Létrehozva: 2020-10-28 13:00:07

Az Audi új fejlesztése a gyermekek biztonságára helyezi a hangsúlyt

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

Évente közel 6300 halálesettel végződő gyalogosgázolás történik az USA-ban.


Az Audi is komoly lépést tett az önvezető autók irányába. A német gyártó által most bemutatott, új C-V2X, vagyis „cellular vehicle-to-everything” névre keresztelt technológia révén a jármű és a környezete között egy folyamatos kommunikációs kapcsolat jön létre. A rendszernek köszönhetően új lehetőségek nyílnak meg a vezetést támogató eszközök területén, hiszen a C-V2X funkció például figyelmeztetéseket küld a sofőrnek az úton zajló munkálatokról, ezáltal növelve az utasok és az úton dolgozók biztonságát. Az Audi egyúttal azt is bemutatta, hogy az új technológia úgy is képes megkönnyíteni a vezető életét, hogy visszaszámol, tudatva azt, a piros lámpa mikor fog zöldre váltani. 

Ez a technológia – melyen az ingolstadti vállalt, az Applied Informaiton és a Temple Inc. közösen dolgozik – annyira újnak számít, hogy az Audi folyamatosan új területeket fedez fel, ahol alkalmazni lehet. Ezek közé tartozik, hogy a négykarikás gyártó javítani kívánja a járműveinek biztonságosságát az iskolák, valamint a tömegközlekedési járművek közelében. 

Audi e-tron várakozik egy piros lámpánál

Audi műszerfala a piros lámpára és a sebességkorlátozásra figyelmeztető jelzéssel

 

A C-V2X technológia két fontos funkcióval rendelkezik, melyek előnyeit elsősorban olyan országokban élvezhetjük, ahol a közoktatási intézményekre külön tábla figyelmezteti az autósokat. Amennyiben egy vadonatúj, 2021-es Audi e-tront vezetünk, a rendszer automatikusan figyelmeztetést küld, amikor egy iskola közelébe érkezünk. Egyúttal arra is felhívja a vezető figyelmét, ha gyermekek közelében túllépjük a megengedett sebességet. Másodsorban a C-V2X technológia arról is jelzést küld, ha egy olyan iskolabuszhoz közelítünk, amely azért állt meg, hogy a tanulók le- illetve felszállhassanak. 

A rendszert kifejezetten az amerikai sztenderdek szerint fejlesztik, ahol az iskolai övezetekben táblával és villogó fények együttes használatával (RSU = roadside units) figyelmeztetik a járművezetőket, hogy mérsékeljék a sebességüket. Ezeket a jelzéseket hamarosan ellátják a C-V2X technológiával, így képesek lesznek kommunikálni az autókkal. Egy későbbi fejlesztési csomag részeként pedig az iskolabuszokat is felvértezik az új funkcióval, így a sofőrök már arról is értesülni fognak, ha a jármű azért állt meg, hogy a diákok le- és felszállhassanak.

iskolabusz, valamint iskolai övezetre és sebességkorlátozásra figyelmeztető jelzés

A biztonság javítása az iskolai övezetekben és a buszmegállók közelében kiemelt jelentőséggel bír a csatlakoztatott járműveink fejlesztési programjában.” – árulta el Bryan Mulligan, az Applied Information ügyvezető igazgatója. 

Az amerikai közúti közlekedési szakhatóságnak (NHTSA) adatai alapján 2018-ban közel 6300 halálesettel végződő gyalogosgázolás történt az Egyesült Államokban. Legutóbb 1990-ben regisztráltak ilyen magas számot. Ezen kívül a statisztikákból az is kiderül, hogy éves szinten több mint 100 gyermek szenved halálos balesetet és nagyságrendileg 25 ezer sérül meg miközben iskolába, vagy onnan hazafelé sétál. Az Audi feltett szándéka, hogy a C-V2X technológiában rejlő lehetőségeknek köszönhetően sikerül majd drasztikusan csökkenteni ezeket a számokat. 



Forrás:

Carbuzz

 

Ajánlott cikkek: