A Toyota alelnöke nem árulna dízelt Európában
Ekkor: 2017. 10. 27.

A Toyota alelnöke nem árulna dízelt Európában

Didier Leroy már évek óta mondogatja, hogy nem kellenek dízelek Európába, ez már a Toyota C-HR-nél is érvényesült

Szinte nem lehet manapság úgy dízel-hírekről olvasni, hogy ne lenne szó benne a Volkswagen dízelbotrányáról, vagy esetleg a BMW-kartellvádról. És miközben új technológiával több üzemanyagot tudnak megtakarítani, miközben a károsanyag-kibocsátás csökken, nagyon úgy néz ki, hogy a Toyota sem fog tovább erőlködni a dízelek életben tartásával. Legalábbis Európában biztos, ha a jelenlegi alelnök, Didier Leroy akarata fog érvényesülni

Amikor a brit Autocarnak adott interjút, Leroy elmondta, hogy az elektromos autók jövőbeni sikeressége feleslegessé teszi majd a dízelautók értékesítését magánszemélyek számára:

„A személyes véleményem – és ez a személyes véleményem, nem a vállalaté – hogy nem, nem fogunk még egy dízelautót piacra dobni.” – mondta.

A Toyota mellőzi a dízeleket, helyette elektromos autókat akar

Leroy szerint fokozatosan vezetnék ki a dízelautókat az elérhető európai kínálatból, amik leginkább a nagyobb kategóriájú autóikat érintik. De Yarisból is van dízelváltozat, amit viszont megtartanak, de kizárólag a céges flottavásárlások miatt.

Erre lehetne azt mondani, hogy utólag mindenki okos, mióta 2015 szeptemberében kirobbant a dízelbotrány, de Leroy nem most kezdte hangoztatni a dízel-ellenességét! Már 2014-ben keresztülverte a Toyotán, hogy a 2016 novemberében megjelenő C-HR már ne tartalmazzon dízelmotoros opciót.

„Átgondoltuk réges-rég, hogy nem fogjuk a C-HR-t dízelmotorral értékesíteni” – mondta. „Abban az időben az értékesítők ellene voltak a döntésemnek. Azt mondták, szükségük van dízelre a piacon. De muszáj volt a hosszútávú környezettudatos projektünket követni.”

Toyota C-HR dízelopció nélkül

A dízeleladások egész Európában drasztikusan visszaestek 2017-ben, a régebbi dízelek sorozatos csalásokban való részvétele miatt. Egy tanulmány nagyon jól rámutatott, hogy mekkorát zuhant a dízelek egyik legjobb piacának számító Németországban a bizalom irántuk. Ugyanis míg 2015 júliusában a dízeleket vásárlók 69.5%-a következő autónak is dízelt választottak, addig 2 évvel később ez a szám 47.7%-ra zsugorodott.

Nem csoda, hogy így alakulnak a számok, amikor is egyre több város/ország jelenti be elköteleződését az iránt, hogy egyszer és mindenkorra betiltsák a dízel-, de akár en bloc a belsőégésű motorokat is. Legalábbis Nagy-Britannia és Franciaország ezt 2040-re tervezi, de Kínában is egyre inkább támogatják az elektromos autókat, hogy legalább a nagyvárosokban elviselhető mértékre csökkenjen a légszennyezettség.

Forrás:

Motortrend

Ajánlott cikkeink:

Szerző: Magyar Autókereskedőház zrt.
6 nappal, 2 órával ezelőtt

A Volkswagen ID.3 csillagos ötösre vizsgázott a törésteszten

Az új elektromos hatchback kiválóan helytállt az Euro NCAP vizsgálatán.

Elolvasom
6 nappal, 23 órával ezelőtt

Bemutatkozott az 1000 lóerős GMC Hummer EV

Három elektromos motor, 800 voltos gyorstöltés és Crab Mode is jár az Edition 1-hez.

Elolvasom