Létrehozva: 2020-07-15 12:22:07

Ariya néven érkezik a Nissan elektromos SUV-je 2021-ben

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

Az elektromos SUV modell új korszakot nyit majd a márka történetében a japánok szerint.


Egy évtizeddel azt követően, hogy bemutatta a Leafet, a Nissan most hivatalosan is lerántotta a leplet az elektromos SUV-járól, az Ariyáról. Az új modelltől a japánok nemcsak azt várják, hogy új korszakot nyit majd a márka történetében, de az elektromos autók piacát is alaposan átformálhatja. A formás, elektromos crossover a hírek szerint egyetlen feltöltéssel 300 mérföld (közel 500 kilométer) megtételére lesz képes, az ára az USA-ban 40 000 dollárnál kezdődik majd és 2021-től kezdik értékesíteni az első példányokat.

Az Ariya első- és összkerékhajtásos változatban lesz elérhető, és két különböző méretű akkucsomaggal kerül forgalomba. A kisebb 63 kilowattórás, míg a nagyobb 87 kilowattórás teljesítményre lesz képes.

2021-es Nissan Ariya elektromos SUV hátulról

Ashwani Gupta, a Nissan vezérigazgatója a Jokohamából élőben közvetített eseményen elmondta:

„Az Ariya bizonyítja elkötelezettségünket, hogy kielégítsük az ügyfeleink igényeit egy, a legfejlettebb elektromos, automatizált és csatlakoztatott technológiákkal ellátott crossoverrel kapcsolatban.”

A vállalat azt várja, hogy EV-jeinek és az e-POWER elektromos modelljeinek eladása meghaladja az évi 1 millió darabot a 2023-as költségvetési év végéig. Terveik szerint az Ariya jelentős szerepet játszik majd ezen cél elérésében.

A Nissan Ariya értékesítése 2021 közepén kezdődik Japánban. Míg az új Nissan EV „egy kicsit több mint egy év múlva” érkezik az Egyesült Államokba. Az európai bevezetésről egyelőre nincsenek pontos információk.

A Nissan az új modell akkumulátorának esetében felhagyott a Leafben alkalmazott aktív léghűtéses rendszerrel, és az Ariyában már folyadékhűtéses megoldást használnak. A bemutató előtt tartott rendezvényen Makoto Fukada, az Ariya fő termékszakértője elmondta, hogy a döntés hátterében elsősorban a töltési idő felgyorsítása állt.

„A Leaf tulajdonosok visszajelzései arra vonatkoztak, hogy mennyi ideig tart megtenni 500–800 kilométert (300–500 mérföldet), beleértve a töltési időt is. Ez volt a kiindulási alap” – mondta Fukada.

„Egyes helyzetekben akár 8 óra alatt – töltéssel együtt – meg tudunk tenni 800 kilométert. Ezt a teljesítményt tűztük ki célul, amikor megalkottuk ezt az új EV-platformot.”

2021-es elektromos Nissan Ariya beltere

Más szavakkal: az egyetlen feltöltésnek egy 800 kilométeres út során gyorsnak kell lennie, és az akkumulátort hűvösen kell tartani. A Leaf amerikai verziójához hamarosan már elérhető lesz a CCS (Combined Charging System) standardnak megfelelő, 130 kilowattos, egyenáramú gyorstöltő. A Nissan szerint ennek köszönhetően 30 perc alatt 280 kilométerre elegendő áramot lehet az autóba tölteni. Az NMC (Lítium-Nikkel-Magnézium-Kobalt) akkumulátorokat az a CATL szállítja, amely a Teslát is ellátja akksikkal. Ezen kívül a Nissan a Leafben használt tasakos cellák helyett prizmás megoldásra váltott.

Az Ariyában megtalálható lesz az e-pedál is, a Nissan különleges, egypedálos vezetési rendszere. Ez a márka legújabb generációs ProPILOT Assist 2.0 vezetéstámogató rendszerét fogja használni, amely lehetővé teszi, hogy a járművezető az autópályán történő közlekedés során teljesen elengedje a volánt, és átengedje az irányítást az autó elektronikájának.

A Nissan a tervezés során az „időtlen japán futurizmus” elvét követte.

„Ez egy teljesen új szegmens. Mi nem pusztán egy másik alsó-középkategóriás SUV-t akartunk készíteni. Szerettük volna megragadni egy elektromos autók futurizmusát” – nyilatkozta Giovanny Arroba, az autó főtervezője.

Kívülről egyszerre tűnik robusztusnak és karcsúnak, hiszen nyilvánvaló, hogy az aerodinamika nagyon fontos tényezője a kívánt hatótávolság elérésének. Míg a belső tér tágas, és „csöndes, hogy az utasok kényelmesen lazíthassanak és élvezhessék a stresszmentes, társalgó jellegű teret.”

 

Forrás:

Ajánlott cikkek: