

 

Ajánlott cikkek: