Létrehozva: 2022-02-14 12:13:03

A Volvo egyre nagyobb teret nyer a prémium szegmensben

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.
A svéd gyártó az elmúlt nyolc évből hétszer döntött egyéni értékesítési rekordot.

Håkan Samuelsson, a Volvo vezérigazgatója elmondta, hogy a svéd autógyártó 2021-ben rekordot jelentő piaci részesedést ért el, ennek köszönhetően pedig igenis számolni kell a Volvóval a prémium szegmensben. 

A szakember kifejtette, hogy míg tíz évvel ezelőtt a Volvo a teljes globális piac mintegy 0,6 százalékát birtokolta, addig mostanra ez a szám már kicsivel meghaladja az 1 százalékot. 

Samuelsson, közel 10 év után, márciusban távozik a cég vezérigazgatói posztjáról. Vezetésével a Volvo 2021-ben összesen 6760 autót értékesített, ami új rekordot jelent a svéd vállalat történetében. Ez azt jelenti, hogy a Volvo az elmúlt nyolc év során hetedik alkalommal volt képes rekorddöntésre a globális eladások tekintetében. 

Volvo modellek egymás mellett

Samuelsson azt követően vette át a bizonytalan jövőjű márka irányítását 2012 októberében, hogy a Ford 2010-ben eladta a svéd céget a kínai Geelynek. Abban az évben a Volvo bevétele 124,5 milliárd svéd korona, működési haszonkulcsa pedig 0 százalék volt.

Ezzel szemben a tavalyi évben a vállalat bevétele 282 milliárd koronára, haszonkulcsa pedig 7,2 százalékra emelkedett. Mindkét eredmény új rekordot jelent. 

Bár Samuelsson elismerte, hogy az 1 százalékos részesedés még mindig igen alacsony, ugyanakkor szerinte ennek a szintnek az elérése is azt mutatja, hogy a Volvo megerősítette jelenlétét a prémiumok globális piacán. 

Weboldalunkon is elérhetőek a Volvo modelljei. Amennyiben szeretnél valamelyikről részletesebb információt kapni, keresd kollégánkat telefonon vagy e-mailben!

 

Forrás:

Automotive News Europe