Az elektromos BMW i4 három kivitelben érkezik 2021-ben
4 hónappal, 2 héttel, 5 nappal ezelőtt

Az elektromos BMW i4 három kivitelben érkezik 2021-ben

A csúcsot az M-es verzió jelenti, 460 lóerő körüli teljesítménnyel.

A 2021-ben érkező BMW i4-et a német autógyártó a Tesla Model S közvetlen riválisának szánja. Az elmúlt hónapokban már számtalan kémfotót láthattunk a bajorok készülő elektromos kocsijáról, és szinte az összes lényeges technikai adat is kiszivárgott már az i4-ről. Ám a BMW Blognak köszönhetően most már az is tudható, hogy a luxusszedánt legalább három különböző hajtáslánccal vásárolhatjuk majd meg.

Az i4-es ugyanarra a platformra épül, mint a szintén készülőfélben lévő 4-es szériás Gran Coupe, az alapmodell pedig a BMW i435 nevet viseli majd. Ez a kivitel hátsókerék-meghajtással és nagyjából 280 lóerős teljesítménnyel fog érkezni. Arról azonban továbbra sincs információ, hogy az árcéduláján mekkora összeg fog szerepelni. Jól értesült források szerint nagyjából 45 ezer amerikai dollárt (aktuális árfolyamon számolva 13,3 millió forintot) kérnek majd a modellért.

elektromos BMW i4 szemből, menet közben

Eggyel az i435-ös verzió fölött találjuk az i440-et, ami továbbra is hátsókerékhajtással, de érezhetően nagyobb teljesítménnyel lesz elérhető. Mintegy 330 lóerő fog a tulajdonosok rendelkezésére állni a dinamikus haladás érdekében. A kiszivárgott hírek alapján ebben a kivitelben egy úgynevezett „boost” funkciót is elhelyeznek a mérnökök, így rövid időre még ennél is nagyobb teljesítményt hozhatunk ki az i4-ből. Az ár ebben az esetben sem ismert. Szakértők úgy saccolják, valahol 50 ezer dollár (14,8 millió forint) környékén lehet az az összeg, amiért haza lehet majd vinni ezt a változatot.

Ennél azonban sokkal érdekesebb, hogy a BMW már hivatalosan is megerősítette, az i4 M-es plecsnivel is elérhető lesz. Bár ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy egy valódi, ízig-vérig M-es verzióra kell számítani.

A kínálat csúcsát az i4 M50 képviseli. A BMW gyakorlatát alapul véve, az i4 M50 sokkal inkább egy M Sport modell lesz, mintsem egy teljes értékű M-es kivitel. Legalábbis a “M” után található kétjegyű szám erre utal. Ennek ellenére azt már most biztosra vehetjük, hogy nagyon gyors lesz.

elektromos BMW i4 utastere

Az i435-ös és az i440-es verziókkal ellentétben, ahol az egyetlen motor csupán a hátsó tengelyt hajtja, az M50-ben két elektromos motor dolgozik, amihez egy xDrive összkerékhajtású rendszert kapcsoltak. Teljesítmény szempontjából elég nagy lesz az ugrás a két kisebb kivitelhez képest, ugyanis az M50 nagyjából 450-460 lóerőt lesz képes leadni. És az M Performance csomag révén a megjelenése is eltér majd némiképp az i435 és i440 verzióktól.

Az elektromos BMW i4-es legkorábban 2021 végén érkezhet (bár ezt még felülírhatja a koronavírus-járvány alakulása), első körben az i440 és az i4 M50 kivitelek lesznek elérhetők. Az i435-ös alapmodell valamivel később érkezik majd a piacra, valószínűleg valamikor 2022 tavaszán.



Forrás:

CarBuzz

Ajánlott cikkek:

Szerző: Magyar Autókereskedőház zrt.
1 nappal, 9 órával ezelőtt

A VW ID.4 és a Škoda Enyaq iV is kiválóan vizsgázott az Euro NCAP tesztjén

Az Enyaq iV új rekordot állított fel a járműben utazó felnőttek és a gyermekek védelme terén.

Elolvasom
2 nappal, 10 órával ezelőtt

330 lóerős négyhengeressel érkezik a hibrid Maserati Levante

A gyártó szerint nyomatékos, mint egy dízel és olyan simán jár, mint egy hathengeres.

Elolvasom