Létrehozva: 2021-06-23 09:47:02

Az Audi 2033 után már nem gyárt belső égésű motoros autókat

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

A 2026-ban érkező Q8-as lehet az utolsó hagyományos hajtásláncot használó Audi.


Az Audi hivatalosan is megerősítette, hogy minden 2026 után bemutatásra kerülő modellje tisztán elektromos hajtással fog rendelkezni, 2033-ban pedig befejezi a belső égésű motorral szerelt autók gyártását. Egy kivétel azonban akad. Az ingolstadtiak ugyanis azt valószínűsítik, hogy Kínában továbbra is komoly kereslet mutatkozik majd a benzines kocsik iránt, így lehetséges, hogy a fenti dátumot követően is fognak benzinmotorokat gyártani az ázsiai országban, kifejezetten a kínai ügyfelek részére. 

Hosszabb távon az Audi úgy számol, hogy a cég 2050-re elérheti a karbonsemlegességet. 

Audi modellek egymás mellett

A négykarikás márka vezetése a múlt héten döntött arról, hogy a következő generációs A3, A4, A5 és A6 már kizárólag tisztán elektromos hajtással lesz elérhető. Az A7-ről és A8-ról nem szólnak a hírek, de valószínűsíthetően azok is hasonló mintát fognak követni, akárcsak az SUV modellek. Iparági források úgy tudják, a Q8 lehet az utolsó Audi, amely hagyományos hajtáslánccal készül. A cég 2026-ban érkező legnagyobb SUV-ja tisztán elektromos Q8 e-tron változatban is elérhető lesz, mielőtt 2032-ben kivezetnék a belső égésű motoros kivitelt.

A hagyományos motorok száműzése egyúttal azt is jelenti, hogy a mild-hibrid és plug-in hibrid autók is eltűnnek az ingolstadtiak palettájáról. Közben pedig érkeznek a további villanyos modellek, 2022-ben a Q6 e-tron SUV, hogy az évtized közepére már 20 EV legyen a cég kínálatában. 

Az Audi azt is elismerte, már nem fejlesztik új belső égésű motorokat, csupán a meglévő benzineseket és dízeleket frissítik, hogy megfeleljenek az egyre szigorúbb emissziós normák előírásainak. 

fiatal hölgy egy Audi motor összeszerelése közben

Weboldalunkon is elérhetőek az Audi modelljei. Amennyiben valamelyikről szeretnél részletesebb információt kapni, keresd kollégánkat telefonon vagy e-mailben!

 

Forrás:

Motor1

 

Ajánlott cikkek: