A Volvo az XC90-nel búcsút int a belső égésű motoroknak?
1 hónappal, 2 héttel, 3 nappal ezelőtt

A Volvo az XC90-nel búcsút int a belső égésű motoroknak?

A svéd márka mielőbb váltana és a tisztán elektromos modellekre koncentrálna.

Mivel a világ az elektromos és a hibrid meghajtású autókkal egyértelműen a fenntarthatóság útjára lépett, a gyártók szerte a világon azt vizsgálják, hogyan tudják a lehető legtöbbet kihozni a már meglévő platformjaikból és a leghatékonyabban átalakítani őket az új igényeknek megfelelően. Vannak olyanok, akik csak a legszükségesebb minimumra törekszenek, míg mások számára ez egy újabb kiváló lehetőséget jelent az innovációra egy olyan területen, amelyben óriási fejlődései potenciál rejlik.

A Volvo egyértelműen az utóbbi kategóriába tartozik. Múlt évben a svéd gyártó bemutatta első, szériagyártású elektromos autóját, az XC40 Recharge R8-ast, amelynek gyártása már el is kezdődött. Ezzel pedig egy új fejezet nyílt a márka történetében. Hiszen a Volvo projektjeinek jelentős része már most azt célozza, hogy 2025-re a legyártott autóinak a fele teljesen elektromos legyen.

Volvo XC90 szemből

Valójában, úgy tűnik, az igazán jelentős változások még a vártnál is gyorsabban megtörténhetnek. Ugyanis Håkan Samuelsson, a Volvo vezérigazgatója úgy nyilatkozott, komoly esélyt lát rá, hogy a hamarosan debütáló XC90 lesz az utolsó új Volvo modell, amelyet belső égésű motorral is meg lehet vásárolni.

Samuelsson a Car and Driver weboldalnak nyilatkozva megerősítette, hogy a fosszilis energiaforrásokat használó Volvók ideje hamarosan a végéhez érkezik.

Mostantól kezdve pedig egyre több elektromos autót fogunk gyártani. Ennek üteme tényleg csak azon múlik, hogy a vásárlóink milyen gyorsan szeretnék az átállást, és hogy az elektromos infrastruktúra milyen tempóban tud kiépülni. Talán inkább úgy fogalmaznám meg, hogy egyértelműen az a célunk, hogy még azelőtt teljesen elektromosak legyünk, mielőtt a kormányok erre köteleznének minket.”

Samuelsson azt is kijelentette, hogy a Volvo több új elektromos modell bevezetését tervezi, melyeket az XC40 Recharge P8 fölé és alá fognak pozícionálni. Ezeknek a kocsiknak egy része a meglévő XC40 és Polestar 2 platformokra fognak épülni, míg mások kisebbek lesznek, és a Geely Kínában fejlesztett platformjain alapulnak majd.

A Volvo üzleti stratégiája leginkább arra az elképzelésre épül, hogy a prémium modellek szegmensében előbb vagy utóbb minden gyártó teljesen elektromos autókra fog váltani.

Volvo XC40 Recharge R8 hátulról, töltés közben

Elkezdhetünk spekulálni és találgatni, hogy mennyi időnek kell eltelni, amíg az összes prémium modell elektromos lesz, de levontuk a következtetést, hogy ha gyorsan akarunk növekedni, akkor erre a szegmensre kell koncentrálnunk. Számunkra ez egy sokkal okosabb döntést, mint megpróbálni minél nagyobb piaci részesedésre szert tenni a hagyományos autók folyamatosan zsugorodó szegmensében.” – mondta Samuelsson.

Mivel a kormányok szerte a világon egymás után jelentik be, hogy az elkövetkezendő években/évtizedekben betiltják a belső égésű motorral szerelt új járművek értékesítését (a legtöbb ország 2030-at tűzte ki célul), ha a Volvo a jelenlegi ütemben fejleszt tovább és sikerül megvalósítania a fosszilis energiaforrásokkal üzemelő motorok tervezett kivezetését, akkor a márka 2025-re könnyen az autóipar élmezőnyébe katapultálhatja magát, ami az innovációt és a technológiai fejlődést illeti.

Forrás:

Motor1

Ajánlott cikkek:

Szerző: Magyar Autókereskedőház zrt.
2 nappal, 11 órával ezelőtt

Európában már a Volkswagen ID.3 a legnépszerűbb EV

Egy év alatt 197 százalékkal nőtt a hálózatról tölthető autók iránti kereslet a kontinensen.

Elolvasom
5 nappal, 9 órával ezelőtt

Világrekordot driftelt a Porsce Taycan – VIDEÓ

Kilinccsel előre állt az élre a hátsókerekes Taycan az EV-k között.

Elolvasom