A Rimac C_Two egy 1914 lóerős, elektromos drift-fenevad
3 héttel, 2 nappal ezelőtt

A Rimac C_Two egy 1914 lóerős, elektromos drift-fenevad

A sportautó drift üzemmódjának hála kilinccsel előre is lehet autózni.

A hipersportautók legújabb generációja nem a megszokott nevektől érkezik. A Ferrari, a Porsche vagy a McLaren által készített autók egytől egyig fantasztikusak, de elmaradnak a csúcsteljesítményű, teljesen elektromos trónkövetelő hármas, a Rimac C_Two, a Lotus Evija és a Pininfarina Battista mögött.

Egy videón már láthattuk menet közben a négy elektromos motorral felszerelt, 1914 lóerős, vagyis 1427 kilowatt energiát termelő C_Two-t. Az új hiperautó elképesztő teljesítményre lesz képes, hiszen mindössze 1,86 másodpercre van szüksége, hogy nulláról százra gyorsuljon, és 412 kilométer/órás végsebességre képes. Ám a horvát gyár nem elégszik meg ennyivel. Be akarják bizonyítani, hogy a kocsi nem pusztán gyorsan képes menni. Nagyon jól kezelhető és úgy driftel, mintha kifejezetten erre tervezték volna.

Rimac C_Two a 2018-as Genfi Autószalonon

A Rimac most közzétett egy rövid videót, melyben bemutatják az új drift üzemmódot. Bár az egyelőre nem derül ki, hogyan is működik a rendszer, ám a cég alapítója, Mate Rimac elárulta, jóval többről van szó, mint egyszerű szoftveres trükközésről.

A C_Two egyértelműen elég erővel rendelkezik ahhoz, hogy felgyűrje maga alatt az aszfaltot. A koncepciót még a 2018-as Genfi Autószalonon mutatták be, és a Rimac szerint azóta szinte minden alkatrésze megváltozott a sorozatgyártásba kerülő autóhoz viszonyítva, amit a koronavírus-járvány miatt végül mégsem lepleztek le az idei Genfi Autószalonon a nagyközönség előtt. A járvány miatt a sorozatgyártás megkezdése is 2021-es csúszott.

Mindezek ellenére a C_Two fejlesztése az elmúlt hónapokban sem állt le. Júniusban a cég bemutatta a modellhez készített új gyártósort, melyen hamarosan elkészülhetnek az első prototípusok. Mate Rimac korábban úgy nyilatkozott, hogy négy prototípus már el is készült, ám további tizenháromra és tíz sorozatgyártás előtti modellre van még szükségük a tesztekhez és a homologizációhoz.

Rimac C_Two prototípusok gyártása

Bár az autó 2 millió dollárba (aktuális árfolyamon 598 millió forintba) kerül, a C_Two-ból a tervek szerint készülő 150 példány jelentős részét a koncepció 2018-as bemutatását követően szinte azonnal értékesítették.

A saját autóinak építése mellett a Rimac fogja biztosítani az Aston Martin Valkyrie akkucsomagjait, és a hírek szerint a Hyundai N almárkájával együttműködésben egy nagyteljesítményű elektromos autón is dolgozni fog.

Forrás:

Ajánlott cikkek:

Szerző: Magyar Autókereskedőház zrt.
1 nappal, 7 órával ezelőtt

E-Ray néven érkezhet az elektromos Corvette

Joe Bidennek köszönhetően a GM-nek már muszáj elkészítenie a villanyos Corvette-et?

Elolvasom
2 nappal, 7 órával ezelőtt

1600 kilométeres hatótávval kecsegtet a Hyperion XP-1

A hidrogén-meghajtású szupersportautóból 300 darab készül majd 2022-ben.

Elolvasom