Létrehozva: 2018-04-17 16:59:52

Az új Alfa Romeo Giulia coupé 641 lóerővel és Forma-1-es hibrid technológiával érkezik

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

Az Alfa Romeo dolgozik az új Giulia coupé fejlesztésén, melyben megtalálható a Forma-1-ből jól ismert energiavisszanyerő-rendszer, és a lóerők tekintetében sem fog hiányt szenvedni.


A hírek szerint két hajtóegység fejlesztése van folyamatban. Az egyik alapját egy 276 lóerős, 2 literes benzines turbómotor adná, melyet a Giulia Veloce modellben is használtak. A másik egy 2900 köbcentis benzines V6-os a Giulia Quadrifoglióból. A 2 literes változat összelóereje 345 lóerő lesz, a 2,9-es V6-osé viszont 641 lóerő, mely csak 20 egységgel marad el a Ferrari 488 lenyűgöző 661 lóerős teljesítményétől.

Az autó közvetlen potenciális riválisai között van a BMW M4 DTM 493 lóerővel, az Audi RS5 444 lóerővel, és a Mercedes AMG C63 S Coupé 503 lóerővel. A Giulia coupé bemutatására az év végén kerülhet sor, a kereskedésekbe pedig 2019 elején kerülhet.

A coupé alapját egyébként a Giulia limuzin szolgáltatja. A külső panelek elöl valószínűleg maradnak, a tetővonal viszont megújul, csakúgy, mint a hátsó panelek, valamint a hátsó ajtók is hosszabbak lesznek a könnyebb beszállás érdekében. Ez utóbbi egyébként is nagyon fontos az Alfa számára. Az előző GT modell nagyon kényelmes volt, ennek eredményeként jobban eladhatóvá is vált. Valószínűleg megújul az autó orra, hogy jobban megkülönböztethető legyen a szedán változattól.

Alfa Romeo Giulia

A csomagtartót illetően valószínűbb egy hagyományos megoldás, ám még az is lehet, hogy az Alfa egy ötajtós változatban gondolkozik, hogy felvehesse a versenyt az Audi A5 Sportback és BMW 4 széria Gran Coupé modellekkel.

A motorkínálat tekintetében is valószínű egy hagyományos választék, mely tartalmaz egy 197 és egy 276 lóerős, 2000-es benzines turbót és az 503 lóerős Quadrifoglio V6-ost. Elképzelhető egy 148 lóerős dízel változat is.

Az energiavisszenyerő-rendszer a Ferrari és Magnetti Marelli által kifejlesztett HY-KERS továbbfejlesztése, ami még a Forma 1-es autókénál is fejlettebb lehet. A teljesítmény fontosabb, mint a gazdaságosság és a károsanyag-kibocsátás.

Említésre méltó, hogy az energiavisszanyerő-rendszerrel felszerelt hajtóegységek kevesebb károsanyagot bocsátanak ki és jobb a fogyasztásuk, mint a hasonló teljesítménnyel rendelkező hagyományos motoroké. Mindezek elhelyezése komoly kihívások elé állíthatja az Alfa Romeót. Bele kell tuszkulni az autóba a motort, az irányításért felelős berendezéseket, az akkumulátor csomagot, sőt, valószínűleg lesz egy folyadékhűtéses rendszer is az akkumulátor teljesítményének és tartósságának növelése érdekében.

A nagy teljesítményű hibridek piacra dobása még tovább javíthatja az Alfa Romeo így is kiváló versenyképességét, és talán visszahozhatja az 1960-as években tapasztalhat technológiai vezető szerepet is.

Forrás:

Ajálott cikkek: