Az új 7-es BMW-nek két M Performance kivitele is lehet
5 hónappal, 1 héttel, 6 nappal ezelőtt

Az új 7-es BMW-nek két M Performance kivitele is lehet

Ez úgy lehetséges, hogy az új hetes BMW két teljesen különböző modell lesz. Tessék?

Annak ellenére, hogy a BMW jelenlegi zászlóshajója, a hatodik generációs hetes (G11/G12) még csak az ötödik évét tapossa, a színfalak mögött már javában zajlanak a következő generáció (G70) munkálatai. A szép lassan érkező modell teljesen új alapokra helyezi majd a sportos luxus fogalmát, valamennyi kivitele villanyosított lesz, sőt, várható teljesen elektromos verzió is a bajor szedánból.

Hagyományos belsőégésű motorból mind benzines-, mind dízelfronton a 4 és a 6 hengeresek maradnak a kínálatban, és örülhetünk, ha nem jelennek meg a sok turbós, kisköbcentis háromhengeresek. Nem tartom kizártnak, hogy a 30i modellek a jövőben az 1,5 literes, 3 hengeres motort és a hozzá kapcsolódó kiegészítő villanyhajtást foglalják majd magukban. Talán nem lenne akkora szentségtörés, hiszen a 2014 óta gyártott BMW i8 sportautó is ilyen hajtáslánccal szerelt.

Ami a csúcsmodelleket illeti, a következő hetesből sem várható M7, a típus csúcsán az M Performance kiviteleknek lesznek majd, ráadásul egyből két variáns is érkezik. Az egyik a BMW M750e lesz, amely a mostani 530 lóerős, 4,4 literes V8-as turbómotorral szerelt 750i kivitelt válthatja. Orrában egy soros hathengeres, 3,0 literes erőforrás lesz a hozzákapcsolt villanymotorral. Együttes teljesítményük várhatóan 500 lóerő felett lesz valamivel.

BMW M760Li motor
Még most kell venni új 7-es BMW-t V12-es motorral, mert az újabb generációba már nem kerül bele ez az erőforrás

Nyilvánvalóan kelleni fog egy olyan verzió is, amely a mostani csúcsmodellt, a csodálatos 6,6 literes V12-es, 585 lóerős motorral szerelt BMW M760Li kivitelt váltja majd. Természetesen egy V12-est csak egy V12-essel lehet pótolni, de sajnos nem a 2020-as években. A legfrissebb információk szerint az is elképzelhető, hogy a csúcsok csúcsa a hetes esetében az i7 M60 kivitele lesz, ami ugye egy teljesen másik típus, nem keverendő össze a 7-es BMW-vel.

A közeljövőben párhuzamosan két modellel is jelen lehetnek a bajorok a luxusszedánok kategóriájában: a G70-es BMW 7-tel és a teljesen elektromos új típussal, a BMW i7-tel. Előbbi viszi tovább a hagyományt, míg utóbbi elektromos alapokra helyezi a luxust. Nagy valószínűséggel az i7 kap majd egy mindent vivő csúcsverziót (i7 M60), amelyben két elektromotor fogja 650 lóerő körüli teljesítménnyel repíteni az autót, akkumulátorkapacitása pedig várhatóan 100 kWh lesz, ami 640 km megtételére lehet elegendő.

Forrás:

Ajánlott cikkek:

Szerző: Magyar Autókereskedőház zrt.
3 nappal, 2 órával ezelőtt

Dízelmeghajtással érkezik a 2021-es Cadillac XT4 Európába

A kifejezetten európai ízlésre szabott crossover 2 literes motorja 172 lóerőt teljesít.

Elolvasom
4 nappal ezelőtt

836 kilométer hatótáv, 1100 lóerő: már rendelhető a Model S Plaid

Méltó ellenfelet kap a Lucid Air elektromos luxusszedánja.

Elolvasom