
Akár 100 km/h közben is lehet majd autót tölteni
A Renault csatlakozott a Chargmasterhez és a Qualcommhoz, hogy együtt megalkossanak egy teljesen új töltőt, ami mozgás közben is tölti az autót
A technológia, amit jelenleg a Fabric technológiai tesztpályán, Párizs déli részén próbálnak ki az amerikai tech-vállalat Qualcomm Halo-elnevezésű vezeték nélküli töltési rendszerét alkalmazza. Ilyennel töltik a Formula E-ben a BMW i8 safety cart is.
A rendszer új verziója az elmondások szerint képes lesz egy elektromos autót 20 kW-tal tölteni autópálya-sebesség mellett. Ez alig 2 kW-tal van a hagyományos töltő teljesítménye alatt csupán.
A Halo úgy lett fejlesztve, hogy több autó egyidejű töltésére is képes legyen, vagyis két autó ugyanazon az útvonalon egyszerre is tölthető legyen.
A fejlesztés Franciaországban lép a következő fázisba, ahol a töltés biztonságát és hatékonyságát szeretnék javítani. A tesztelni kívánt tényezők magukban foglalják a gyakorlati helyzeteket, mint például az autó azonosítása és a pálya és a jármű teljesítményének a sebességgel való összehangolása, és a járműnek a pálya mentén történő összehangolásától függően.
„Ennek az izgalmas projektnek a része lehetővé tette számunkra, hogy teszteljük és tovább kutassuk a dinamikus töltést a Kangoo ZE-ken.” – ezt Eric Feunteun, a Renault elektromos autókért felelős programigazgatója mondta.
„Mérnökeink szorosan együttműködtek a Qualcomm Technologies vállalattal. A dinamikus töltést nagyszerű lehetőségnek tekintjük az elektromos autók használatának komfortosabbá tételére, ezáltal az elektromos autók több ember számára lehetnek elérhetőek.”
Forrás:
- https://www.autocar.co.uk/car-news/green-cars/dynamic-ev-charger-works-60mph-could-end-range-anxiety
Ajánlott cikkeink: