Létrehozva: 2020-08-05 10:40:50

A Volkswagen elektromosíthatja a klasszikus modelljeit

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.
Az e-Käfer és az e-Bulli után szinte az összes ikonikus VW modell villanyhajtást kaphat.

A Volkswagen az elmúlt hónapok során elkezdte levédetni számos, a márka történetét meghatározó, ikonikus modelljének nevét egy „e-” előtaggal ellátva. Mindez azt sugallja, hogy a német gyártó folytatni kívánja a megkezdett munkát és a tavaly bemutatott villanyosított T1-es Transporter, valamint az elektromos Bogár kabrió után további klasszikus modelljeiből tervez villanyverziót készíteni.

Júniusban és júliusban a VW Group védjegyvédelmi igényt nyújtott be az e-Karmann, e-Kübel, e-Golf Classic, e-Beetle és e-Safari nevekre.  Természetesen ez önmagában még semmit sem jelent, és nincs rá garancia, hogy a felsorolt modellekből tényleg el is fog készülni az elektromos kiadás, ugyanakkor jó okunk van azt feltételezni, hogy a projekt nem fog a fiók mélyén porosodni. Hiszen miután a VW 2019. szeptemberében levédette az e-Käfer nevet, az év végi Frankfurti Autószalonon már be is mutatta a klasszikus Bogár teljesen elektromos, kabrió változatát, ugyanezen a néven.

elektromos Volkswagen e-Käfer kabrió szemből

Éppen ezért gyanítható, hogy a németek nem a levegőbe beszélnek és nem csupán a biztonság kedvéért kértek ezen modellnevekre védjegyvédelmet. Ezért ne legyünk meglepődve, ha a közeljövőben tényleg megérkeznek a klasszikus VW-ek, villanyosított verzióban.

Igaz, az e-Käfer esetében a munkát nem a Volkswagen végezte, hanem a kifejezetten EV átalakításra specializálódott e-Classics. A VW mindössze a vadonatúj, elektromos hajtásláncot biztosította, a Stuttgart mellett található cégnek, ami a nulla károsanyagkibocsátású, 1966-os VW T1-es kisbusz alapjaira épülő e-Bullit is készítette.

Volkswagen e-Bullit szemből

Mindkét kocsiban, az e-Käferben és az e-Bulliban is a legújabb e-Up által használt rendszer dolgozik. Ez egy 83 lóerős elektromos motorból áll, ami 212 Nm-es nyomaték leadására képes. Ehhez kapcsolódik egy 36,8 kilowattórás akkumulátor, ami a WLTP ciklus alapján 260 kilométeres hatótáv megtételére képes.

A klasszikusok VW modellek elektromosítása mellett a Volkswagen Group vezetői korábban már utaltak rá, hogy a jövőben a VW portfólióbán megtalálható, ikonikus és legendás autók, mint például a Porsche 356-os, számára is elérhetővé teszik a hasonló átalakításokat.

 

Forrás:

AutoExpress

Ajánlott cikkek: