A Mercedes nem ad félkész önvezetést a felhasználók kezébe
1 hónappal, 3 nappal ezelőtt

A Mercedes nem ad félkész önvezetést a felhasználók kezébe

Nagyon másként gondolják a vezetés jövőjét, mint például a Tesla.

Az automobil feltalálása óta a különféle gyártók folyamatosan azon versengenek egymással, hogy még jobbá, gyorsabbá, biztonságosabbá, kényelmesebbé tegyék számunkra az autózást. Az elmúlt évek fókuszában egyértelműen a vezetéstámogató rendszerek és az önvezető funkció kifejlesztése állt. Bár minden vállalat kicsit másként értelmezi a kérdést, már most két gyökeresen eltérő megközelítés látszik körvonalazódni a teljesen önvezető technológiát illetően. Ez pedig nem más, mint a Tesla és a Mercedes értelmezése.

Az Automotive News Europe által készített összeállításában jól látható, éles vonalakkal határolt eltérés figyelhető meg azzal kapcsolatban, hogyan viszonyul a Tesla és a Mercedes a teljes önvezetést biztosító technológiához. A kaliforniai gyártó olyan csúcstechnológiát biztosít a felhasználók számára, amely az over-the-air szoftverfrissítések révén folyamatosan képes javítani a járművek teljesítményén, vezethetőségén és a felhasználói élményen. Ennek köszönhetően a Tesla rendkívül gyors ütemben – akárcsak a különféle tech cégek az okostelefonok esetében – képes a legújabb technológiai megoldásokat eljuttatni a sofőrökhöz, és lényegében éles körülmények között tesztelni azokat.

Mercedes önvezető technológiája tesztelés közben

Amikor az új önvezető technológiát illetően összehasonlítjuk a Tesla megközelítését a Mercedes szemléletével, jól láthatóvá válik egy agresszív, startup szellemiségű vállalat és egy klasszikus, komoly múlttal rendelkező autógyártó közötti különbség. Az amerikai cég gyakran félkész, kiforratlan funkciókat is a felhasználók rendelkezésére bocsát, hogy éles körülmények között teszteljék és a közutakon gyűjtött adatok felhasználásával segítsenek finomítani, jobbá tenni az adott funkciót. Mindezt természetesen úgy, hogy előzetesen felhívja a felhasználók figyelmét arra, hogy az újdonság még kiforratlan és bármikor bedobhatja a törölközőt, ezért ne hagyatkozhassanak 100 százalékosan a technológiára.

Ezzel szemben a Mercedes csak az arra kijelölt, megfelelő engedélyekkel rendelkező tesztpilóták számára engedi a legújabb funkciókkal ellátott tesztautók kipróbálását. És amíg a stuttgarti cég és a kormányzat nem bólintott rá, addig a friss technológiai megoldások nem kerülhetnek a közúti forgalomban résztvevő kocsikba.

Természetesen úgy a Tesla, mint a Mercedes megközelítésének megvannak az előnyei és hátrányai. De semmi esetre sem szabad elfelejtenünk, hogy nem lehet mindent a fejlődésnek alárendelni, különösen, ha emberéletekre megy a játék.

önvezető autó kiterjesztett valóságának látványterve

Nem kérdés, hogy a Tesla és Elon Musk jó alaposan felkavarta az állóvizet az autóiparban. És ebben a folyamatosan változó iparágban a hagyományos, nagy múlttal rendelkező gyártók egyelőre küszködnek, hogy fel tudják venni a versenyt a kaliforniai vállalat által elindított változásokkal. Egyértelmű, hogy a Teslának köszönhetően az olyan cégek, mint a Mercedes kénytelenek voltak változtatni a gazdasági gyakorlatukon. Ugyanakkor az új technológiákhoz továbbra is kellő óvatossággal és körültekintéssel viszonyulnak.



Forrás:

Automotive News Europe

Ajánlott cikkek:

Szerző: Magyar Autókereskedőház zrt.
2 nappal, 9 órával ezelőtt

Az elektromos BMW i4 három kivitelben érkezik 2021-ben

A csúcsot az M-es verzió jelenti, 460 lóerő körüli teljesítménnyel.

Elolvasom
2 nappal, 15 órával ezelőtt

Közlemény a Magyar Autókereskedőház Zrt-t ért vádakra reagálva

Öntsünk tiszta vizet a pohárba!

Elolvasom