Létrehozva: 2017-04-19 09:21:00

A Volkswagen az I.D. Crozz-zal frissíti a palettáját

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.
A VW elektromosautó stratégiájának része az I.D. Crozz konceptautó és nem kevesebb, mint egymillió eladott elektromos tűztek ki célul 2025-re

Az idei év egyik várt sztárja a Shanghaji Autószalonon minden bizonnyal a négykerék meghajtású Volkswagen I.D. Crozz lesz, ami az I.D. hatchback-et és az I.D. Buzz-t követi a sorban. Közös bennük a moduláris platform, az elektromos hajtáslánc, a gyártás megindulását 2020 környékén várják.

A két elektromotor együttes 306 LE-je gondoskodik arról, hogy az autó kevesebb mint 6 másodperc alatt teljesítse a 0-100 km/h-s gyorsulást, a 83 kWh-s akkumulátorok 500 km-es hatótávot ígérnek.

 Volkswagen I.D. Crozz meghajtás

 

A Volkswagen emellett az I.D. Crozz-on szeretné bemutatni az önvezető rendszerét, amit a felső-kategóriás autóiban kívánnak majd használni a következő évtizedben. A rendszer négy lézer szkennerből áll a nagyon lekerekített tető négy sarkán, amik akkor lépnek működésbe, ha a sofőr manuálisról I.D. Pilot módra kapcsol.

Amikor az I.D. Crozz gyártása került szóba, Herbert Diess, a Volkswagen igazgatósági elnöke azt nyilatkozta:

"Ha valaha is lehetséges volt 100%-osan megjósolni, hogy is fog kinézni a jövő, most nekünk sikerült. Az I.D. Crozz-zal megmutatjuk, hogy fogja a Volkswagen forradalmasítani a közlekedést 2020-tól.”

A Volkswagen-dízelbotrány után a konszern sokkal nagyobb energiát kíván belefektetni az elektromos autók gyártásába, ebbe az elgondolásba tökéletesen illeszkedik modern formájával az I.D. Crozz. 4625 mm-es hosszával, 1891 mm-es szélességével és 1609 mm-es magasságával jóval kisebb, mint az I.D. Buzz, hosszra 31, magasságra pedig 35 centivel.

Volkswagen I.D. Crozz önvezető üzemmód

Az I.D. Crozz-t két elektromos motor fogja hajtani, az első tengelyt hajtó 102 LE-s, míg a hátsó tengelyt hajtó pedig 204 LE-s lesz, így jön ki a 306 LE-s összteljesítmény, ami 68 LE-vel elmarad az I.D. Buzz mögött.

Az energiát a jobb súlypont érdekében a padlóba épített 83 kWh összteljesítményű lítium-ion akkumulátorok szolgáltatják, amik akár 500 km-es hatótávot is lehetővé tesznek, ami 200 km-rel nagyobb, mint a jelenleg kapható e-Golf hatótávja.

Az akkumulátorokat a tervek szerint 30 perc alatt 80%-ra lehet majd tölteni 150 kW-os töltővel, végsebességnek 180 km/h-t mond a Volkswagen. Mint a mostanában bemutatott elektromos autók a Volkswagentől, az I.D. Crozz-ban is lehet választani majd manuális, illetve önvezető üzemmód között.

Volkswagen I.D. Crozz infotainment rendszer

Manuális vezetés esetén az utastér eleje és a tető kék LED világítást kap, önvezető üzemmódban a LED világítás lilára vált. A tetőbe szerelt négy lézer szkenner mellett ultrahangos randar és kétoldalt beépített kamera biztosítja az önvezető rendszernek a környezet felismerését.

A Volkswagen különösen ügyelt, hogy minél optimálisabbra sikerüljön a súlyelosztás, ami 48:52 arányban valósult végülis meg, ennek köszönhetően a vezethetősége a Golf GTi-vel fog vetekedni.

Forrás:

Ajánlott cikkeink: