Létrehozva: 2020-10-21 14:10:27

Bemutatkozott az 1000 lóerős GMC Hummer EV

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

Három elektromos motor, 800 voltos gyorstöltés és Crab Mode is jár az Edition 1-hez.


Hosszú várakozás után végre lehullt a lepel a 2022-ben érkező, teljesen elektromos GMC Hummer EV pick-upról. Közel egy évtized telt el azóta, hogy az utolsó Hummer legördült a futószalagról, most azonban a márka visszatért és erősebb, mint valaha. 

Első pillantásra a villanyplatós megőrizte elődei jellegzetes vonásait, vagyis a hatalmas kerekeken gördülő masszív, szögletes formavilágot. Ám a felszín alatt a legmodernebb csúcstechnológia rejtőzik.

Az elektromos Hummer első elérhető verziója az Edition 1 néven érkezik majd a szalonokba. Az autóban három elektromos motor dolgozik majd, melyek lehetővé teszik a nyomaték vektorálást. Vagyis a rendszer a nyomatékot mindig a legjobb tapadással rendelkező kerekekhez juttatja. A három erőforrás együttesen 1000 lóerő leadására lesz képes, igaz, a GMC továbbra sem osztott meg információkat azzal kapcsolatban, hogy mekkora forgatónyomaték fog társulni ehhez a teljesítményhez. Az energiaellátásról egy 24 modulos Ultium akkucsomag gondoskodik majd, amely a gyár adatai alapján 350 mérföldes, azaz 536 kilométeres hatótávot tesz majd lehetővé egyetlen feltöltéssel. 

teljesen elektromos GMC Hummer EV szembő, terepjárás közben

Emellett pedig a pick-up a gyorstöltő funkciót is támogatni fogja, így akár 800 volt feszültségen, 350 kilowatt teljesítménnyel is tódulhatna az energia az akksiba. Ez nagyban hasonlít a Porsche által használt töltőrendszerhez, ráadásul a GMC elmondása szerint mindössze 10 perc alatt 160 kilométerre elegendő energiát pumpálhatunk az autóba. 

A gyártó későbbi tervei között szerepel még egy kétmotoros Hummer EV elkészítése is. Valamint érkezik majd egy nyomaték vektorálás nélküli, hárommotoros kivitel is. 

A Hummer EV adaptív légrugókkal szerelt, teljesen független felfüggesztéssel érkezik. A minél nagyobb kényelem érdekében a rendszer folyamatos lengéscsillapítást biztosít, közben pedig maximálisan 15 centiméterrel állítható a platós hasmagassága. Ráadásul a maximális magasságot biztosító „off-road” üzemmódban ezen felül még további 5 centivel emelhető a kasztni. 

teljesen elektromos GMC Hummer EV szembő, terepjárás közben

Az Edition 1 modellhez 35 colos terepgumik járnak alapfelszereltségként, melyeknek – valamint a fent tagalt függesztésnek – köszönhetően a Hummer EV összesen 61 centis merülési képességgel rendelkezik és akár egy 46 centis függőleges akadályt is képes leküzdeni. 

Az off-road finomságok között találunk még a teljes alvázat lefedő haspáncélt, küszöbvédőt, és természetesen a korábban már beharangozott, négykerék-kormányzást lehetővé tevő „Crab Mode” is bekerült a végleges verzióba. Emellett a kocsiban elhelyezett 18 kamera lehetőséget biztosít arra, hogy bepillantsunk a pick-up alá, hogy könnyebben átkelhessünk a különféle tereptárgyakon. Ezeket a kamerákat egy külön rendszer tartja folyamatosan tisztán. 

Az infotainment rendszer hatalmas, 13,4 colos kijelzője folyamatosan részletes adatokat szolgáltat a nyomatékleadásról, a nyomaték vektorozásáról, a gumiabroncsok nyomásáról, a hasmagasságról, a terepszögekről, és az összes fontos paraméterről. A kormánykerék mögött pedig egy 12,3 colos kijelzőt találunk a hagyományos műszeregység helyett.

teljesen elektromos GMC Hummer EV hátulról

Az Edition 1-hez levehető tetőpanelek is járnak alapfelszereltségként. Mivel ezek a panelek átlátszóak, így még felhelyezett állapotban is bőséges mennyiségű napfényt engednek az utastérbe. És ha éppen nincsenek az autón, a pick-up első csomagtartójában kényelmesen elférnek. 

Csakúgy, mint a Sierra Denali esetében, a Hummer EV is megkapja a GMC-től a MultiPro csomagtérajtót, amely teljesen lenyitható és különböző pozíciókban zárható, annak függvényében, hogy éppen milyen feladatot kell elvégeznünk.

A GMC-nél már most meg lehet rendelni a Hummer EV Edition 1-et, ám egy kicsit várni kell majd rá, ugyanis a sorozatgyártás csak jövőre kezdődik. Az ára pedig 112 595 amerikai dollárról (aktuális árfolyamon számolva 34,6 millió forintról) indul.

teljesen elektromos GMC Hummer EV utastere

A gyártó azt ígéri, hogy 2023 tavaszán érkezik majd egy hárommotoros, légrugós felfüggesztéssel és négykerék kormányzással rendelkező, közepes felszereltségű modell, amiben nem lesz nyomaték vektorálási funkció. Ez a kivitel már 89 995 dollárért (27,6 millió forintért) hazavihető. 

A hírek szerint a kétmotoros Hummer EV-re egészen 2024 tavaszáig kell várni. A 79 995 doláros (24,6 millió forintos) alapárhoz azonban sem nyomaték vektorálás, sem légrugós felfüggesztés és összkerék-kormányzás sem jár majd.

 

 

 

Forrás:
Autoblog

 

Ajánlott cikkek: