Létrehozva: 2018-07-13 19:39:18

A Pebble Beachen debütál az elektromos hiperautó

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

A Pininfarina a HK GT Concept után most újabb elektromos csodával rukkol elő.


A Monterey Car Weeken mutatja be legújabb tanulmány autóját a Pininfarina Automobili, érkeztek azonban előzetes információk a hivatalos bemutatkozás előtt. A PF0 névre keresztelt tanulmány követni fogja a tervet, miszerint egy ultraluxus-hiperautó, ami csak kis számban gurul majd le a szalagról.

A gyártó célja, hogy az érkező modell végsebessége minimum 400 km/h felett legyen, az akkumulátor hatótávolsága pedig meghaladja majd a 300 mérföldes, azaz a 482 km-es távot.
Mindezek mellé bár pontos, számokban kifejezett adat még nincsen a 0-ról 100 km/h sebességre való gyorsulás idejét 2 másodperc alattira ígérik. Ami valljuk be elég erős egy utcai autó esetében, főleg, ha elektromos. Mégis teljesen street legal, azaz utcán is használható modellnek tervezik. Mmmhm, beteg.

Több mint valószínű, hogy az érkező tanulmány lesz a hiper-nagyteljesítményű elektromos autók felhozatalának egyik gyöngyszeme, bár még nem eldöntött, vagy egyértelmű, hogy 2 embernél többnek is lesz e benne hely. Az PF0 hajtásláncának fejlesztésében a Pininfarinát is birtokló Mahindra vesz részt, és a Formula E csapattól átvett technikákat fogják alkalmazni, Michael Perschke felügyelete alatt.

Egyébként a Pininfarina Automobili mint friss autógyártó és nem designer ház, olyan piacvezető konkurens cégektől szerzett meg fejlesztőket, mint az Audi, a Bentley, Bugatti, Ferrari, Jaguar Land Rover, Maserati, McLaren és a Volvo. Nem semmi kis csapatot kanalazott össze Mr. Perschke. Ütőképes már maga a mérnök gárda is.

A Mahindra elnöke, Anand Mahindra a következőképpen nyilatkozott a Pininfarina Automobili-ről mint piaci résztvevőről:

„Innovatív és úttörő termék lesz, csúcstechnológiával működtetve, amely ötvözi a „hatalmat” a szépséget és a csúcsminőségű EV technológiát.”

Pininfarina PF0 - Genfi Autószalon tanulmány

A teljesítmény a Bugatii Chironéval megegyező lesz, bár az autó jellege miatt inkább a nemrégiben bejelentett Bugatti Divora hajaz majd jobban, ami egy erősen pályára épített, limitált futású hiperautó a Chiron karosszériájára és motorjára alapozva.

Nos ez még nem sok, amit tudni lehet az érkező EV-ről, én mégis kíváncsi leszek, hogy mégis mekkora erőt préselnek ki belőle teljesen elektromos keretek között.

Forrás:

Ajánlott cikkek: